MotoNews.pl
5 [MK5] Alternator,brak ladowania (217739/45)
  

[MK5] Alternator,brak ladowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
zaczela mi sie lekko swiecic kontrolka od ladowania. Aku sie nie ladowal wogole. Wymienilem regulator na drugi,sprawny i jest to samo. Posprawdzalem kable i wygladaja na dobre. Jak wyczytalem na forum, trzeba sprawdzic diody. Tylko jak sie tam do nich dostac? Alternator Bosch.Wie ktos z was jaki symbol maja te diody? Wydaje mi sie ze sobie poradze z przelutowaniem jesli to one. Z gory dzieki za pomoc.
  
 
Jakie sa prawidlowe wartosci ladowania.
Umnie na :

wolnych obrotach (kontrolka swieci sie dosc mocno) - jest 12,8V
na obrotach ok 3000-4000 jest 14,9V
aku w spoczynku ma 12,6V

Regulator wymieniony na inny, skoro ladowanie jakies jest to i chyba kable dobre.
  
 
Witam,

W moim 1.8 16V miałem tak samo. Problem był błahy. Kabel od masy silnika dochodzący do alternatora był dobrze skręcony ale brudny pod spodem. Podczyściłem i kontrolka zgasła.
Potem problem się powtórzył ale tym razem zaśniedział kabel główny prądowy (ten najgrubszy) od alternatora.

To taki standard nie tylko w fordzie. Na mierniku będziesz miał ładowanie ale jak zacznie się większy pobór prądu zacznie spadać bo prąd napotyka na pokaźny opór właśnie w takich miejscach jak opisałem.

Moja rada - odkręć wszystkie kable i poczyść przylegające powierzchnie.
  
 
Cytat:
Moja rada - odkręć wszystkie kable i poczyść przylegające powierzchnie.


zgadza się..ale...

prawidłowe ładowanie wynosi 13,9 V do 14,3 jeśli jest 14,5 to nie ma się czym martwić.Oczywiście bez znaczenia są obroty silnika minimum ładowania to 13,9.
Dziwne mi się wydaje to ładowanie 14,9 V to dużo za dużo powinno być tak jak mowię najwyżej 14,5 V. To oznacza że regulator napięcia puszcza. Jeśli ten drugi regulator był nowy to może być faktycznie któraś dioda, ale nie polecam wymiany pojedyńczej diody lepiej cały mostek jeśli przelutujesz diodę to za jakiś czas puści druga...szyte na przebite. pozdrawiam
  
 
OK,dorwalem alternator od Escorta taki jak byl u mnie 55A. ALe w moim byl regulator napiecia na 14.5V a w tym jest na 14V. Kontrolka przestala sie swiecic ale ladowanie jest max 13.9V. Czy moge przelozyc regulator ze starego altka? (ten na 14.5V?)

A jeszcze zapomnialem dopisac. Na tym regulatorze 14V jest dopisane 32mm chyba , a na tym moim starym 14.5V- 27mm - czego to jest rozmiar?

[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2008-08-15 12:01:47 ]