MotoNews.pl
  

Wycinać środkowy tłumik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilku dni mam założony tłumik TEKLA. Samochód lekko zyskał na mocy. W ciągu najbliższych dni zmieniam jednak końcówkę ozdobną tego tłumika na inną... ładniejszą i zastanawiam się, czy przy okazji nie wstawić rurki zamiast tłumika środkowego. Ile osób tyle opinii na temat takiego zabiegu. Jedni twierdzą, że nic się nie zmieni ponieważ tłumik środkowy jest i tak przelotowy.... inni mówią, że dźwięk tłumika końcowego wzmocni się... i samochód delikatnie zyska na mocy. Nie wiem czy takie działanie ma sens... więc proszę o jakieś oceny i wskazówki. Dzięki ...
  
 
Nie wiem czy wywalając środkowy tłumik zyskasz na mocy ale napewno wzmocnisz dzwięk tłumika końcowego. Janio ma tylko tłumik końcowy. Więc najpierw go słychać a później widać

Co do zwiększenia mocy tłumikami sportowymi to mam mieszane uczucia na ten temat. Patrząc na charakterystyki REMUSA wyraźnie widać że przyrost mocy jest dopiero na wysokich obrotach. W Polonezie czy w Fiacie 125p zmiana nie jest zauważalna. Te wozy mają i tak za małą moc aby był zauważalny 2% jej wzrost.

  
 
Jeśli chodzi o modyfikacje wydechu to zależy głównie od tego jakiej firmy masz tłumik sportowy! Każdy tłumik ma swoje specyficzne brzmienie jak i charakterystyki! Po zmianie wydechu można zyskać delikatnie na dynamice, zwłaszcza że moment obrotowy przenosi się w niższy zakres obrotów, ale to nie jest studnia bez dna! wszystko ma swoje granice gdzie już potem dalsze wywalanie lub dokładanie czegoś nie przynosi sensu!
Ja proponuję Tobie przy sportowym tłumiku wywalić pierwszy tłumik lub katalizator, zostawić środkowy tak jak był! będziesz miał zarąbiste basowe brzmienie, jak już wspomniałem w zależności od tłumika gdy wywalisz jeszcze tłumik środkowy to piękne brzmienie straci swoją jakość, a wzrośnie natężenie hałasu! tak więc jeśli chcesz wywalić wszystko od początku do końca to tłumik końcowy musi mieć rurę wydechową o średnicy od 80 do 120mm, a najlepiej wówczas sprawdzają się tłumiki dwu rurowe! Oczywiście konstrukcja tuby tłumika jest równie ważna!
  
 
Pytanie - czy ta tekla jest przelotowa, czy nie? Jesli tak, to najpierw wywal pierwszy i zobacz jak bedzie, jesli nie, to wedlug, mnie wywal wszystko poza koncowym tekli.
Ja u siebie w Fiacie mam tylko srodkowy (jeszcze nie przelotowke), zamiast koncowego mam rure.
  
 
A ja wczoraj po wymianie portek i podspawaniu zauważyłem, że przy 3500 do 3800 obrotów mam tak mocny bas, że aż blachy wibrują - zastanawiałem się co też facet spieprzył... No i dziś rano zauważyłem...

Cały wieczór jeździłem z metrowym łomem wciśniętym między podwozie a rurę! Polecam
  
 
No i stało się... Wyciąłem środkowy tłumik.

Efekt bardzo fajny, lecz szkodliwy dla uszu . Bas jest bardzo miły gdy samochód rusza ... później bas lekko zanika ok 2500 obr. i pojawia sie ok 2800 obr. i wzrasta wraz z obrotami silnika az do bardzo mocnego basu połaczonego z gwizdem . Nie wiem czy mi sie tylko wydaje ale chyba po wyciągnieciu tłumika środkowego oraz wymianie tylnego zwykłego na Teklę.... samochód wzmocnił się. Wymieniłem tez końcówke tłumika na zdecydowanie szerszą od oryginalnej. Przedtem na wolnych obrotach było .... nazwałbym to..... pierdzenie, a teraz jest bardzo niski i w miarę głośny basior . W środku troszkę głośno ale zagłuszam sobie to muzyką hehe . Chcącym osiągnąc podobny efekt przy w miare niskich kosztach polecam takie rozwiązanie.
  
 
Cytat:
2003-07-26 11:34:39, Waga pisze:
No i stało się... Wyciąłem środkowy tłumik.

Efekt bardzo fajny, lecz szkodliwy dla uszu . Bas jest bardzo miły gdy samochód rusza ... później bas lekko zanika ok 2500 obr. i pojawia sie ok 2800 obr. i wzrasta wraz z obrotami silnika az do bardzo mocnego basu połaczonego z gwizdem . Nie wiem czy mi sie tylko wydaje ale chyba po wyciągnieciu tłumika środkowego oraz wymianie tylnego zwykłego na Teklę.... samochód wzmocnił się. Wymieniłem tez końcówke tłumika na zdecydowanie szerszą od oryginalnej. Przedtem na wolnych obrotach było .... nazwałbym to..... pierdzenie, a teraz jest bardzo niski i w miarę głośny basior . W środku troszkę głośno ale zagłuszam sobie to muzyką hehe . Chcącym osiągnąc podobny efekt przy w miare niskich kosztach polecam takie rozwiązanie.


