Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Granturismo FSO 125p 2000DOHC Opalenica | 2003-06-15 23:42:54 O ile pamiętam był taki poldek na zlocie poznańskim zimą... |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2003-06-16 12:58:26 A może u kogoś leżą jakieś graty do takowego Poloneza i nie wie co z nimi zrobić? |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-07-27 15:24:13 Tak to był silnik z forda sierry o mocy 105 KM a do podstawowych przeróbek należy tulem nad szkrzynią oraz pionowe ustyuowanie lewarka zmiany biegów (jak w piewszych DFach) tzeba też przerobić miske olejowa wraz ze smokiem reszty nie pamietam
jak byś potrzebował jakiś dokładniejszych danych to moge ci je przesłać na maila bo ma opis takiej przeróbki |
![]() Olaf Warszawa | 2003-07-27 15:56:49 Janio ma racje , widzialem pare razy ten silnik zamontowany w Polonezie i naprawde jest to sztuka wsadzic go tam , przerabiac miske, tunel skrzyni biegow , mocowanie i przednia belke , jest tam sporo roboty . Dla przykladu o ile dobrze pamietam ( moze poprawi minie Adamus ) to koszt wyprodukowania poloneza 2000( 2,0 LE - SLE ) w porownianiu do 2,0 GLE ( SLE ) byl niższy o jakies 10% , Tak wiec powodzenia dla upartych ... ![]() |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-07-28 11:12:25 O koszcie to nie slyszalem, ale czytalem zakres przerobek - byl znacznie wiekszy niz przy DOHC Fiata, wiec cena przerobki na pewno tez: inna belka, uwaga!: koniecznosc przetloczenia oryginalnej miski olejowej(!), inaczej wyprowadzona wajcha biegow to tylko kilka ciekawostek ![]() Wg mnie robienie tego samemu raczej nie ma sensu, chyba, ze ktos to lubi i ma kase. Dla ciekawych cytat z ATM z opisem przerobek: "Długość zespołu napędowego: silnik 2,0 z fordowska skrzynią 5-biegową wynosi ok. 1 430 mm, podczas gdy oryginalnego zespołu FSO - 1 127 mm i ta różnica oraz inne położenie względem nadwozia i zawieszenia wymusiły wprowadzenie dość poważnych zmian. Inny jest wał napędowy, produkowany w Szczecinie z wykorzystaniem elementów typowych wałów i końcówek dostarczanych przez Forda. Przegub elastyczny wału jest przesunięty do tyłu samochodu, co z kolei wymusiło poszerzenie tunelu oraz wykonanie w nim wytłoczeń, a także wycięcie fragmentu wspornika siedzeń przednich. Dźwignia zmiany biegów wypada bliżej fotela niż w seryjnym Polonezie, toteż wykonano na nią specjalny otwór, a miejsce, w którym normalnie dźwignia przechodzi przez centralną konsolę zaślepiono niewielką miseczką pełniącą jednocześnie rolę schowka (rys. 1). Inne położenie dźwigni pociągnęło za sobą przesunięcie do tyłu dźwigni hamulca ręcznego, a to z kolei spowodowało, że przewody hamulcowe i paliwowe są nieco inaczej kształtowane i układane. Inne wymiary silnika i odmienne położenie jego osprzętu zmusiły do sporych modyfikacji w komorze silnikowej. Należało zmienić chwyt powietrza do nagrzewnicy, gdyż seryjny uniemożliwiał zamontowanie filtra powietrza (rys. 2). Nisko umieszczony rozrusznik kolidował z poprzeczką zawieszenia - możliwość ocierania wyeliminowano wykonując wgłębienie w poprzeczce (rys. 3). Zmieniono kształt miski olejowej. Oryginalną miskę przetłacza WSK Mielec, prócz tego inaczej niż w samochodach Ford umieszczona jest miarka poziomu oleju. Inaczej niż zwykle jest wygięty drążek stabilizatora przechyłów. Znaczne zmiany przeszła chłodnica, którą dostosowano do napełniania poprzez zbiorniczek wyrównawczy. Układ chłodzenia może utrzymywać ciśnienie 1 bar, co zwiększa temperaturę wrzenia cieczy do 122C. Kolejna część odmienna niż w seryjnych Polonezach to górna, podwójna rura wydechowa, którą przystosowano do innego rozstawu kolektorów wylotowych. W sumie więc montaż silnika Ford w Polonezie wymaga sporo pracy, a także dokupienia dodatkowo ponad 30 drobnych elementów dopasowujących fordowski zespół napędowy do nadwozia polskiego samochodu." Pozdrowka Adamus |
![]() OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-07-28 11:22:47 Adam, masz rację.... Na ten temayt nawet napisałem artykuł do klubowego działu... Nieopłacalna jest "zabawa" z wkładaniem fordowskiego silnika do poloneza gdyż za dużo jest do przerabiania...lepiej kupić wwersję fabryczną i można ją udoskonalać wg swoich upodobań... |
Lava1 Felicia Combi / Mond ... Wrocław [Kiełczów] | 2003-07-28 13:46:54 czyli wychodzi z tego, że nawet gdybym posiadał "oryginalnego" Poloneza z silnikiem 2.0 z Forda Sierry to w momencie kiedy np. padł mi ten silnik i chciał włożyc tam "nowy" np. tez fordowski to mogę zapomnieć ????
To ja dziękuję za taki interes - oraz za ostrzeżenie mnie przed qpnem Poloneza 2.0 (z sinikiem Forda) |
Bayer Warszawa | 2003-07-28 13:55:24 Ok to skoro Fordowski silnik sprawia takie trudności to mam na zbyciu 2.0 od argenty ale do remontu (lekkiego bo zaczął brać olej) i tutaj mam do was pytanie gdzie i po ile można dostac do 2.0 by FIAT panewki pierścienie oraz uszczlniacze paski itd.W Warszawie.POLEĆCIE mi COŚ |
![]() OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-07-28 14:05:08
Nie, nie ma z tym kłopotu jednak musiałbyś założyć miskę olejową od starego silnika ponieważ jest przez FSO dodatkowo przetłaczana ze względu na belke...Ta sprawa się tyczy tylko w przypadku gdy ktoś zechce wkładać silnik z forda do seryjnego Poloneza... ![]() ![]() |
Lava1 Felicia Combi / Mond ... Wrocław [Kiełczów] | 2003-07-28 15:26:25 Czyli co ? - Polecacie Poldo-Forda czy nie ?? |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-07-28 16:24:54
Warto kupić fabrycznego Poloneza zaopatrzonego w ten silnik, natomiast nie warto samemu bawić się w taką przeróbkę. |
![]() Olaf Warszawa | 2003-07-28 17:37:25 oile mnie pamiec nie myli to tam byl gaznik sterowany komputerem ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2003-07-28 20:22:33 Gaźnik był klasyczny, jedynie zapłon był z mapą. |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-07-28 23:31:49 yyy Olaf wez pomysl co ma rozrusznik (ktory jest na silniku) do skreconych kol ? no comment po takich wypowiedziach pozniej sa kwasy jak ktos to czyta a sie nie zna.
|