Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() greg012 polonez caro+ 1.4 jasło | 2008-06-23 23:35:13 Witam!! zakupiłem poloneza MR`97 (plusik przebieg 46tyś_oryg) z silnikiem rovera (pierwszy raz mam styczność z tym silnikiem), i mam pytanko do Kolegów którzy mieli, bądź są użytkownikami poldoroverów, a mianowicie chodzi mi o linkę sprzęgła (być może to wina tarczy sprzęgła). Poprzedni właściciel założył (znaczy w warsztacie) linkę od zwykłego poldka (troszkę samoróbki w tym było ![]() |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2008-06-24 00:19:36 Ja na starej, jak i na nowej lince nie mialem zadnych problemow... |
![]() paweldobra POLONEZ Dobra | 2008-06-24 13:32:22 z linkami od sprzegla to jest tak.przed kupnem poldorovera bylem ogladac kilka egzemplarzy tego modelu.obejrzalem chyba z 5 albo ze 6.we wszystkich sprzeglo chodzilo tak,ze najlepiej byloby naciskac je dwoma nogami.w tym co kupilem meczylem sie niedlugo,bo musialem wyciagnac silnik,to przyokazji linke podwiesilem wysoko i nalalem w nia oleju.po tym zabiegu prawie jak reka odjal.ale jest wlasnie tak ze nieraz chodzi ciezej i przy naciskaniu i puszczaniu nie ma takiej plynnosci jak powinna byc.poprostu taki z tego wniosek ,ze linka w polonezie z tym silnikiem jest zadluga! |
![]() greg012 polonez caro+ 1.4 jasło | 2008-06-24 14:49:39 Dokładnie mam tak samo jak kolega paweldobra opisał, raz jest dobrze, raz gorzej, wiec pewnie trzeba bedzie nalać jakiegoś oleju do niej (juz raz wlewalem przy zakladaniu) i moze bedzie spokoj z nia, troche jest to denerwujace - brak tej plynności przy puszczaniu sprzegla. |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2008-06-24 15:27:36 Tez mialem kiedys zamonowana linke za krotka i chodzila bardzo ciezko (mimo ze niby byla do Rovera Lucasa). Teraz mam dluzsza i na poczatku nawet bylo niezle, ale obecnie znowu chodzi dosc ciezko. Nie wiem czym to moze byc spowodowane. Wkrotce bede wymienial sprzeglo (znaczy sie Maras ![]() A moze macie pomysl na jakies wspomaganie pedalu sprzegla? ![]() Pozdrawiam Adamus |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2008-06-25 02:31:50 Pamietam - kilka lat temu na dzialce u Jojka wlewalismy olej do pancerza linki u Fiaciora w roverku - pomoglo ![]() |
![]() Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2008-07-16 12:33:17 Panowie to mieliscie jakiegos pecha. Akurat w moim plusie lineczka chodzila jak marzenie. Sprzeglo chodzilo lzej niz w R214. Mial 170 tys bez wymiany linki.
A co do poldoroverow to problem lezec moze w tym ze linka idzie blisko kolektora wydechowego i nie ma lekkiego zycia. |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2008-07-16 12:43:37 A ja wiem co jest z tymi linkami w Poldoroverach.
Swego czasu pracowałem w firmie zajmujacej się produkcją i dorabianiem linek samochodowych. Otóż dzieje się tak, gdyz lina sprzęgła przechodzi b. blisko kolektora wydechowego. kolektor ten nagrzewa się i od niego nagrzewają się pozostałe elementy silnika i osprzętu umieszczone blisko kolektora. w tym linka sprzęgła. Teflon, który jest w pancerzu i teflon, którym oblana jest sama linka po nagrzaniu ma tendencję do zacierania. i stąd te problemy Rada jest na to jedna. Trzeba zastosować osłone termiczna linki sprzęgła - taką srebrną otulinę na jak np w takim badziewiu jak Renault Espace/EspaceII (złom nieprzeciętny z punktu widzenia serwisującego go mechanika - ile to kurew posłałem, jak dochodziło do montażu/demontażu ![]() Jedno, co się francuzom udało to silnik diesla XUD19 montowany rózwniez w polonezie. |
![]() greg012 polonez caro+ 1.4 jasło | 2008-07-16 22:13:36 Tez właśnie to podejrzewam ze te objawy leżą po stronie wysokiej temperatury kolektora wydechowego, a co za tym idzie nagrzewanie sie linki. Linke założylem nowa i nie jest ona w teflonie- przed wymianą taka byla zalozona przez poprzedniego wlasciciela - taka teflonowana a w dodatku to jeszcze krótka - byla przelozona miedzy alternatorem a kolektorem wydechowym.
