Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2008-08-12 00:33:46 Witam
Mam pytanie - jaki szacunkowo były obecnie koszt generalnego remontu silnika 2,5TD 94r - tak aby był przynajmniej zbliżony do fabrycznego stanu ? Dodatkowo do tego wymiana turbosprężarki - pewnie regenerowanej, pompa wtryskowa po remoncie więc ten element odpada. Pytam z ciekawości bo silnik swoje już przeklekotał i chciałbym mu przywrócić drugą młodość - tak żeby sobie ładnie mruczał a nie klekotał jak stary traktor :]. Pytam poważnie i proszę o poważne odpowiedzi. Jeszcze żeby nie wyszło zbyt tanio to ile teraz kosztuje zrobienie budy (kombi) na cacy czyli porządna konserwacja, malowanie i usunięcie rdzy itp. Z góry dzięki za odpowiedzi. |
Nelson LOB NET MEMBER Omega A&B Wrocław | 2008-08-12 15:15:15 Nie jestem w stanie oszacować przybliżonego kosztu takiej imprezy... ale mogę Ci przytoczyć pewne kwoty z którymi ja miałem doczynienia.
Remont pompy w serwisie Bosch - 2k wymiana pompy wodnej - 700zł reszty nie pamiętam ale powiem z miejsca, że się nie opłaca. Chyba, że podchodzisz do auta nie myśląc głową lecz sercem. Pozdrawiam Nelson |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2008-08-12 17:03:01 Regeneracja turbiny w profesjonalnym zakladzie w warszawie z roczna gwarancja to koszt do 1000zl (najczesciej 900 - 1000).
A pompa wtryskowa po jakim remoncie? Sama glowiczka? Bo jak tak, to tam jeszcze jest magiczny nastawnik... regenerowac go nie ma sensu na dluzsza mete, zamienniki nie sa ponoc produkowane, a koszt kolejnej nowki to ok. 2000. |
![]() adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2008-08-12 17:28:14 Pompa miała robioną głowicę i wymieniony nastawnik jakiś czas temu więc jest raczej w porządku. Mnie się bardziej rozchodzi o zrobienie głowicy, zawory, szlifowanie gniazd zaworów, pewnie szlif wału plus panewki i co tam jeszcze w środku siedzi. Pozostały osprzęt jest w porządku za wyjątkiem turbiny. Kiedyś pytałem w jakimś zakładzie to wyszło by około 700zł za regenerowaną przy zostawieniu starej w rozliczeniu. Dodatkowo dojdzie jeszcze odświeżenie budy -czyli standardowo wszystkie drzwi i nadkola tylne - standard w Omesiach ![]() Wiem, że to już leci w tysiące ale chciałbym wiedzieć ile to mniej więcej kosztuje bo to autko jest jak worek bez dna na pieniążki a ja niestety mam do niego słabość. Chciałbym ją wyremontować i sam o nią dbać a nie zastanawiać się co poprzednik w niej zmalował. Niestety większość tych modeli jest zaniedbana ponieważ ludzie nie wiedzą jak się obchodzić z "grzechotnikami" i zarzynają je namiętnie :]. [ wiadomość edytowana przez: adamson dnia 2008-08-12 17:28:54 ] [ wiadomość edytowana przez: adamson dnia 2008-08-12 17:29:31 ] |
![]() kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-08-13 08:18:37 Głowica mniej więcej tak jak pisałem Ci na priv.
