| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
predict4u Łódź | 2008-08-04 10:36:38 ad1. spaliny były bezbarwne, a niebieskie zabarwienie podobno jest typowe przy braniu leju. Ale czy jego brak oznacza, że nie bierze oleju? czy raczej nie jest to pewne?
ad2. słyszałem o kilku tych silnikach na gazie i bez narzekań. Ale ryzyko jest Co do MotoDoktora - słyszałem, że zagęszcza on olej, dzięki czemu nie widać oznak brania oleju. Ale czy dzięki niemu silnik będzie chodził jak zegareczek? Da się jakoś sprawdzić, czy był lany doktorek? Czy trzeba by wymienić olej? Niestety trochę mi się śpieszy z zakupem, chciałbym kupić do końca tygodnia. Auto jest mi bardzo potrzebne (teraz nie mam żadnego, to będzie pierwsze). Mem też już trochę dosyć szukania po komisach, giełdach i ogłoszeniach - nie mam na to niestety czasu, a bez auta oglądanie jest znacznie utrudnione... |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2008-08-04 11:56:57
W mojej poprzedniej Corolli (nie vvti), przed wymiana pierscieni, pomimo tego ze brała blisko litr oleju na 1000 km, to przy odpalaniu po dwóch dniach postoju nie bylo niebieskiego dymku i ogólnie też nigdy nie widziałem żeby kopciła na niebiesko. Na forum corolla clubu był długi wątek o tym braniu oleju przez vvti.
Widać opinie są bardzo różne... Trudna decyzja... Do handlarzy nie mial bym zaufania. To ze jezdzil dziadek to stara spiewka... Handlarze potrafia klamac w zywe oczy ze auto na ktorym peka lakier wylazi kit jest bezwypadkowe, a po wskazaniu usterek twierdzic ze niemozliwe... bo przeciez brief z granicy jest itd... Jeden handlarz kiedyś mi wmawiał że żółta naklejka "ADAC" na szybie wskazuje ze jest to szyba oryginalna (mimo ze pisało na niej Nordglass i oryginalna na pewno nie była...) To trochę loteria... moze bedzie dobrze może nie.
Mi udało się kupić auto od kolegi z tego forum i było wszystko tak jak mówił no ale niezbyt często są takie ogłoszenia.
Na forum CorollaClubu czasem sa jakies fajne corolle na sprzedaz. Moze tam cos bedzie? |
polakus TOYOTA DRIVER e18/mr2 w30 Ruda Śląska | 2008-08-04 18:37:12 ogolnie vvti bralo olej z pierwszych serii,jak juz koledzy pisali. jak dobrze zalozony gaz to raczej nikt nie narzeka. ja mam e11 z 4efe i maszyna jak ta lala. |
predict4u Łódź | 2008-08-05 10:28:29
Tak więc nie ma żadnej możliwości aby przy kupnie sprawdzić czy bierze olej? Wyjedzie to jedynie przy eksploatacji? Czy na stacji diagnostycznej mogą to wykryć? Też handlarzom nie ufam w żadne słowo, ale jedyne kłamstwo na którym udało mi się go przyłapać, to przebieg... A wiadomo, dziś wszyscy przekręcają, więc jak się nie przekręci to się nie sprzeda...
Też szukam czegoś po znajomych, niestety nie łatwo znaleźć takie auto... Na forach niestety nie znalazłem żadnej atrakcyjnej oferty w mojej okolicy (Łódź), a jechać pół Polski po samochód za 15k średnio się opłaca... Do tego się dowiedziałem, że te silniki mają łańcuszek, więc odpada wydatek związany z paskiem rozrządu - więc spory plus. Jaki poziom brania oleju jest akceptowalny, a przy jakim nie opłaca się już brać auta (remont silnika)? Pozdrawiam |
predict4u Łódź | 2008-08-05 10:31:17
Tutaj gaz był sekwencyjny z 2005 roku za 3800zł (jest faktura) więc to chyba jakaś dobra instalacja? |
polakus TOYOTA DRIVER e18/mr2 w30 Ruda Śląska | 2008-08-06 19:28:10
jesli chodzi o fora looknij na CC w moim opisie,czasem koledzy fajne fury sprzedaja.z jechaniem przez pol Polski to nawet nie proboj. ja ostatnio nissana 100nx polecialem 400km ogladac.wbrew zapewnieniom wlasciciela,i mimo wielu zdjec jakie dostalem,samochod okazal sie ruina na kolach z rdza w ilosci dziesiatek kilogramow i brakiem calego elementu karoserii.duzo nerwow i kasy na taki przelot sie traci.a dodatkowo jak wracalem to jeszcze rolka 500zl mandatu zarobilem za predkosc :| szkoda czasu na takie ogloszenia. 4efe maja pasek wymienny co 150kkm,a vvti maja lancuch. http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14080&highlight=vvti+rozrzad (ostatnie dwa posty) silnik mozna sprawdzic na diagnostyce czy bierze olej,nazywa sie to zwyczajnie proba olejowa,ale nie wiem ile kosztuje.najprosciej wykrecic kolejno swiece i zobaczyc kolor nalotu.jak maszyna lata w trasie to widac i po koncowce wydechu,ale najlepsze do tego sa barwy swiec. jesli chodzi o branie oleju i cala ta historie polecam czytac tu: http://www.forum.corollaclub.org/search.php?mode=results&show_results=topics&search_terms=all&search_fields=all&search_keywords=vvti+branie+oleju a co do gazu,masz tu kilka watkow czytac tu: gazik gazik 2 milej lektury |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2008-08-06 21:03:13 Co do tego oleju to jesli byl np. wlany jakis moto doktorek to moze nic na takiej probie nie wyjsc...