Jeżeli tylny tłumik (Tekla) jest przelotowy to mogłeś uzyskać przyrost mocy. Aczkolwiek właśnie tego się obawiałem, że gdy wytniesz środek to będziesz miał głośno. Cóż ważne, że Tobie się ten efekt podoba. Ja jestem raczej zwolennikiem cichego auta i dlatego w przypadku tego zabiegu wybrałbym kompromis i zostawiłbym środkowy tłumik normalny (przelotówkę), a na tył dałbym przelotówkę. Efekt również powinien być ciekawy.
  
 
Waga, ja mam seryjny wydech w DF'ie 1300 i chodzi tez bardzo sportowo, chyba jest tez nieco mocniejszy od serii . Z resztą mozesz go posluchac >>TUTAJ <<
  
 
Race D ... no całkiem ładne brzmienie... jednak zupełnie różne od mojego. U mnie jest bardzo niski bas i pomruk... nawet przy 3000 obrotów.
  
 
Waga, ja nie mam środkowewgo i w Czerniewicach pewnie słyszałeś jak to chodzi (prawdziwe WRC 8 ) ).
Co prawda zrobiłem coś więcej poza wywaleniem środkowego tłumika, ale......
  
 
Sorka ale tego Mp3 sie nie da sluchac
  
 
A ja dzisiaj jeszcze założyłem brewki... a Wy nie hehehe
  
 
Słyszałem na żywo pomrók pracy układu wydechowego Jacka (Race_D) i muszę przyznać, że to MP3 nie oddaje jego prawdziwego brzmienia, które jest jedyne w swoim rodzaju
  
 
A ja mam całkiem seryjny wydech,właśnie konczy mi się srodkowy i kto wie,czy nie pierwszy.Nie wiem,czy wstawić nowy czy rurkę na miejsce środkowego,biorąc pod uwagę,ze tylny zostawiam seryjny(jest w miarę świeży i szkoda wyrzucać).Poprawi to coś osiągi,myślicie i jak z hałasem?
  
 
Z tego co pamietam wyciecie 2 powoduje wzrost hałasu. On i tak jest przelotowy więc jego brak zbytnio osiągów nie poprawi. Raczej włóż tłumik. On ma z jednej strony kołnierz, z drugiej łączenie - rura w rurę. Tak łatwo zwyklej rurki sie tam nie dopasuje.

BTW Na żeraniu często można dorwać za free II tłumik z rurą (od caro). Ludzie to rzadko biorą, więc handlarzom jak mają stos nie zawsze chce sie to zabierać. Trzeba sie zjawić na giełdzie 12-13 i można troche darmowych części zebrać.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-10-28 23:18:17, Nabauab pisze:
A ja mam całkiem seryjny wydech,właśnie konczy mi się srodkowy i kto wie,czy nie pierwszy.Nie wiem,czy wstawić nowy czy rurkę na miejsce środkowego,biorąc pod uwagę,ze tylny zostawiam seryjny(jest w miarę świeży i szkoda wyrzucać).Poprawi to coś osiągi,myślicie i jak z hałasem?



Obawiam się, że nie zmieni zbyt wiele poza delikatnie większym hałasem. Gdy zamierzasz zachować ostatni tłumik, proponowałbym Ci wyciąć tłumik przedni... lub katalizator ( zaleznie od tego co masz ). Wtedy różnica w mocy i brzemieniu będzie zauważalna. Jednak do ładnego odgłosu potrzebny jest sportowy tłumik końcowy.
  
 
Ja u siebie wywaliłem pierwszy tłumik. Różnica dzwięku jest niewielka, na wolnych obrotach może troche bardziej pierdzi.
teraz przygotowuje się do kolejnego cięcia.
  
 
A ja u siebie mam tylko dwa tłumiki ten przed mostem i końcowy. Jak myślicie nie będzie za głosno jak wywale ten środkowy tłumior i zostawie tylko końcowy?
  
 
jak zmienialem tlumiki w poldku to pobilem doswiadczenia, po zdjeciu koncowego fajnie brzmial na srodkowym i wg mnie wystarczyloby koncowy zastapic rura o odpowiedniej srednicy, po zdjeciu wszystkich tlumikow poldzio zajebiscie mruczal na wolnych ale do jazdy to sie nie nadawalo halas ze ho ho
  
 
Dawno temu wycinało się środkowy tłumik i w miejsce tylnego wstawiało się t.zw. Abarth'a. Mocny, soczysty dzwięk, nieco głośniej i w środku i na zewnątrz. W Warszawie za bazarkiem przy Szembeka robili takie wydechy.
W rajdówce miałem dokładnie to samo zrobione na rurze 60 mm (tak jak w OBR'owskich Polnezach).