MotoNews.pl
  

[ASCONA C] - Prędkościomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Mam mały problem działa mi prędkościomierz wskazówka ani drgnie licznik przejechanych kilometrów tez nie działa, reszta lampek działa (bez świateł mijania i ręcznego).
Czy da się to naprawić bez wymiany liczników czy może jest to wina podpięcia. Chętnie dowiedział bym się gdzie w ogóle podpięta jest linka prędkościomierza.
A jeśli wymaga to wymiany licznika jaka jest możliwość wymiany ma taki z obrotomierzem i dodatkowymi 4-ema wskaźnikami.
  
 
najpierw zerknij, czy linka ze skrzynki się nie wypięła. Jak jest na swoim miejscu, to będziesz musiał niestety wykręcić zegary - nie jest to jakaś skomplikowana operacja. Na poluzowanych zegarach włóż rękę i sprawdź, czy się nie wypięła [jest zabezpieczona taką blaszką - zawleczką, którą przy zakładaniu ciężko założyć]. Sprawdź to i zobacz, czy działa. Jak nie działa dalej, to pewnie linka sie skończyła - kup nową, bo awarie prędkościomierza jako zegara należą do rzadkości.

A co do zestawu wskaźników - nie ma problemu z wymianą na te z obrotkiem - instalacja powinna być na to gotowa, zresztą temat ten był już poruszany na Forum.
  
 
Wczoraj miałem chwile i rozebrałem troszkę deskę i fakt wyjąć zegary nie jest tak strasznie ale tak linka jest zabezpieczona i nic nie chodzi więc nie walczyłem z ta blaszką. Pozostaje więc mi teraz kupić nowa linkę

A co do zegarów to opis pewnie jest na starym forum a na razie jestem na 9 stronie z 97 więc powalczę żeby sie tam doczytać(więc jak ktoś ma gotowca to chętnie go przeczytam ). Przy okazji znalazłem fajna niemiecką stronkę z opisem do ascony i jest tam wykaz wszystkich zegarów jakie tam były montowane i jak nie dostane ekonomizera to może uda mi sie zamontować wersje z ciśnieniem oleju
  
 
Też miałem takie z ekonomizerem i wskaźnikiem poziomu ładowania. Zegary te były montowane na początku produkcji Aśki w wyższych wersjach.

W ogóle ten ekonomizer to prosta konstrukcja, mierząca podciśnienie w kolektorze dolotowym [wąska rurka idąca koło rurki serwa]...
  
 
Ale czy da się to zamontować do silnika 1.3 75km i czy musze coś do niego dołożyć i co to jest?
  
 
musiałbyś sobie zorganizować taki zaworek do rurki serwa, wkręcany do kolektora dolotowego, który miałby rozgałęzienie na cienką rurkę, która ma być podłączona do ekonomizera.
  
 
a taka część jest do zdobycia w sklepie czy musze cos wykombinować
  
 
Raczej musisz pokombinować, w sklepie będzie bardzo ciężko. Może jakiś złomowiec, albo ewentualnie Allegro.
  
 
Raczej musisz pokombinować, w sklepie będzie bardzo ciężko. Może jakiś złomowiec, albo ewentualnie Allegro.
  
 
Dziś udało mi sie w końcu naprawić prędkościomierz i licznik działa
Największy problem był z zdobyciem właściwej linki ale zamontowałem taką z ascony b (35 PLN)i pasowała ale jest troszkę za długa ale to wręcz pomaga jedyną wadą jest to że słychać licznik który tyka jak zegarek (czy to jest właściwe ? czy może powodować przekłamania).
  
 
Cytat:
2008-08-02 22:22:28, stas239 pisze:
jedyną wadą jest to że słychać licznik który tyka jak zegarek (czy to jest właściwe ? czy może powodować przekłamania).



Jeżeli tyka to może być kilka powodów:
- wyrobiony "kwadrat" w lince
- wyrobione gdniazdo w napędzie
- wytarte ząbki w kółeczkach z cyferkami
Długo by wymieniać.
Oszukuje napewno ale w granicach przyzwoitości.
  
 
Jacek1983-na temat ekonomizera w aśce to się mylisz ,można kupić w sklepie tą część .A idąc do sklepu szukasz zaworka który jest na przewodzie do serwa,ale właśnie z dodatkowym wyjściem właśnie na przewód do ekonomizera.Ja osobiście kupowałem sobie do Ascony C i kadetta D gdzyż się końcóweczki ułamały.Ceny niestety nie pamiętam.No chyba że było tez inaczej


[ wiadomość edytowana przez: juniorex01 dnia 2008-08-05 22:39:02 ]
  
 
juniorex01--> kiedyś pytałem o tą część w 4 sklepach w Trójmieście i w żadnym takowej nie było. Znalazłem w końcu na złomowcu w Gdyni - kosztowała 5 PLN, przy czym sam musiałem sobie wykręcić, co nie było trudne...
  
 
Po testach okazało się że licznik chyba nie przekłamuje a jeśli tak to bardzo w znikomym poziomie (porównałem prędkość z drugim autem i wszystko było ok) wydaje mi sie że przyczyną może być to ze zapięcie linki do licznika jest plastikowe i jest troszkę luźne.
A co do zaworka to super że można dostać go gdzieś w sklepie jak sie poszuka dość długo bo na szrotach w wrocławiu nie mogę dostać juz żadnej ascony a na pewno nie mogę nigdzie namierzyć takich zegarów jak potrzebuje
Więc jak ktoś ma dojście do tego to chętnie kupie (deskę rozdzielczą tez bo moja jest popękana)
  
 
Cytat:
2008-08-06 20:08:48, stas239 pisze:
bo na szrotach w wrocławiu nie mogę dostać juz żadnej ascony a na pewno nie mogę nigdzie namierzyć takich zegarów jak potrzebuje Więc jak ktoś ma dojście do tego to chętnie kupie (deskę rozdzielczą tez bo moja jest popękana)



To podjedź na szrot w Domasławiu.
Jakbyś nie wiedział gdzie to jest, to wylot z wrocka na Kudowę, szrot jest przy końcu Domasławia, po prawej stronie, obok jest stacja autogazu i wulkanizacja.
Ja zawsze u nich coś znajdę.
  
 
Tak wiem gdzie to jest
A nie masz może tel tam bo w internecie jest tylko nazwa firmy i adres.
A ja niestety nie mam jak tam dojechać bo teraz nie mam auta w Wrocławiu.