MotoNews.pl
  

Toyota 1.6 vvti 2001 110km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam zamiar kupić tę toyotkę.Z tego co wiem ma przejechane na gazie 80 tys (całość to 175tys.) nie wiem jaka firma gazu sekwencyjnego jest dobra dla tego modelu.
Interesuje mnie jaka powinna tam być aby było dobrze.Wiem ,że czasami zapalała się kontrolka silnika,ale mechanik podobno mówił,że to komputer widzi nie taką mieszankę gazu i jest to nie grożne.Za to sugeruje ustawienie zaworów ale gdzieś tak przy 200 tys.Moim zdaniem zawory trzebaby ustawić już teraz.Nie wiem kiedy były ustawiane ostatnio zawory,ale jak się zapala kontrolka to chyba już czas?Waham się czy kupić to auto.Niby cały czas serwisowane,poza tym też nie ma się do czego przyczepić.
No ale ta kontrolka.....
Proszę niech ktoś napisze,jaka inst.gaz. powinna tam być abym był spokojny.Dzięki
  
 
Kontrolka i reg. zaworów to dwie rózne rzeczy. Kontrolka świeci bo jest źle ustawiona mieszanka i tyle. Jest to dla vvti groźne jesli jest uboga bo powypalasz zawory.
  
 
Ja przed zakupem tego samochodu na pewno sprawdziłbym jakie są luzy zaworowe bo w tym modelu zawory ustawia się specjalnymi szklankami z odpowiednią grubością dna. Może być tak że już nie ma odpowiednik szklanek bo długo jeżdżono na ubogiej mieszance. W tym modelu raczej obowiązkowa jest lubryfikacja zaworów. Jak nie było tego elementu instalacji gazowej raczej byłbym ostrożny. Głowica może nadawać się do wymiany jeśli zawory mają mocno zredukowane luzy.
  
 
Cytat:
2008-07-12 10:39:15, belgrano pisze:
Kontrolka i reg. zaworów to dwie rózne rzeczy. Kontrolka świeci bo jest źle ustawiona mieszanka i tyle. Jest to dla vvti groźne jesli jest uboga bo powypalasz zawory.



Dzięki za odpowiedż.
Czy ustawienie mieszanki na gazie trzeba robić u gazownika czy w serwisie toyoty?
  
 
Cytat:
2008-07-12 17:22:54, Egiptos pisze:
Ja przed zakupem tego samochodu na pewno sprawdziłbym jakie są luzy zaworowe bo w tym modelu zawory ustawia się specjalnymi szklankami z odpowiednią grubością dna. Może być tak że już nie ma odpowiednik szklanek bo długo jeżdżono na ubogiej mieszance. W tym modelu raczej obowiązkowa jest lubryfikacja zaworów. Jak nie było tego elementu instalacji gazowej raczej byłbym ostrożny. Głowica może nadawać się do wymiany jeśli zawory mają mocno zredukowane luzy.



Dzięki.
Czy są podane gdzieś normy tych luzów,żeby stwierdzić czy można je spokojnie ustawić lub tak jak piszesz już po ptokach igłowica do wymiany.Wymiany?,czy do planowania?.Drogie to?

Poza tym ile może kosztować sama regulacja zaworów i czy można zrobić to u każdego mechanika,czy w serwisie toyoty?
  
 
Nie każdy mechanik wyreguluje zawory w tej toyocie. Najlepiej najpierw zmierzyć. Nie pamiętam jakie powinny być luzy, ale poszukam i podam jak któryś z kolegów mnie nie ubiegnie. Głowic vvti się chyba nie naprawia reguluje się dobierając szklanki o odpowiedniej grubości dna, a jeśli nie ma już odpowiednich szklanek głowicę się wymienia. Orientacyjnie możesz się dowiedzieć w aso ile kosztuje taka regulacja i ile kosztuje jedna szklanka. Po pomiarach będzie wiadomo czy trzeba regulować zawory, a jak tak to czy są odpowiednie rozmiary szklanek i ile jest do wymiany.
  
 
apropos w tym aucie jest instalacja OMVL.
Dobre to?
  
 
Cytat:
2008-07-12 17:54:29, bel_mondo pisze:
Dzięki za odpowiedż. Czy ustawienie mieszanki na gazie trzeba robić u gazownika czy w serwisie toyoty?


Lepiej u dobrego gazownika w ASO nie ma gazowników, sa tylko mechanicy co zakładaja gaz