[LobsterMan] 1.8TD na 1.1 bara STAGE-1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze!

Zakładam ten wątek żeby pochwalić się jak to się tuninguje Fordowskiego Diesla. W brew pozorom taki stary ciężki silnik z przestarzałą konstrukcją i pośrednim wtrysku paliwa nadaje się całkiem nieżle na podkręcanie.

Rozpoczełem wogóle od kupna Essa z silnikiem 1.8 Endura - DE. Kupiłem za małe pieniądze w dosyć średnim stanie. Rozpoczełem więc od przeglądu silnika i stanu technicznego. Jak go kupiłem to jeżdził jak zamulony ropniak z 80 lat. Z uwagi że mam do dyspozycji tylko ogródek i zestaw dobrych narzędzi i podnośnik wszystko robie pod chmurką.

Zaczełem od wymiany pasków rozrządu, przy okazji obczaiłem jak wałek i inne. Powymieniałem mu wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa. Była już lekka róznica ale ciągle muł. musiałem naprawiać wspomaganie i pompe bo piszczała i nie pompowała już. Mam go już 2 miesiące i zrobiłem 4000km jeżdzi jak złoto i nie kopci i nie bierze oleju.

Więc tak turbina Gareta zniesie doładowanie zbliżone do 1.5bara tak seryjnie wytrzymuje to co montuje fabryka. Cięgno WestGate jest ustawione na puszczanie zaworu od 2000rpm, niżej niestety ta turbawka nie rozkręci sie na tyle i jest syf.

Intercooler jaki jest to pomyłka. Robiłem testy z czujnikiem temp i wyszło że od silnika tak bije ciepłem że temp. jest nie wiele niższa w dzień od nocy alejednak różnica w osiągach jest wtedy. Także plan jest taki że w sobote chce dorwać nowy większy IC i wpakować go przed chłodnice oczywiście orurowanie z alu.

Seryjnie Ford dmucha 0.75 do 0.8 bara i otwiera zawó WG przy 2200rpm.

Ja mam ustawiony WG na otwieranie przy 2000rpm i doładowanie na 1.1 bara więcej nie chce na razie dawać bo temp silnika się podnosi a póki nie przejde do etapu z wiekszym IC i chłodnicą oleju zostaje przy 1.1bara.

Całkowicie zaślepiony jest EGR który wali smołe i sadze do kolektora, prawdziwy syf. Użyłem blachy 2mm. Bardzo elestyczność się poprawiło po tym i czuć lepiej moment doładowania.

Skrzynia MTX75 ma troche za długie przełożenia więc planuje zarwać od RS'a jeśl nie będzie konfliktów.

Zamontowany mam MBC dla szybkiego dostępu do poziomu doładowania zawsze moge go zmniejszyć lub podkręcic.



W kabinie mam jeszcze tylko wskażnik doładowania, ale będzi ejeszcze temp oleju i ciśniene oleju w momencie jak pójde o krok dalej.



Po podkręceniu i przeglądzie silnika można odczuć przede wszystkim wyrażny świst turbiny pięknie świszczyprzy 2500rpm, elestyczność silnika na każdym biegu jest fenomenalna, nie mam tego szczelania zaworami i żabkowania. Przyśpieszenie jest bardzo odczuwalne na 3 biegu od 40 do 70 rwie jak szalony. Można spokojnie palić gumy na 1 i na 2 biegu ale to bezsensowne w przypadku diesla. Spalanie jest na poziomie 5 litrów w trasie jeśli skatuje go to rośnie i to bardzo!

Nie byłem na hamowni przed i nie byłem po więc niewiem czy moc wzrosła o 10 czy o 50hp ale napewno moment poszedł wysoko do góry bo kręci się rewelacyjnie. Wgniata zawodowo w seryjne nie-kubełkowe fotele.

To tyle na razie jak już bede mieć nowy IC to będe się chwalić dalej. niewiem ile bebechy wytrzymają ale słyszałem że ponad 1.5bara doładowania skończyło się wybuchem silnika. Więc skończy się u mnie na 1.3 max chyba.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-22 21:43:22 ]
  
 
Wszystko pieknie ale ja pokusiłbym sięjednak o wizyte na rolkach,trzymam kciuki zeby silnik nie wybuchł
  
 
ale ty chyba tam benzyne miałeś wcześnij bo obrotka do 7tys. jest.
  
