MotoNews.pl
  

Problem z ladowaniem (niby laduje ale nie laduje)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiecv po przekreceniu kluczyka swieci sie kontrolka ladowania, a jak zapale auto gasnie, i jezdzac kilka dni rozladowywuje mi sie akumulator, dzisiaj zm ierzylem miernikiem i mimo ze kontrolka gasnie jednak nie laduje akumulatora, w czym wina i gdzie szukac problemu ?? prosze o pilna pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2008-07-21 20:59:34 ]
 
 
mam rozrusznik w czesciach moze potrzebujesz cos konkretnego z niego???? to oddam za grosze
  
 
temat zmienilem wiec prosze przeczytac pierwszy post
 
 
jakiego producenta jest alternator ?
radzę sprawdzić mostek diodowy, miałem to samo we fieście i była walnięta dioda w mostku po wymianie wszystko było ok
  
 
Cytat:
2008-07-01 11:08:47, Adus20 pisze:
dzisiaj zmierzylem miernikiem i mimo ze kontrolka gasnie jednak nie laduje akumulatora



a jakie napięcie pokazuje Ci miernik? powinno być około 14V. ja ostatnio miałem taki sam problem i pomogła wymiana regulatora napięcia (coś koło 15zł).
  
 
alternator mam orginalny, nie wiem z czego byly, napiecie pokazuje jakie jest na akumulatorze, poznicej 12v teraz nawet 8v wiec napenwo nie laduje, tylko czemu kontrolka ladowania gasnie
 
 
wykrecilem alternator, kabel jest caly, a jak sprawdzic mostek diodowy i regulator napiecie ?? idzie to wogole zrobic miernikiem, jesli tak to w jaki sposob podlaczyc miernik i jak go ustawic, z tej dziedziny jestem slaby
 
 
kurcze jeśli jesteś słaby to ciężko ci będzie wytłumaczyć jak sprawdzić ten nieszczęsny mostek
najprościej to założyć inny alternator na próbę , ale łatwiej powiedzieć niż zrobić chyba że masz taką możliwość.
tak czy siak wyjąć musisz i musisz rozlutować uzwojenie stojana czyli to co jest między obudowami i wychodzą trzy druty miedziane z niego.potem odkręć mostek diodowy, jeśli nie masz pojęcia jak go sprawdzić to daj jakiemuś koleśiowi do sprawdzenia zajmuje to około 20 minut z wypaleniem fajki przy robocie .
  
 
wykrec regulator napiecia (2 sruby na krzyzaka) i zobacz w jakim stanie sa szczotki (z regoly 2 wystajace bolce w kolorze grafitu na sprezynkach) i czy jak nim potrzasniesz co nic tam nie brzeczy

jezeli to to to przy alternatorze Bosha 20 zł zamiennik (13v) lub oryginal Bosh - 45zł (14v)
  
 
Przeczytaj uważnie moje posty KLIK Ostatnio miale bardzo podobny problem, i nie tylko leżał po stronie alternatora.

Najlepiej jak byś mógł ten alternator podrzucić jakiemuś elektrykowi, a na bank znajdzie przyczynę, o ile nie masz czegoś na kablach jak u mnie to było.
  
 
dzieki panowie za rady, alternator rozkrecilem w drobny mak, wsyztsko co sie dalo rozkrecic i rozlutowac, przy skladnaiu go wypadla mi szczotka, okazalo sie ze drucik z niej wychodzacy oderwal sie od blaszki:/ po malych meczarniach udalo sie go przylutowac spowrotem, ale wydaje mi sie ze za slabo laduje bo 13v na wolnych obrotach silnik 1,3 mk7, oczywiscie jak go przegazuje to ladowanie wzrasta, wiec nie wiem czy dziala prawidlowo czy nie