Pedal sprzegla tez wyjąłem zeby sprawdzic czy wlasnie sie tam gdzies nie zaciera- ale wszystko bylo Ok. Moze kiedys w wolnym czasie wyciągne skrzynie zeby luknac jak wyglada tarcza sprzegla (ale przy przebiegu 46tys to jeszcze nie powinna byc zjechana, ale kto to wie jak jeździł poprzedni wlaściciel), wczesniej to jeszcze wleje oleju do pancerza i zobacze co i jak z ta linka się bedzie działo. [ wiadomość edytowana przez: greg012 dnia 2008-07-16 22:20:54 ] |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2008-07-17 16:38:12
Mozesz miec racje - u mnie linka jezdzi od kilku miesiecy ledwie - na poczatku chodzila elegancko, ale szybciutko zaczela stawiac opor i teraz znowu mam sprzeglo jak w wyscigowce ![]() Z czego najlepiej zrobic oslone termiczna? Pozdrawiam Adamus |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2008-07-17 22:15:16 Osłonę zrobisz z otuliny rurek co - taka niepalna włóknina, stosowana do izolacji termicznej.
Zebym wiedział, że się to mi kiedykolwiek przyda to bym sobie trochę tego zabrał "na odchodne" ![]() |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-07-28 21:44:29
Ja mam w swoim Poldim 1.4 MPI 1996 przebieg 147 kkm linkę oryginalną. Wymieniłem dwa tygodnie temu sprzęgło na MAPĘ. Taka turecka podróbka. Wysprzęgla dobrze, nie szarpie, nic nie lata i się nie trzęsie, ale chyba przeciągnąłem linkę, bo przy wciśniętym sprzęgle ewidentnie słychać, jak krawędź łożyska wyciskowego "tańczy" po słoneczku, minimum jeden promień słoneczka terkocze. Na początku było źle całkiem, syczało - szumiało głośno, potem przycichło. Albo się dotarło, albo się przytarło, nie wiadomo. Złożyłem na pewno dobrze, docisk dobrze dokręcony, odkręcałem Torxem nr 8 oczko, ładnie poszło. Ciekawe, od czego to jest? Zły produkt, niedokładny, czy może linka przeciągnięta? Pomóżta, chłopy! |
![]() paweldobra POLONEZ Dobra | 2008-08-18 22:24:19 witam.ponawiam temat,poniewaz moja linka chodzi bardzo do dupy.teraz nawet smarowanie jej niepomaga.
jak wymienic taka linke?.dostep od strony pedala jest kiepski.ledwie co mozna ja namacac,a co dopiero zobaczyc.dzisiaj kumpel byl swoim GSI i mowi,ze ma dluga linke u siebie.ale po obejrzeniu jej wydaje sie ze i tak jest krotsza od poldorovera?jaka zamowic,czy da sie na allegro kupic? a moze chociaz dlugosc ktos zna? za wypowiedzi z gory dzieki. |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-08-19 12:39:13
W książce Morawskiego był widok - przekrój linki sprzęgła w Polonezie 1.4 MPI. Idzie ona strasznie dziwnie, z tego, co pamiętam, przez wspornik poduszki dolnej silnika, a od góry prawie pod maskę podchodzi. Z metr minimum ma, jak nie więcej, ma się co w środku zacierać. Pamiętam dobrze z instrukcji, że te linki mają wkład teflonowy i ich smarowanie (teoretycznie) powoduje efekt odwrotny od zamierzonego (syf i kurz wchodzi zacierając linkę w pancerzu) ale praktyka jest z teorią czasami niewiele wspólna. Jakby kapnął tam nie za dużo olejy syntetycznego od silnika, nic by się z tym wielkiego nie stało, a pewnie zaraz lepiej zaczęło by to chodzić. W moim linka (albo sprężyna powrotna pedału) chrzęści i skrzypi, czasami dość zabawne dźwięki wydaje z siebie. Dopóki nie muszę mocniej cisnąć na pedał sprzęgła, nic z tym nie robię. Acha - sprzęgło "utwardziło się", zmaczy się po wymianie sprzęgła (MAPA), pedał chodzi ciężej. Ale to ok - nowy doscisk, tarcza sprzęgłowa gruba, bo nowa, to wiadomo, słoneczko jest jeszcze "uciśnięte" i stąd jego "siła". Przy odkręcaniu starego, sprężyna słoneczka nie sprężynowała na śrubach, wystarczyło je telko popuścic (oczko torx nr ![]() Nowy docisk, jak dokręcałem, to śrubkami musiałem na krzyż kręcić, bo docisk prawie od razu zaczął sprężynować. Ale ładnie poszło. Śrubki na torx nasadkę nr 8, a ich gwiny to chyba 10. Tylko angol mógł coś takiego wymyśleć.. Co nowe sprzęgło to nie stare.. |
![]() paweldobra POLONEZ Dobra | 2008-08-19 19:27:47 ja tez po wymianie docisku z tarcza na wieksza z 1,6,poczulem ze minimalnie ciezej chodzi.
