MotoNews.pl
  

Strzela na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej mam pytanie Posiadam escorta 1.6 16v zetec słyszałem zę jest to jeden z trudniejszych silników pod gaz Kupiłem go już zagazowanego i co jakiś czas strzelał mi co kończyło sie tym że spadał dolot ewentualnie guma na oringu Naprawiłem prawie ten błąd okazało sioe że oring był źle załozony, za wcześnie i gaz rozprężał sie za wczesnie i ulatniał co powodowało wybuchy. Aktualnie oring ząłożony jest przy dolocie i autko jest duuuuuuuuuużo mocniejsze więc wreszcie czuje te 105 kucy ale od czasu do czasu potrafi strzelić mocniej i spadnie dolot. Słyszałem ze można przerobić wlot powietrza w silniku zwężając go co spowoduje zmiane ciśnienia i lepsze zasysanie gazu z reduktora co o tym myślicie????
  
 
chyba jeden z lepszych silnikow pod lpg

uzyj wyszukiwarki bylo mnostwo

najlepiej to zmien kable i swiece i nie powinien strzelac!
  
 
Cytat:
2008-07-09 17:13:53, koniuXR3i pisze:
chyba jeden z lepszych silnikow pod lpg uzyj wyszukiwarki bylo mnostwo najlepiej to zmien kable i swiece i nie powinien strzelac!


pod sequent'a tak ale pod 2 generacje porażka.
1- plastikowe kolektory bywały
2. - daleko komora ssąca od miksera który MUSISZ zamontować w tej plastikowej rurze która się dotego nienadaje zabardzo i cza wklejać na silikonie

mi strzelał i rozwiązałem sprawe raz na zawsze... od tamtej pory strzelać przestał.

dobre silniki pod taką archaiczną instalacje to silniki z monowtryskiem ! bo montujesz podstawke ( czasem z kompensacją ) i to faktycznie dobrze jeździ.

ale niemów, że zetec jest dobry pod drugą generacje bo mi się śmiać chce...
  
 
Cytat:
2008-07-09 18:22:50, Grand_XR3i pisze:
ale niemów, że zetec jest dobry pod drugą generacje bo mi się śmiać chce...


Udowodnij mi czemu tak sądzisz...
Jakieś konkrety....
To że strzela to wcale nie wina lpg więc tego nie biorę pod uwagę...
  
 
Cytat:
2008-07-09 18:35:12, djtados pisze:
Udowodnij mi czemu tak sądzisz... Jakieś konkrety.... To że strzela to wcale nie wina lpg więc tego nie biorę pod uwagę...


bo to jest silnik zresztą jak każdy komputerowy wielopunkt, który ma pełen wtrysk ( wytrysk jak kto woli ) bęzyny sterowany szeregiem czujników które następnie zlicza ECU i na podstawie tego ustala mieszanke.
na gazie jedyne co możesz osiągnąć to błędy iat przepływomierza, lambady,wtrysków ( choć niezawsze )
motor ten ma niejednokrotnie plastikowy kolektor ssący co oznacza, że dowidzenia z lpg 2-generacja całkowicie !
dłuuuuuuuuugość kolektora ssącego też jest negatywna, bo daleko masz od świecy do mieszalnika.

sequent owszem, to jeździ ale 2-generacja porażka w wielopunktach. nawet z tym silniCkiem krokowym który się nienadaje do niczego bo jego technika wykonania i reakcja lambdy zawsze jest opóźniona.

zetec; albo sequent albo nic !
  
 
Cytat:
2008-07-09 21:39:55, Grand_XR3i pisze:
bo to jest silnik zresztą jak każdy komputerowy wielopunkt, który ma pełen wtrysk ( wytrysk jak kto woli ) bęzyny sterowany szeregiem czujników które następnie zlicza ECU i na podstawie tego ustala mieszanke. na gazie jedyne co możesz osiągnąć to błędy iat przepływomierza, lambady,wtrysków ( choć niezawsze ) motor ten ma niejednokrotnie plastikowy kolektor ssący co oznacza, że dowidzenia z lpg 2-generacja całkowicie ! dłuuuuuuuuugość kolektora ssącego też jest negatywna, bo daleko masz od świecy do mieszalnika. sequent owszem, to jeździ ale 2-generacja porażka w wielopunktach. nawet z tym silniCkiem krokowym który się nienadaje do niczego bo jego technika wykonania i reakcja lambdy zawsze jest opóźniona. zetec; albo sequent albo nic !


Żadnych konkretów w twojej wypowiedzi nie ma.....Przynajmniej ja nie znalazłem....
Długość kolektora jakie ma znaczenie???
Bo większość producentów robi długi dolot aby było zawirowanie powietrza... a jak będzie długi dolot to mieszanka gaz-powietrze zdąży się dobrze wymieszać i zrobić się okołostehiometryczna....
Silnik krokowy----> mówisz że technika wykonania jest niezabardzo dobra???Co w nim jest złego i czy wiesz wogóle z czego się składa???i na jakiej podstawie działa???
Poza tym myślisz że komputer PB jest mocnoo rozbudowany???
Z ilu czujników bierze sygnał ok. 5???to tak dużo
  
 
może to literówka , ale czy robili 1,6 ze 105 konnym silnikiem?
  