Jeżeli podchodzisz do tego, tak jak piszesz i zamierzasz jeździć nią dłuższy czas, to ja bym sie nie zastanawiał. Remont. Przynajmniej będziesz wiedział czym będziesz jeździł. Tylko oszacuj najpierw koszty. Rozmawiaj po prostu z mechanikiem w kwesti ceny robocizny. Ceny części możesz sprawdzić w necie. W w-wce a konkretnie w Markach w Centr-Spawie za regenerację głowicy w 3.0 R6 życzą sobie 350-400 złociszy |
![]() omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2008-08-13 12:06:11 No nie byłbym taki pewien remont czy przekładka silnika po sensownym przebiegu. |
![]() adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2008-08-13 17:20:14
O nie dziękuję postoję :] w Polsce nie ma takich silników ![]() ![]() Kupię padlinę za 3tyś i za kilka miesięcy wpakuję kolejne 3 w remont - kiepski interes ![]() |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-08-13 21:06:13 Witam, kiedyś podawałem ile kosztowałby remont silnika 2,5TD. Teraz euro spadło więc powinno być taniej. Są 2 opcje. Sprowadzić sinik od angoli - taki z min. 2000 r. Spisać umowę ze sprzedającym, sprawdzić, zamienić. Stary silnik można powoli remontować. Zwykle gładzie są w porządku - ew. lekki szlif. jeżeli są duże progi, to szrot. Trzeba wymienić: uszczelki, łańcuchy, ślizgi, zębatki, napinacz, zawory (cały układ z uszczelniaczami, sprężynami, tuleje), splanować głowicę, wałek rozrządu (jak ma progi), sprawdzić tłoki czy mają zacieki (upalone), pierścienie, nowe panewki, szlif wału, nowa pompa olejowa, nowe śruby, nowa pompa wodna, regeneracja/uszczelnienie turbiny, końcówki wtrysków (+miseczki,podkładki), nowe rolki paska(ów), paski, poduszki silnika. Koszt takiej operacji to 6000 zł z min. 30% rabatem na części...i to nie w ASO. Silnik jest wtedy jak nowy, zalewamy go najlepszym na świecie amerykańskim syntetykiem i jeździmy 300kkm lub więcej.... pod warunkiem, że cała pompa wtryskowa jest nowa, bo taka regenerowana zajeździ ten silnik po 80tkm. Czyli w sumie wyjdzie nam około 15000 zł. Malowanie całego auta to koszt 3500zł, Czyli all ok. 18500 zł. Konserwacja najlepsza jest we własnym zakresie. Nikt nie zrobi nam tego jakbyśmy chcieli. 2 tyg. roboty + najlepsze wyżeracze/odrdzewiacze, silikon do szyb jako konserwacja (600 zł)
Nie opłaca się raczej? Sprzedajemy omegę, dokładamy 80000zł kupujemy na raty nowe auto marki toyota. Mamy spokój na 6 lat. Albo dokładamy 20 kawałków, robimy omę na cacy i mamy 60000 w kieszeni na awarię, gdy padnie tylny most, przeguby amortyzatory, przekładnię kierowniczą, pompę abs, silniki szyb elektrycznych, CZ.... Jest to tylko kwestią czasu i pieniędzy jakim dysponujemy do naprawy tego auta. ![]() [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2008-08-13 21:16:06 ] |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-08-13 23:09:48 To nie lepiej kupić 3,0, a za resztę tej kasy co wspomnieliście kupić kilka cystern benzyny i cieszyć się mocą?? ![]() |
![]() adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2008-08-13 23:56:43 Beny_2_5_TDS - pojechałeś z tymi cenami ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-08-15 00:04:20 che che ![]() ![]() Śrubka do śrubki, uszczelki pierdółki i się nazbiera. Dlatego nikt tego nie robi. Co innego jakby ktoś wpadł na pomysł jak umieścić silnik 3.0D od BMW zamiast...co by nie powiedział, nie do końca udanego 2,5TDSa. Ciekawe ile by kosztował nowy kompletny silnik. Jest chyba taka opcja, że w magazynach BMW trochę tego leży, bo nie sądzę żeby niemcy lub angole robili remont po wyjściu korbowodu bokiem lub spaleniu tłoka. ![]() |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2008-08-18 13:53:48
raczej nie widze szans na wstawienie tego silnika do omegi |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-08-24 14:28:10 Wolałbym kupić BMW z takim silnikiem, niż przeżywać męczarnie z przekładką i zgraniem wszystkiego. Z resztą jak ktoś jechał kiedyś BMW w klasie Omegi, to napewno nie powiedziałby, że Omega jest bardziej komfortowa... |