Z forumowych aut to widze tylko Yarisa sprzedawanego na forum xtt przez kolege Conte: http://xtt.pl/forum/viewtopic.php?p=144349&sid=9e31b79e1ed0f003c64cfd0f1b5dcf6c#144349 |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2008-08-07 13:09:07 Co do samego auta :
Nie chciało mi się przepisywać. Oczywiście nie muszę pisać, że dane powinny się zgadzać z tymi, na tabliczce znamionowej . To, że ktoś zapłacił w 2005 3800 za instalację, nie oznacza, że jest ona dobra, zwłaszcza, że ma 170kkm. Średnio co 100kkm lubi sypnąć się reduktor. Rzekomo wtryskiwacze LPG też mają żywotność ok 100kkm ( zwłaszcza przy naszym świetnej jakości gazie ). Fakt, zrobiłem 170kkm na BRC SQ24, ale polecić jej nikomu nie mogę. Mimo to z wtryskami problemów nie miałem, ale filtry (oba)wymieniałem co 10kkm. Sprawdziłbym jej na początku kompresję. Spróbowałbym się skontaktować z poprzednim ownerem - to dużo wyjaśnia. Zapodaj handlarzowi tekst, że chcesz sprawdzić auto w ASO - jeśli będzie kręcił, i nie za bardzo będzie chciał się zgodzić - zmień obiekt zainteresowań. Naprawdę szkoda życia na doprowadzanie ruiny do stanu używalności, zwłaszcza w aucie młodym rocznikowo, gdzie sporo elektroniki się pojawia, i ceny części nie nastrajają optymistycznie. W VVT były jakieś problemy z rozrządem na Castrolu - uderz do Bigelektrona, albo popatrz na forum - temat był przerabiany. Co do "akceptowalnego" brania oleju, to jest tyle opinii, ilu użytkowników. Dla jednego 100ml na 15kkm będzie tragedią, drugi będzie dolewał 1l na 1000km i będzie się cieszył, że jeździ. Jednak Toyka z przebiegiem 300 nie powinna przekroczyć 500ml na 10kkm, ale to wyszłoby dopiero w praniu. Oczywiście kluczową sprawą jest, czy auto jeździ na syntetyku, półsyntetyku, czy minerale. Jeśli auto jeździ na gazie, to olej nie powinien być przepracowany (tj czarny ). Chyba tyle. Napisz może gdzie to auto stoi, wrzuć link do ogłoszenia, może ktoś bardziej świadomy technicznie, ewentualnie ktoś znający dany model od podszewki będzie w okolicy, to obejrzy dokładniej... I... last, but not least : nie spiesz się z kupnem. Wiem, że łatwo mówić, ale czasem naprawdę warto poczekać tydzień, dwa, czy miesiąc... pzdr |
dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2008-08-07 16:47:34
Święte słowa!!!! |
polakus TOYOTA DRIVER e18/mr2 w30 Ruda Śląska | 2008-08-08 16:24:40 jasne szybko to sie pasozyty lapie. powoli,powoli i cos znajdziesz. ten co sie spieszy tylko moze stracic |
predict4u Łódź | 2008-08-08 19:15:36 Dziękuję wszystkim za pomoc.
Nie zdecydowałem się jednak na ten samochód. Za duży przebieg i mało pewny sprzedawca. Trafiła mi się jednak okazja, od mechanika który naprawia samochód mojemu ojcu od 8 lat. Jego inny stały klient sprzedawał... Hondę Civic. Niestety to nie Corolla, ale chodzi jak zegarek i od pierwszego właściciela. Pewny przebieg. Więc nie zostanę członkiem klubu Toyoty
Pozdrawiam i szerokości
|