Stag300, auto jest zamulone

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Posiadam instalacje STAG300 w aucie Peugeot 406 2,0 16V 136 KM . Założona instalacja w/w z reduktorem Tomasetto Alaskan (do 240km) , wtryskiwacze Valtec (żółte), dysze wtryskiwaczy 3 mm . Cisnienie na reduktorze to 1,37 . Auto na gazie na niskich obrotach chodzi równo ale podczas przyspieszania do 3800 Rpm jest "zmulony" , powyzej tych obrotow do 4800 Rpm jest bajka i powyzej 4800 Rpm znowu tragedia. Przy 5200 Rpm wyskakuje błąd "Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte". Zrobilem mape gazu. Prosze o pomoc dotyczących ewentualnych zmian w mapce. Z góry dzięki....


Na Benzynie
Na Gazie
Wykres Mapy
  
 
Poprawiilem linki do fotek , bo tamte przstaly działac.
Na Benzynie
Na Gazie
Wykres Mapy
  
 
Rozwierć dysze do 3,2 reduktor ustaw imbusem tak, aby ciśnienie po autokalibracji ustawiło się na 1,05-1,1 bara a potem ustaw mapy opis masz tu

regulacja stag300
  
 
Cytat:
Rozwierć dysze do 3,2 reduktor ustaw imbusem tak, aby ciśnienie po autokalibracji ustawiło się na 1,05-1,1 bara a potem ustaw mapy opis masz tu


to moze odrazu na 4 mm niech rozwierci tyle co w kolektorze.
Zmniejsz cisnienie na 1.1 bara i kalibracja.
Po rozmiarze dysz i cisnieniu ewidetnie za duza dawka paliwa.
Mnoznik poczatkowy ma byc kolo 1.4
Ale najlepszym rozwiazaniem bedzie zmniejszenie dysz do 2.5 mm.
  
 
Cytat:
2008-07-31 21:33:20, ramirez-fussy pisze:
Rozwierć dysze do 3,2 reduktor ustaw imbusem tak, aby ciśnienie po autokalibracji ustawiło się na 1,05-1,1 bara a potem ustaw mapy opis masz tu regulacja stag300



z tego co tu czytam to zauważyłem że masz trochę pojęcia o regulacji gazu, może miałbyś ochotę wyregulować gaz w moim Oplu. Mam nowego Staga 300. Oczywiście zapłacę ci za tą usługę.
  
 
Jak ten koles ci wyreguluje gaz to napewno bedzie jeszcze gorzej jezdził niz jedzi do tej pory. Robiłem takie peugota. Jak koles radzi rozwiercic dysze do 3.2 i zejsc cisneiniem do 1.1 bara to te auto nigdy nie bedzie jezdzic.
  
 
przykładowe mapy
powyżej link do przykładowych map
jest tez peugeot 2.0
warto rzucić okiem
  
 
Na forum Ac te mapy i te tabele doboru dysz mozna sobie wsadzic w kieszen. Firma AC sieje propagadne ze tylko to co oni wkladaja do swoim instalacji jest najlepsze. Tylko raila lub valteki i te ich zajebiste reduktory. W ich rozumieniu to np. Gold jest jednym z gorszych reduktorów.
  
 
panowie powiedzcie mi czy to jest możliwe:

miesiąc temu byłem na regulacji (w Kielcach), gościu zrobił kalibrację i okazało się że nie pracuje sonda lambda, ale coś podregulował na mapie i sonda zaczęła pracować na gazie jak i na benzynie.
dzisiaj chcąc poprawić ustawienia bo troszkę mulił pojechałem do mechanika (Bytom-Szombierki :nie polecam) i tak samo zrobił kalibrację i znowu ten sam motyw ''nie działa sonda lambda. A najgorsze w tym wszystkim jest to że gości mi wmawia że sonda była i jest padnięta
Czy ustawienia mapy mają wpływ na działanie sondy.
Z tego co zauważyłem na kompie to mnożnik był ustawiony gdzieś na 1,1 a ciśnienie gazu na 1.3.

Stag 300
  
 
zacznijmy od tego ze ustawienie mapy ma zaleznosc na działanie sondy. Jak zrobisz za ubogo sonda przestanie pokazywac skład mieszanki. A jesli zrobisz za bogato to moze byc taka sama sytuacja. Sonda nie musi byc padnieta. Wystarczy pojezdzic na benzynie troche i sprawdzic nawet na fejsie od staga czy na benzynie chodzi sonda chyba autoadaptacja komputera benzynowego wroci do ustawień prawidłowych. Ciezko powiedziec dlaczego ustawienia sie rozjezdzaja na gazie co miesiac. A moze sonde chciał ci wcisnac nowa ,,dedykowana do gazu,, Z sondy korzysta tylko kompa benzynowy a sonda w stagu to tylko pogladowa opcja do regulacji instalacji gazowej.
  
 
poczytałem forum AC i wyregulowałem sobie sam i teraz sonda maluje spoko wykresik, dziwi mnie tylko dlaczego gdy zrobi się kalibrację to "sonda udaje że jest padnięta".

dzisiaj stówka w kieszeni
50zł - regulacja Staga
50zł - podłączenie pod kompa i wykasowanie błędów
  
 
Stag-300
Posiadam mazde 323f 2.0 v6 zainstalowałem u jakiegos lichwiarza instalke stag 300 koszt 1800zł koles z Nadarzyna kompletnie nie mam pojęcia o ustawieniach w kompie. Zaczne że spala mi ok 17-21 litrów gazu. Proszę o jakąś pomoc.
  
 
widać ,że zapłaciłeś za instalację a nie za montaż i regulacje. ale kazdego szkoda.


Cytat:
2009-04-08 15:37:39, Piotricz pisze:
Stag-300 Posiadam mazde 323f 2.0 v6 zainstalowałem u jakiegos lichwiarza instalke stag 300 koszt 1800zł koles z Nadarzyna kompletnie nie mam pojęcia o ustawieniach w kompie. Zaczne że spala mi ok 17-21 litrów gazu. Proszę o jakąś pomoc.

  
 
witam serdecznie
właśnie nabyłem vectre b 1,6 16V i mam mały problem, na benzynce autko śmiga jak należy, a na stagu 300 strasznie mi go muli. Wymieniłem świece i filtr powietrza, niby troszkę lepiej, ale może auto sugestia zauważyłem też że mam odpiętą wtyczkę z 4 wtrysku, podpiąłem ją ale nadal to samo. Dodam, że gdy wracałem samochodem po kupnie 120km, spalanie w trasie wyszło 5,2 litra gazu, przy średniej 100-120km/h, ale zauważyłem też że mi paliwo z baku znika, mimo że na nim prawie wcale nie jeżdżę, stag bardzo szybko się przełącza na gaz. Proszę o opinie, byłem u jednego gazownika, stwierdził że prawdopodobnie za uboga mieszanka, ale umówiłem się z nim dopiero na przyszły tydzień. Może macie jakieś sugestie?
  
 
Jeżeli instalacja jest po gwarancji, to kup sobie kabelek i podepnij się do Staga z komputerem. Popatrz jakie ma ustawione parametry.
Możliwe, że podpiera się benzyną przy każdej okazji i jest po prostu kijowo zaprogramowany przez jakiegoś partacza.
Od tego zacznij. Jak podstawowe parametry będą w porządku, to dopiero wtedy można się zagłębiać dalej.
Pozdro.