STUKI W MOIM KANCIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problemik zrobiłem moim fiatem juz 4000KM wzioł może z 0.3L oleju więc prawie wcale chodzi ładnie ale jedna rzecz mnie niepokoi mianowicie jak jade dłuży kawałek drogi chociaż z 40 km to zaczyna coś stukać jakby panewka bo napewno nie sa to zawory raczej panewka i jest tak jak sie dłużej jedzie stukanie jest jak jedzie sie np. 110 km/h i sie leciutko gaz trzyma poza tym jest wszystko idealnie zapala bez problemów oleju niebirze moc oki dodam jeszcze ze jezdze na gazie nie wiem co robić czy rozbierac silnik czy zmienić olej z tego co wiem to jeżdzi teraz na lotosie mineralnym ma zrobione na nim 5000KM jest zółciutki
  
 
sam sobie odpowiedziales, panewka. A jak ejst z cisnieniem oleju, kontrolka gasnie od razu nawet przy mocno rozgrzanym silniku? To ze nie bierze oleju to norma- niby ktoredy mialoby go brac przy zbyt duzym luzie na panewce?
  
 
możę być bardzo rozgrzany i cisnienie gaśnie na rozruszniku a jak jeżdze po mieście nawet to nic nie słychac tylko w trasie jak non stop jedziesz minimum 30-40 km to wtedy zaczyna nie wiem czy rozbierac silnik czy dalej jezdzić ???
  
 
hmm...mam ksiazke o naprawie DFa i jest kilka przykładow co moze byc nie tak jak silnik stuka:
- stuki wału - sa wyczuwalne jako metaliczne, przytepione uderzenia, ktorych czestotliwosc wzrasta wraz ze wzriostem obrotu silnika...czyli nie to
- glosne korby - jest bardziej intensywny niz stuki lozysk glownych wału korbowego. Hałas bardziej slysalny gdy silnik pracuje na wolnych obrotachi poteguje sie jak przechodzi na wyzsze obroty
- glosne sworznie tlokowe - spowodowany nadmiernym luzem. Halas charakteryzuje sie podwojnym metalicznym stukiem. glosne na wolnych obrotach.
- głosne tloki - nadmierny luz miedzi tlokiem a sciankami cylindra. Slyszalny metaliczny dzwiek na niskich obrotach i pod obciazeniem.
Nie wiem czy na cos sie to przyda....

  
 
Ja będę dalej tak jezdził pojeżdze to zobacze ale stawiam na jedna z panewek