 
Cytat:
2008-07-09 23:03:47, seba2020 pisze:
może to literówka , ale czy robili 1,6 ze 105 konnym silnikiem?


w MKV
  
 
Aha, mój błąd. Ja ma 1,6 i ma tylko 90 kucy
  
 
montowałem autronica AL--700 i staga chyba 2L czy coś z krokowców. programowałem ustawiałem kroki manualnie i też kozystałem z "map" jakie poleca autronic do danych pojemności.

Mieszanka zdąrzy się dobrze wymieszać; ALe jak dodajesz gazu to masz miszankę JAŁOWĄ zanim podcisnienie wytworzy się na tyle duże aby pociągnąć mieszanke z reduktora .

Robisz z wielopunkta - gaźnikowy.
  
 
Cytat:
2008-07-09 23:46:24, Grand_XR3i pisze:
montowałem autronica AL--700 i staga chyba 2L czy coś z krokowców. programowałem ustawiałem kroki manualnie i też kozystałem z "map" jakie poleca autronic do danych pojemności. Mieszanka zdąrzy się dobrze wymieszać; ALe jak dodajesz gazu to masz miszankę JAŁOWĄ zanim podcisnienie wytworzy się na tyle duże aby pociągnąć mieszanke z reduktora . Robisz z wielopunkta - gaźnikowy.


O jakie mapy ci chodzi bo nie kumam??
Gdybyś miał całkowicie jałową to byś nie pojechał ....
Z wielopunkta robisz gaźnik a jakoś sekwencje ludzie zakładają do rs-a który tej sekwencji nie ma....
Tak na marginesie to albo tanio jeździsz albo są jakieś odstępstwa---> przykład : albo kupujesz kołpaki w markecie albo felgi al w sklepie
  
 
Cytat:
2008-07-10 07:59:27, djtados pisze:
O jakie mapy ci chodzi bo nie kumam?? Gdybyś miał całkowicie jałową to byś nie pojechał .... Z wielopunkta robisz gaźnik a jakoś sekwencje ludzie zakładają do rs-a który tej sekwencji nie ma.... Tak na marginesie to albo tanio jeździsz albo są jakieś odstępstwa---> przykład : albo kupujesz kołpaki w markecie albo felgi al w sklepie


TADOS jak tam zamek,a nawiązując do tematu to z grandem NIE MASZ szans mimo Twojego doświadczenia,przeciez on wszystkie roumy zjadł
  
 
Grand_XR3i nie wiem jak programowałeś ale chyba coś ci nie wyszło. Ja mam AL-700 i działa od 5 lat (oprócz standardowych wymian świec co około 12-15kkm, raz regenerowałem parownik).Co prawda mam inny silnik bo 8v ale jeździłem 16v i tez żadnych problemów nie było. Podejrzewam ze głównym problem z gazem jest nie z sama instalacja tylko kto i jak ja zakłada.

1,6 8v - 105 i 107 KM
1,6 16 - 90KM

[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2008-07-10 09:02:56 ]
  
 
Cytat:
2008-07-09 18:22:50, Grand_XR3i pisze:
pod sequent'a tak ale pod 2 generacje porażka. 1- plastikowe kolektory bywały 2. - daleko komora ssąca od miksera który MUSISZ zamontować w tej plastikowej rurze która się dotego nienadaje zabardzo i cza wklejać na silikonie mi strzelał i rozwiązałem sprawe raz na zawsze... od tamtej pory strzelać przestał. dobre silniki pod taką archaiczną instalacje to silniki z monowtryskiem ! bo montujesz podstawke ( czasem z kompensacją ) i to faktycznie dobrze jeździ. ale niemów, że zetec jest dobry pod drugą generacje bo mi się śmiać chce...



buuuuuuu miał auto z gazem
  
 
ASIOR!!!!!!---->>>>>>
  
 
Hm grand, to juz sekwencyjna instalacja moze byc tak?? a wiec gaz jako paliwo nie jest juz taki straszny jak uwazales wczesniej? Jestes taki madry a nie potrafiles usunac strzelania na gazie tylko wywaliles instalke? hm no ladnie
Pozdrawiam!!!
  
 
no oczywiście, że miałem auto z gazem.
miałem dwa blosy kilka reduktorów jedną sequencje.
siostrze w audi zakłądałem instalacje z kompensacjami i śmiga.
staremu w audi monowtrysku też zakładałem i śmiga.
u mnie niemogłęm się dogadać z instalacją i wkońcu po jakiś 20kkm ostatecznie ją zdemontowałem i sprzedałem praktycznie po kosztach zakupu

chcesz może interface to autronica AL-720 i program do tego? na usb? bo mi został z czasów komputerów lpg.
mam też voltomierz analogowy bardzo precyzyjny wyskalowany od 0 do 1V to ustawiania na lambade.