 
No pięknie! Powodzenia w modach!!

Jesteś jedną z nielicznych osób w klubie, która baw się z podnoszeniem mocy (nie licząc swapów).

Tak trzymać!!
  
 
Rolki są drogie bo około 150GBP musze się wywalić na wizyte, a tak za tą cene będe mieć nowy IC z orurowaniem więc póki co chce zrobić co będzie możliwe i jak silnik wytrzyma to pojade na rolki.

Powiedzcie czy MTX różni się od siebie tylko i wyłącznie przełożeniami? Jeśli tak to mam za małe pieniądze okazje nabyć włąśnie taką oryginalną z RS 2000 i przeswapować ją bo moja jednak jest troche długa a i tak nie kręce go wiecej jak 3500rpm więc taka krótka byłaby dobrym rozwiązaniem.


P.S. Benzyniaka sprzedałem bratu bo stał biedny i sie kurzył.

[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-17 23:18:08 ]
  
 
Cytat:
2008-07-17 21:46:17, many_xr3i pisze:
ale ty chyba tam benzyne miałeś wcześnij bo obrotka do 7tys. jest.

diesle tez maja do 7tyskow obrotek
  
 
Cytat:
2008-07-17 23:42:25, meller1985 pisze:
diesle tez maja do 7tyskow obrotek



Tia! Głupota ale zauważ że Focus też w starszych modelach przed liftem ma obroty do 7000 mimo że kreci sie do 5500 chyba, tak słyszałem z opowieści. Jest inaczej wyskalowany poprostu a tarcze te same cóż za oszczedność.
  
 
Cytat:
2008-07-17 23:09:10, LobsterMan pisze:
Rolki są drogie bo około 150GBP musze się wywalić na wizyte, a tak za tą cene będe mieć nowy IC z orurowaniem więc póki co chce zrobić co będzie możliwe i jak silnik wytrzyma to pojade na rolki. Powiedzcie czy MTX różni się od siebie tylko i wyłącznie przełożeniami? Jeśli tak to mam za małe pieniądze okazje nabyć włąśnie taką oryginalną z RS 2000 i przeswapować ją bo moja jednak jest troche długa a i tak nie kręce go wiecej jak 3500rpm więc taka krótka byłaby dobrym rozwiązaniem. P.S. Benzyniaka sprzedałem bratu bo stał biedny i sie kurzył. [ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-17 23:18:08 ]



Ale Ty w dieslu masz MTX'a
  
 
no mtx'a ale przełożenia są ponoć trochę inne.. i nie wiem czy w td nie krótsze.. ale to trzeba by się kogoś kto zna zapytać. moze slawas by wiedział? albo vince.
  
 
No jasne ze mam Chodzi mi jedynie o fakt iż jest MTX z krótkimi przełożeniami jak w RS i ten co pakowali do Diesla z już dłuższymi. To jest sedno sprawy. Jeśli się myle to mnie poprawcie żebym nie był w błędzie że jest tylko jeden rodzaj MTXa
  
 
różne są, wiadomo ale nie pamiętam jak dokładnie to było.. mozliwe ze diesel ma dłuższe.
  
 
A to nie wiedziałem że one się różnią, w diesle nigdy nie wchodziłem
  
 
Oto dane z ksiazki
MTX dla RQB

MTX dla TD
  
 
im niższa wartość przełożenia całkowitego tym...? niższa max na biegu przy tych samych obr czy wyższa?
  
 
A jak to wygląda w TD 70KM też jest to cięgno WestGate i czy da się zwiększyć doładowanie turbinki? Może byłby jeszcze bardziej elastyczny
  
 
Cytat:
2008-07-18 12:00:55, zeberko pisze:
Oto dane z ksiazki MTX dla RQB MTX dla TD



Dzieki wielkie. Na pierwszy rzut oka to różnic nie ma aż tak dużych, jedynka i czwórka ma lekko krótsze przełożenia wg tabeli. Trzeba by to sprawdzić fizycznie. Za tydzień mój brat przyjeżdza na dłużej to zrzucimy skrzynie i zrobimy swapa.

