MotoNews.pl
  

Kopci, dymi, dziwne ????? chyba znaleziony powód

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wiecie nabyłem Kia Pride (biała) z silnikiem 1,3 8v, kupiłem jako z uszkodzonym silnikiem (dostałem drugi na przekładkę), ale ten silnik co jest w aucie normalnie pali, trzyma obroty, ma moc i wogole tylko strasznie kopci jak sie przegazuje i w czasie jazdy, szaro-niebiesko, na wolnych obr. nie, plynu chłodzącego nie ubywa, ciśnienie dzis bylo mierzone i wyszlo: 14; 14; 14,5; 16 !!!! znajomy mechanik zaproponował zmiane uszczelniaczy zaworowych, juz zamowielm wiec wymienimy,
ale co myslicie, co moze byc padniete???? moze pierścionki, przebieg 107tys km udokumentowany



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-08-06 21:01:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-10-09 14:43:35 ]
  
 
a może 2-wó sów
  
 
ale śmieszne, boki zrywać !!!!!!!!!!!
  
 
załó ten watek po wymianie uszczelniaczy
  
 
spoko, co z wami ludzie sie stalo, wszyscy na wakacjach.....
  
 
uszczelniacze wymienione i zero poprawy
  
 
kompresje masz dobrą? może pierścienie się już kończą?
  
 
o kompresji pisalem na poczatku
  
 
Panowie doradzcie, czy rozbierac ten silnik i szukac usterki czy włożyc drugi (mam drugi, ale wolałbym go sprzedac) ????
  
 
ale kopcenie wiąże się też z ubywaniem oleju? bardzo dziwna sprawa zwłaszcza że kompresji nie ma najgorszej..
  
 
a jak rano zaplasz to pali na wszystkie cylindry czy nie?!
Czy gubi Ci sie płyn chlodniczy, zanieczyszcza sie olejem itp?!
Czy po odpaleniu rano dymek masz niebieski czy biały?!
Ciezko zapala, po długim kreceniu czy od razu?!
  
 
Cytat:
2008-08-22 14:09:25, FAROW pisze:
a jak rano zaplasz to pali na wszystkie cylindry czy nie?! Czy gubi Ci sie płyn chlodniczy, zanieczyszcza sie olejem itp?! Czy po odpaleniu rano dymek masz niebieski czy biały?! Ciezko zapala, po długim kreceniu czy od razu?!



pali na wszystkich,
płynu chłodzącego nie gubi i nie zanieczyszcza sie olejem,
dymek cały czas niebieski,
zapala od razu po długim kręceniu
  
 
Aj tam zaraz kia i nie taka pride - Ford Tempo.

Jara ci olej i tyle. Trzeba rozebrac i tyle.
  
 
Cytat:
2008-08-22 23:29:12, mmbu pisze:
To forum escorta. Moze KIA ma 3cylindry ,,a to 16 to kompresja wyrzut uoleju przez odpowietrznik [ wiadomość edytowana przez: mmbu dnia 2008-08-22 23:43:51 ]



wiem ze to kia a to forum escorta, nie jestem tu od wczoraj, inni pytali sie o auta nie będące escortami wiec ja tez sie spytałem,
silniki iskrowe są podobne, to nie żaden super wynalazek, wiec jak ktos nie wie jak pomoc to niech lepiej wogole nie pisze a nie docinki.
  
 
No jak na moj gust to albo robisz kapitalke silniczka albo wkladasz drugi! W kapitalke bym sie nie pchał! Założ drugi o ile masz pewność ze jest dobry a ten wywal na allegro na czesci! Pozdrowionka!
  
 
Wiesz co, może to trochę abstarkcją trąca to co napiszę, ale może ktoś mądry dolał jakiegoś "uszlachetniacza" do baku, albo zabrakło paliwa i wziął bańkę z paliwem do WSKi. Długo jeździsz? Wyjeździłeś może już to co było w zbiorniku? A w ogóle to co powiedział poprzedni właściciel o tym silniku?

  
 
up,
włożony juz drugi silnik

ale co zauważyłem przy demontowaniu tamtego, a mianowicie pasek rozrządu był luźny, napinacz można obrócić, tak jak by w ogóle nie dotykał paska, czy to mogło być powodem że kopcił (może za długo były otwarte zawory) ????
  
 
Heheh ostatnio u kolezki w mazdzie 323 1.3 8V byl taki problem kopcila i troche nie rowno chodzila po dodaniu lekko gazu, okazalo sie ze rozrzad byl o zabek przestawiony czyli za wczysnie sie ssace otwieraly, po przestawieni moc troche przybyla i przestala kopcic, dodam ze stala ponad miesiac bo nie wiedzial o co biega
  
 
A sprawdź czy nie miałeś rozrządu przestawionego - tak z ciekawości. Możliwe że silnik jest ok, a tylko rozrząd się przestawił o ząbek.
  
 
Witam
Gdyby rozrząd był przestawiony to nie miałby takiego ciśnienia na tłokacg czyż nie ??
Pozdrawiam