Wentylator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem, czy był taki pościk, czy jak. Jeśli był to pokierujcie. Mianowicie chodzi mi o wiatrak chłodnicy. Po wyjęciu kluczyka przestaje działać... Ja wiem, że to fabrycznie ale, czy da się jakoś zrobić, by on chłodził, aż do momentu wychłodzenia się płynu, czy musi zostać jak jest...
  
 
Pewnie się da ...ale chyba nie zda egzaminu.

Miałem tak w Polonezie. Zepsuł mi się termostat więc pociągnąłem dodatkowe kable do konsoli i do włącznika. A Polonez włączników miał tyle co ..żaden samochód.
Tym sposobem ...jak temperatura osiągnęła na wskaźniku 90 st C albo jeszcze wcześniej "klik" włączałem ręcznie wentylator.... [Gorzej jak mi się zapomniało ]

Ale pamiętam sytuacje kiedy zostawiłem właczony wentylator na wyłączonym silniku przez jakieś 10 min. Wówczas po uruchomieniu silnika ...silnik gasł bo pewnie został zbytnio oziębiony. Uruchomił się normalnie za...3 razem.

A wracając do Espero... co zyskasz jeśli wentylator będzie Tobie pracował ? Blok i tak będzie jednakowo gorący bo pompa nie będzie pracowała...
  
 
Co zyskam ??? Będę pewien, że działa
Tak na poważnie myślałem o tym, by nie samemu go włączać tylko on sam jak do tej pory i się wyłączał sam po czasie w jakim ochłodzi silnik. Jeśli nie ma to sensu to ok. Nie będę sobie tym głowy zawracał
  
 
Jak chcesz mieć pewność, że wentylator działa, to wykorzystaj kontrolkę poziomu płynu ...jako wskaźnik działania wentylatora.
Piktogram kontrolki "tematycznie" pasuje więc może być. Ja sobie tak podłączyłem i działa.




Jakbyś był zainteresowany ...to tak się to podłącza :


  
 
Fotek nie widzę ale w domku zobacze i czemu nie. Postaram się wykorzystać Twój Patent.
  
 
Nie widzisz fotek? podaj mi swojego maila ....przyślę Tobie całą dokumentację fotograficzną (12 zdjęć) jak to podłączyć i jak to jest u mnie.
  
 
Tylko w pracy nie widzę. W domu tak. Poszło na priva mój e-mail.
  
 
To mi druciarstwo a'la syrena 105 przypomina, gdzie kontrolki były 3 - światła, drogowe, kierunkowskazy (mogę się mylić) i wielu kierowców własnym sumptem montowało dodatkowe kontrolki.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2008-07-04 18:21:25 ]
  
 
Cytat:
2008-07-04 18:20:50, piotr_ek pisze:
To mi druciarstwo a'la syrena 105 przypomina, gdzie kontrolki były 3 - światła, drogowe, kierunkowskazy............



To jest oryginalna kontrolka ...tyle, że teraz jest/będzie wykorzystywana ... "do zadań specjalnych"

A ile radości ...takie małe a cieszy
  
 
Cytat:
2008-07-04 18:32:03, nawigator5 pisze:
A ile radości ...takie małe a cieszy



Też radość przeżywałem jak gadającego kompa w złomgunie usłyszałem. A potem było tylko ku*wowanie na niego, w stylu "Czego on ku*wa chce... aha... ręcznego nie spuściłem... aha postojówka się spaliła... co on gada... replay... replay... ktoś nie domknął tylnych lewych drzwi... kur*wa tego nie rozumiem... replay... replay... nagram na komórkę i sprawdzę... a już wiem... maski nie domknąłem". I tak wk*rwiająca żółta kontrolka SERV bo się postojówka spaliła. W złomero nawet nie wiem, czy kiedykolwiek świeciły i jakie były.
  
 
Jak ojciec za komuny mial 125p i się jemu bez przerwy paliła kontrolka rezerwy ...to był szczęsliwy jak się przepaliła.

To weź tą Twoją od SERW odłącz, od gadającego komputera odetnij kable ...i będzie spokój