strzelanie na gazie tak raz na miesiąc się odbywało, ale ja poprostu niemogłem tego znieść, porzyczałem dziewczynie auto ona jeździła jak dieslem 5 bieg 2000obr/min i dodawała gazu i czasem jej strzelił.
no to kiszka bo rozwalała się guma od malucha która trzymała blosa...

jeszcze z czasów gazu mam mieszalnik do escorta ręcznie poszerzany do 38mm wklejony w tą płaską rurę idącą po głowicy. jak ktoś chce.

ja mam nadal w dowód wbity "lpg" i mam też lewy kwit od znajomego z zakładu gazowego że zdemontował instalacje i zawsze moge z tym iść do starostwa aby mi usunęli lpg bo w aucie już niema po niej najmniejszego śladu


sequent owszem, czytałeś kiedyś zasade działąnia sequentów np brc czy staga.
? jak to działa w zeteckach?
ano nic nie emulujesz nie wcinasz się pod czójniki jak do partyzancko się aawniej robiło tylko komputer gazowy wtryskuje gaz na podstawie przeliczeń które wykonuje zbierając czasy wtrysków z listwy.
co za tym idzie wszystko działa jak nalezy bo komputer samochodu na bierząco zmienia czasy wtryskiwaczy co jest korygowane przez komputer gazowu.
i TAKA instalacja ma prawo jeździć w aucie a nie gaźnik.

Denny, zdemontuj mikser który zasłania Ci zapewne 40 % przelotu i przejedź się autkiem tak naprawde ostro to zrozumiesz dlaczego jam zdemontował miksery ;]

a, jeszcze jedno.
taka była pierwsza versja instalacji w moim aucie - taką zamontowano w aucie nim ja się do niego dobrałem.
Baaa no taki mikser proponuje katalog to ZETEC'a z przepustnicą 55mm i 45mm. u mnie to wyglądało conajmniej śmiesznie ale oceńcie sami.
mikser o średnicy wewętrznej 30mm, po wyrzej 5000obr/min na bęzynie czy na gazie niebyło czym jechać.
Fakt palił te 10L ale niewiem czy osiągał 100ps.. jechało się jak taczkami. prosze uprzejmie



[ wiadomość edytowana przez: Grand_XR3i dnia 2008-07-10 18:14:37 ]
  
 
Cytat:
2008-07-10 18:01:26, Grand_XR3i pisze:
sequent owszem, czytałeś kiedyś zasade działąnia sequentów np brc czy staga. ? jak to działa w zeteckach? ano nic nie emulujesz nie wcinasz się pod czójniki jak do partyzancko się aawniej robiło tylko komputer gazowy wtryskuje gaz na podstawie przeliczeń które wykonuje zbierając czasy wtrysków z listwy. co za tym idzie wszystko działa jak nalezy bo komputer samochodu na bierząco zmienia czasy wtryskiwaczy co jest korygowane przez komputer gazowu. i TAKA instalacja ma prawo jeździć w aucie a nie gaźnik.



Dobra, a co w przypadku gdy mieszanka gazowa jest niewłaściwa???
Wtedy niestety komputer PB się ROZJEżDżA i co wtedy się dzieje???------> jak nie wiesz to ci powiem: check, duże spalanie PB, kłopoty z uruchomieniem, spadek mocy na PB, odłączanie cylindrów...
I CO TY NA TO???
Jeżeli oczywiście masz pojęcie co napisałem....
  
 
dlatego większość kompów od sequentów ma LOG'a i patrzysz co się dzieje co się działo i czym to jest spowodowane najwyrzej programujesz nową mapę.
jak robiliśmy sequenta w mondeo to ja prowadziłem a kumpel siedział z laptopem na kolanach przez 50 kilometrów i wysterowaliśmy chama i ładnie chodzi.
Ale itak przeglądy co 15kkm i zawsze patrzysz w log'a co mu niepasuje i jaki czujnik padł.
Zawsze możesz zresetować instalacje i jechać na bęzynie. przeca wpinasz się równolegle we wtryski a nie szeregowo!
  
 
Cytat:
2008-07-10 19:34:00, Grand_XR3i pisze:
dlatego większość kompów od sequentów ma LOG'a i patrzysz co się dzieje co się działo i czym to jest spowodowane najwyrzej programujesz nową mapę. jak robiliśmy sequenta w mondeo to ja prowadziłem a kumpel siedział z laptopem na kolanach przez 50 kilometrów i wysterowaliśmy chama i ładnie chodzi. Ale itak przeglądy co 15kkm i zawsze patrzysz w log'a co mu niepasuje i jaki czujnik padł. Zawsze możesz zresetować instalacje i jechać na bęzynie. przeca wpinasz się równolegle we wtryski a nie szeregowo!


Wiesz co ja niestety muszę ci odpuścić....
Spoko coś tam się znasz....
Ale dalej nie odpowiedziałeś mi na moje pytania ...
Przyjmijmy że montujesz gaz od 10lat i się bardzo dobrze znasz na robocie...