MotoNews.pl
  

[ASTRA F] - szarpie przy ruszaniu na 1 biegu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, ręce opadają.
Autko mam idealne tylko ma czasami problem przy ruszaniu. Objawy:
- auto stoi kilka dni, ruszam z I-go biegu wszystko dobrze,
- auto przejechało kilka kilometrów, wystygło.. ruszenie z 1-go biegu tylko przy 2,5-3 tys. obr/min i to dość dynamicznie inaczej mocno szarpie silnikiem i w środku gałką od skrzyni.
- na drugi dzień rano to samo, też szarpie, niezależnie od temperatury.
- po przejechaniu ok 50 km w trybie mieszanym miasto/trasa daje sie ruszyć w miarę normalnie ale trzeba kontrolować sprzęgło i gaz.
- z II biegu zawsze rusza normalnie i nic nie trzęsie.
- auto zachowuje sie normalnie tylko jak postoi min 3 dni.
- wymieniłem wcześniej sprzęgło (kompletne)
- wymienione świece i przewody WN
- zaślepiłem EGR na testy, bez rezultatu.
Czy może to być za niski poziom oleju w skrzyni czy też cokolwiek innego. Pomocy bo to naprawdę dobre auto tylko żeby nie to szarpanie.
  
 
Nie wiem czy to nie moduł zapłonowy nie przegrzewa się lub nie dostaje jakiegoś przebicia.

Znam dwie asterki które miały takie objawy narastające aż do całkowitego zgaśnięcia bez możliwości jazdy. Skończyło się na wymianie modułu po uprzednim wymienieniu wszystkiego co się dało dookoła bez rezultatu. Wymiana modułu i jak ręką odjął.
  
 
Wcale nie cieszy mnie ten modul, ale czy wtedy:
- nie byloby problemu z ruszaniem z II biegu (nie ma)
- po dobrych kilkudziesięciu km szarpanie tez powinno to występować
Aaa no i jak dobrze przypale sprzęglo też jest ok.. ale ono jest nowiutkie w dodatku LUK (kompletne).
  
 
To nie ma znaczenia co piszesz - po prostu podmień moduł lub nawet i cewkę na próbę i będziesz wiedział.

Te przypadki co znam były różne - jeden moduł się przegrzewał po paru km i przerywał aż dostał przebicia i zdech na amen, a drugi przypadek drastyczny w który na remonty w ASO wydał mój szef ponad 8tyś - po prostu było slabiutkie przebicie na module które ujawniało sie w najmniej oczekiwanym momencie - na zakęcie, przy ruszaniu po wrzuceniu IIbiegu, przy hamowaniu itepe - nie było żadnego logicznej reguły kiedy szarpał i przerywał niczego nie można było zdiagnozować na logikę. Aso wymieniło całą ścieżek paliwową a nuż nie dochodzi paliwo i szarpie, no i oczywiście standart czyli świece kabele itepe.

Nie marudź podmieniaj moduł i cewkę - jak się nie sprawdzi możesz sobie wymieniać resztę.