a linka ta przechodzi przez lape silnika,ktora podpiera poduszka.ale chodzi mi o to jak zalozyc ja od strony pedalu.i czy niepotrzeba rozkrecac pol srodka zeby ja zalozyc.jezeli masz ksiazke morawskiego to czy moglbys podac dlugosc calkowita i dlugosc pancerza tej linki? za co z gory dziekuje! |
![]() greg012 polonez caro+ 1.4 jasło | 2008-08-19 22:51:10
Hej. Mam książkę w wydaniu Auto 'polonez...":i nic tam nie jest wspomniane o długości linki jaka ma być. Co do montażu od strony pedału to nie musisz rozkręcać deski!!!, wystarczy się "dobrze" wcisnąć miedzy kierownice a pedały sprzęgła, hamulca i powinieneś dać rade - jest tam taka zawleczka która trzeba zdemontować i linka z chodzi bez problemu (tylko zacznij przy montażu od tej strony a nie od łapy sprzęgła!!)_są później efekty ból pleców :-/ ale lepsze ![]() [ wiadomość edytowana przez: greg012 dnia 2008-08-19 22:55:09 ] [ wiadomość edytowana przez: greg012 dnia 2008-08-19 22:56:09 ] |
![]() paweldobra POLONEZ Dobra | 2008-08-20 14:32:47 dzieki koledze za wypowiedz.cos juz wiem.tylko nie wiem jaka jest dlugosc.na allegro sprzedawcy nie pisza do jakiego modelu poloneza sprzedaja,tylko podaja dlugosci.gdybym wiedzial dlugosc to zamawiam i zakladam. |
![]() greg012 polonez caro+ 1.4 jasło | 2008-08-20 21:46:29 To może podejdź do sklepu i zapytaj czy mają taką linkę do poloneza z tym silnikiem i zmierz długość (dowiesz sie przy okazji ile kosztuje ![]() |
daniell4 Przemyśl | 2008-08-29 22:56:33 Szukałem, szukałem i coś znalazłem.
Ale jeszcze jednak koledzy proszę pomóżcie. Mam poldka 1.4 94r. od jakiś 2 miesięcy. Wszystko pięknie ale to sprzęgło... aż się jeździć nie chce. Piszecie że teflon w lince wysechł. Być może że tak ale w moim przypadku przy wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła słychać wyraźne trzeszczenie. Wydaje mi się że to coś w pedałach. Jest to możliwe skoro takie są odgłosy??? Przeskoki pedału sprzęgła są tak duże że pierwszy raz jak wsiadłem do niego 7 razy go zadusiłem zanim ruszyłem z miejsca na prostej drodze. Jazda po mieście jest straaaaaaaaaasznie męcząca, zamiast myśleć o jeździe musze myśleć jak puścić sprzęgło żeby go nie zgasić. POMOCY aha dodam jeszcze, że jest tak jak ktos pisał niżej. zimny-jakoś da się płynnie ruszyć, jak się nagrzeje-tragedia. ![]() ![]() |