A ten silnik 70hp nie ma IC. niewiem czy da się coś z niego wyciągnąć ale jak sobie zaślepisz EGR o ile występuje u cibie w silniku to powinieneś odczuć lekką różnice. Cięgnem WG zmienisz tylko moment przy którym zwór sie otworzy wcześniej czy póżniej skracając długość ciegna na śrubie, ale nie polecam zjazdu poniżej 2000rpm bo nie kręci sie z odpowiednio dużymi obrotami jeszcze wirnik.
  
 
Byłem dzisiaj na szrocie ale niestety odpowiedniego IC nie dorwałem, za to zaopatrzyłem się już w orurowanie .

Korzystając z nie uwagi pana pilnującego wymintowałem sobie wskazówki ze Ściery i wmontowałem do Essa

więc będe dalej szukać odpowiedniego ic.

a tak na marginesie to czy to jest łożysko oporowe?
  
 
Proponowałbym zrobić dokładniejszą fotorelacje żeby każdy mógł sobie to zrobić. Chociaż bez też nie jest ciężko, ale przecież może być łatwiej
Jak będziesz montował nowy IC i zdejmiesz zderzak to podnieś mu jeszcze dawkę paliwa na pompie. Będzie jeszcze lepszy efekt
acha od czego są te nowe rury do IC ?

oby projekt się rozwijał
  
 
Od Peugota 406. Taki sobie stał na szrocie więc sobie wziołem, szkoda że IC od niego nie pasował, chodż był super płaski i długi ale jedno wejście było niestety dedykowane pod kolektor i niemiałbym możliwości podłączyć go do Essa bez spawania i kombinowania. A coś słyszałem że z Opla jest kilka dobrych tematów do wzięcia. W moim służbowym CDTI mam taki fajny IC że aż się kusze o wymontowanie

A do siebie zamontuje IC od Focusa TDCI taki jak ten na zdjęciu:


Pompy nie ruszałem jeszcze bo już po tych przeróbkach mi temp. silnika podskoczyła troche i do póki nie zmontuje nowego IC i chłodnicy oleju nie ide dalej z przeróbkami. W tym silniku jeden gar ma tendencje do przegrzewania, gdzieś wyczytałem na forum i troche się martwie z tego powodu.

W czwartek będe mieć nowe świeczki, wtryskiwacze i oczywiście pięknego K&N

Silnik jest tak napakowany że pomysł z większym zbiornikiem wyrównawczym jest praktycznie nie możliwy, chyba że go wpakuje w miejsce gdzię jest jeszze puszka z filtrem powietrza.

Myśle nad montażem też zegara AFR przy da mi sie info o mieszance - bilans stosunku powietrza do dawki paliwa, przyda się jak zaczne motać się z pompą w przyszłości. Licze że ktoś poczęstuje mnie schematem kompa żeby się ładnie podłączyć o ile to jest w Dieslu możliwe.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-20 22:43:49 ]
  
 
Dzisiaj kolejny dzień przy dłubaniu, zaopatrzyłem się w olej, cholera drogi bo za 3L zapłaciłem 37GBP. Zdzierstwo ale pełny syntetyk SAE 75w90.


spuściłem całkowicie olej ze skrzyni, śmierdział niemiłosiernie i był koloru brązowego z elementami czarnymi tzn jakby sie cos w oleju rozpuściło i były takie ''ławice czarne''

Ale do rzeczy, wymiana zakończona sukcesem

Wszystkie stukania i jakieś trzeszczenia znikneły. Wybierak dostroiłem lekko, bede musiał wymienic tuleje w wybieraku bo ma luzy

Ale pięknie cichutko skrzynia pracuje, biegi wchodzą PERFECTO i leciutko co ważne przy miejskim sprincie.

Musze nagrać filmik jakis jak przyśpiesza i jak ładnie doładowanie chodzi.

Ogólnie to jest bardzo dobrze w zakresie od 50 do 100km/h na trzecim biegu. musze coś pomyśleć nad jedynką bo jest tragicznie. Turbo dmucha tylko do 0.6 bara i nie wiem czemu niehce iść więcej, być morze nowy dolot i storzek K&N mu pomorze troche.

[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-22 21:48:06 ]