Silniki MK7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem tu nowy i od razu chciałem dowiedzieć kilku rzeczy na temat silnika 1.4, 1.6 LPG i 1.8 Diesel. Planuje kupić MK7 kombi właśnie w dieslu, ale czytałem niezbyt pochlebne opinie na temat tych silników chyba w "Auto Świecie", mianowicie że są bardzo awaryjne, ogólnie nieudane silniki . I ogólnie w rankingu awaryjności silników diesla FORD ulokował się na końcu (był chyba trzeci od końca). Teraz tak myślę jeżeli nie diesel to 1.4 z LPG, czytałem w jakiś wątkach na forum że 1.4 dużo palą i są słabe, tutaj się nie zgadzam, miałem kombice z 1991 właśnie 1.4 LPG i chodził o niebo lepiej niż mój 1.6 (też LPG) którego właśnie mam. Chodzi tu konkretniej o to że w 1.6 jest o wiele większe spalanie, nierówno pracuje (jak jest na wolnych obrotach to trzęsie całym samochodem niemiłośiernie ) a 1.4 spalanie było o wiele mniejsze od 1.6 (dokładnie nie wiem ile spalał mi 1.4 a ile 1.6 bo tego nie liczyłem) i 1.4 chodził bardzo równiutko, bardziej dynamiczny był itp.. I jeszcze jedno nigdy nie moge się spodziewać ile przejadę na pełnym zbiorniku, bo raz spala mniej a raz więcej, w kombi sobie liczyłem po kilometrach ile przejade na pelnym zbiorniku a w 1.6 nigdy nic nie wiadomo . Własnie nie wiem co myśleć o tym z jednej strony Wy piszecie że 1.4 to są silniki do d**y a z drugiej strony ja sam się przekonałem na własnej skórze że są to bardzo udane silniki (przynajmniej bardziej od mojego 1.6 ) a 1.6 są h**a warte. Ostatnio sobie myślałem że może w tych nowszych modelach (MK7) w 1.4 poprostu zrypali sprawę i mniej się przyłożyli niż do tych starszych silników, a do 1.6 się bardziej przyłożyl...... nie wiem co myśleć teraz, teraz mi przyszła do głowy myśl że jak kupować diesla to tylko VW albo Opla, a jak benzynowca Forda do tylko 1.4 LPG Escort....... sam już nic nie wiem.......
  
 
Powiem Ci tak kolego do niedawna mialem w kombiaku mk7 z 95 roku wlasne ten 1.4 na wielopunkcie z gazem no i powiem Ci ze gorzej jeździl jak 1.3, palil mi 13 litrow gazu, fakt cichutko chodzil i równo ale potem jak doszedl do 300 000 to mnie znerwowal i zrobilem sobie swapa na 2.0, zalezy czy Ty chcesz tym samochodem jeździc szybko i ekonomicznie czy tylko szybko czy tylko ekonomicznie,jak ekonomicznie to 1.3 jak szybko to 2.0 a jak w miare szybko i ekonomicznie to sobie 1.8 w benzynie wsadź bardzo fajne silniki, gdyby nie to ze znalazłem tego 2.0 to pewnie włożyłbym 1.8 i sie teraz nie modlił zeby paliwo kosztowalo 1zł za litr, to 1.4 w mk7 to jest naprawde porażka, pozdrawiam
  
 
to samo miałem napisać ja mam mk7 1.8 115 km i nie narzekam ani na jedno ani na drugie fakt chodzi trochę nie równo na wolnych obrtach ale mój przypadek to lewe powietrze na kolektorze ssącym za który mam zamiar zabrać się w niedługim czasie i pewnie się poprawi tak że jak chcesz mojej opinii naprawdę polecam autko z tym silnikiem nie wiem jak jest z gazem bo go nie mam wiec tego ci nie powiem
  
 
no właśnie myśle że w mk7 te silniki zepsuli poprostu, kombi miałem 1.4 z 1991 roku chodził - no poprostu marzenie a 1.6 (koniec 1990 roku) chodzi jak traktro i pali jak pisałem o wiele więcej niż 1.4 i nigdy nie wiadomo ile km przejade na pelnym zbiorniku bo spalanie jest nierównomierne .
A jak jest z 1.8 TD i 1.6 LPG (oczywiście cały czas mowa to o MK7) ?

Chyba żeby pomyśleć jednak o 1.8 LPG .......

[ wiadomość edytowana przez: essimk5 dnia 2008-07-05 15:22:07 ]
  
 
Mam MK5 diesel'a wolne to to i trochu sie w nim dzialo (skrzynka, zespolony, przekaznik wentylatora, rdza), ale o silniku nie moge powiedziec zlego slowa... ma przejechane ponad 250 tys km i przez ostatni rok nic zlego z silnikiem sie nie dzialo Pali mi okolo 7l w miescie...

