Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2008-08-12 09:02:13 Witam,
zaczela mi sie lekko swiecic kontrolka od ladowania. Aku sie nie ladowal wogole. Wymienilem regulator na drugi,sprawny i jest to samo. Posprawdzalem kable i wygladaja na dobre. Jak wyczytalem na forum, trzeba sprawdzic diody. Tylko jak sie tam do nich dostac? Alternator Bosch.Wie ktos z was jaki symbol maja te diody? Wydaje mi sie ze sobie poradze z przelutowaniem jesli to one. Z gory dzieki za pomoc. |
![]() Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2008-08-13 20:48:10 Jakie sa prawidlowe wartosci ladowania.
Umnie na : wolnych obrotach (kontrolka swieci sie dosc mocno) - jest 12,8V na obrotach ok 3000-4000 jest 14,9V aku w spoczynku ma 12,6V Regulator wymieniony na inny, skoro ladowanie jakies jest to i chyba kable dobre. |
AXELro Ford Escort Warszawa | 2008-08-14 15:03:33 Witam,
W moim 1.8 16V miałem tak samo. Problem był błahy. Kabel od masy silnika dochodzący do alternatora był dobrze skręcony ale brudny pod spodem. Podczyściłem i kontrolka zgasła. Potem problem się powtórzył ale tym razem zaśniedział kabel główny prądowy (ten najgrubszy) od alternatora. To taki standard nie tylko w fordzie. Na mierniku będziesz miał ładowanie ale jak zacznie się większy pobór prądu zacznie spadać bo prąd napotyka na pokaźny opór właśnie w takich miejscach jak opisałem. Moja rada - odkręć wszystkie kable i poczyść przylegające powierzchnie. |
![]() Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2008-08-15 11:52:49 OK,dorwalem alternator od Escorta taki jak byl u mnie 55A. ALe w moim byl regulator napiecia na 14.5V a w tym jest na 14V. Kontrolka przestala sie swiecic ale ladowanie jest max 13.9V. Czy moge przelozyc regulator ze starego altka? (ten na 14.5V?)
A jeszcze zapomnialem dopisac. Na tym regulatorze 14V jest dopisane 32mm chyba , a na tym moim starym 14.5V- 27mm - czego to jest rozmiar? [ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2008-08-15 12:01:47 ] |