Temetratura e-39

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Przeczytałem wszystkie posty na temat temperatury, lecz dokładnie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem Mam e-39 2,8 benzynka, komputer pokazuje komunikat "Kuhlwasserst.prufen-spr.poziom płynu chłodzacego", lecz płynu mam wystarczająco i teraz temteratura zaczęła iść do góry Jak sprawdzić czy visco działa poprawnie! Na rogrzanym silniku bez żadnego oporu mogę ręką zatrzymać wentylator, czy tak może być? Tak silnik pracuje normalnie, przez tłumik nic nie dymi! Jak tylko stanę w korku temperatura odrazu idzie do góry, włączam ogrzewanie i wraca na środek, lecz tak nie może być w starej e-36 zima-lato miałem elegancko a teraz bardzo mnie to nie pokoi proszę o radę od czego zacząć? Dziękuje i pozdrawiam!
  
 
Przede wszystkim odpowietrzyć układ, moim zdaniem to najczęstrza przyczyna..ja gdy zrobie 2-3 tyś km to odkręcam korek od chłodnicy i powietrze delikanie "syczy" czyli ucieka.. Dodam że w mojej e 34 m50 nie ma żadneych problemów po gruntownym odpowietrzeniu co trwało ze 30 min..

POLCECAM ten zabieg i bedzie napewno okej..
Jeśli sie myle to mnie poprawcie.
  
 
dziś zalałem nowy płyn, zobaczę jak teraz będzie! Komputer dalej pokazuje komunikat Kuhlwasserst.prufen, wina jakiegoś czujnika czy trzeba podłączyć pod komputer i wykasować błędy? Czekam na wskazówki! Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Valdas dnia 2008-08-06 15:46:03 ]
  
 
na rozgrzanym silniku visko powinno stawiać opór dość wyraźny. jeżeli kręci się bez oporów to albo się visko skończyło albo Ty masz m-power w łapie i nic nie czujesz..

odpowietrzenie bmw to nie jest kwestia zalania płynu i po ptakach.
ja moją odpowietrzałem na kilka razy- zalałem do pełna, naciskając węże aby zassała więcej płynu, zakręciłem korek odpaliłem silnik żeby się rozgrzał i otworzył termostat. po czym znów dość spora dolewka, zakręciłem korek przejechałem się 2-3 min w koło komina, nie męcząc silnika, dolewka i po ptakach.
no i oczywiście po dłuższej trasie kontrol czy wszystko ok.
dodam że w moim klekocie jest jeszcze dodatkowy odpowietrznik przy termostacie. ale go nie ruszałem i sie ładnie odpowietrzyła.
taka moja receptura.
  
 
Hejka ja miałem inny problem w mojej e39 520 ciągle się zapowietrzała. Pacjenci w Niemczech na serwisie po wymianie termostatu słabo odpowietrzyli autko. Podpinam się do posta kolegi bmw r6 ma ciężki układ do odpowietrzenia, a odpowietrzanie go to żmudna praca i nie lada sztuka, mnie się udało... ale trwa to naprawdę długo, a płynu się przy tym zmarnuje kilka litrów. Co do visko najlepiej sprawdź je w ten sposób: zgaś rozgrzany silnik i niech ktoś popatrzy co się z nim dzieje zaraz po zatrzymaniu motoru, jeśli kręci się bezwładnie kilka obrotów a nie stanie od razu lub po 1,5 obrotu to visko masz out.. czyli defakto ręką go nie powinieneś zatrzymać bez poszarpanych paluszków, no chyba że założyłeś rękawice-polecam. Co do temperatury sprawdź czujnik temperatury lub też taka możliwość jest zrób sobie test zegarów z pozycji kluczyka wtedy wykluczysz awarie wskaźnika temperatury w zegarze.... pozdrawiam...
  
 
mówiąc o visco też miałem na myśli zgaszony silnik, ale nie koniecznie trzeba gasić, to zależy od zabudowy, u mnie jest tyle miejsca pod maską że można rowerem jeździć więc jest bezpieczny dostęp do szalejącego wiatraka
  
 
Wymieniłem Visco i wszystko elegancko sorry, że tak długo nie napisałem, pozdrawiam wszystkich i dziękuje za podpowiedzi