Rodzice maja MK7 w diesel'u jakis nie caly rok... Jak narazie wymieniali tylko pompe wody bo padla lub byla juz padnieta przed zakupem... trudno okreslic :/ ale jezdzi sie nim o wiele lepiej niz MK5... Z tego co rodzice mi mowili srednio spala od 5 do 5.5l

Jesli o mnie chodzi to uwazam jak wiele osob... Diesel wiecej wytrzyma niz benzyniak... Mniej spali paliwa... No ale raczej szybko nim nie pojedzisz :|
  
 
Z tym 1.6 jest różnie, czytalem pare wątków i chyba wiekszosc narzeka na silnik krokowy, zresztą to sie tyczy nie tylko 1.6, moj kumpel ma 1.6 juz rok i narazie nie narzeka no oprocz tego krokowca i amorow(ale to normalka), duzo tez zalezy jaką intalacje gazową założysz,teraz to chyba juz tylko sekwencja wchodzi w gre,pozdro
  
 
no w sumie u mnie to niewiadomo jak jest z tym moim 1.6, z tego co zaobserwowałem to jest w nim instalacja od GAŹNIKOWEGO a ja mam wtrysk wielopunkt, ale nie ma się co dziwić bo tem mój to był raczej dachowany (z tego co widać jak rdza wyskakuje) i robił go jakiś wujek Wiesiek po pijaku i po ciemku w stodole . Niby 1.4 też było ostro rąbane ale w prawy tylny bok ale intalke miał robioną dobrze, miał jednopunktowy wtrysk.

Ale dobra koniec o starszych pytam się tutaj o silniki w MK7

[ wiadomość edytowana przez: essimk5 dnia 2008-07-05 15:35:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: essimk5 dnia 2008-07-05 15:37:04 ]
  
 
Ja miałem MK7 1.6 LPG. Muszę powiedzieć, że silnik bardzo dobry i nie narzekałem na niego zbyt często. Spalał ok 9-9,5 gazu. Jeśli Ci telepie całym autem na wolnych obrotach -to trzeba wyregulować -może zbyt uboga mieszanka, może zapchany "silnik krokowy". Oddaj autko w ręce fachowca, niech sprawdzi, co mu jest. Co do słabych osiągów -może zapchany katalizator?
Ja mam bardzo dobre zdanie na temat silników 1.6 16V Zetec z LPG. Przejechałem swoim 296 tys km (w tym prawie 200tys na lpg).
  
 
Też nie narzekam na zeteca, akurat bez gazu, ale kolega to się chyba z 1.6 CVH 8v męczy, więc bez sensu porównywać te silniki. Nie wiem co popsuli w 1.4 w mk7 ale zdaje się 1.4 8v i 1.6 8v to sama rodzina silników, więc kolego raz trafiłeś dobrze, raz źle, i sam teraz musisz rozważyć czym chcesz napędzać kolejne auto.

[ wiadomość edytowana przez: PawBur dnia 2008-07-05 15:53:44 ]
  
 
ten co teraz mam mało mnie już obchodzi, jak kupie sobie nowszego to ten idzie troche do naprawy i do teścia , nie przejmuje się już nim wcale, trzy lata sie z min meczylem teraz koniec tesc sie bedzie meczyl.
  
 
no ale chodzi o to że nie możesz patrzeć na 1.6 zeteca przez pryzmat swoich problemów, bo to zupełnie inne silniki.

A tak off-top - aż tak Teścia nie lubisz ??
  
 
ja się za bardzo na silnikach nie znam (chodzi o te zetec itp. ) ale na kolektorze ssącym mam napis EFI - tyle wiem

A Teścia niby lubie, lecz jak sie dowiedział że chce się pozbyć tego złomu to od razu powiedział że chce go ode mnie "kupić" mimo tych moich problemów z nim (escort) - jak tak bardzo chce to niech się męczy - mi to lotto . Nie wiem czemu chce go kupić - może nie wierzy w to co mówie że to auto jest do d**y
  
 
Może powiecie jaki silnik polecacie, tylko nie piszcie że 2.0 RS, bo ja potrzebuje rodzinne kombi a nie sportową trzy-drzwiówkę , swap też nie wchodzi w rolę bo nie mam czasu, chęci ani pieniędzy na swapowanie. Z tego co przeczytałem w Waszych postach polecacie 1.8 benz ? a jak się ten silnik na gazie zachouje ? licze na szybką odpowiedź .