MotoNews.pl
  

Carina E 2.0 - Wycieraczki nie wracają do dolnego położenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, posiadam Carine E 2.0 benzyna. Przejrzałem tematy forum na temat wycieraczek, lecz nie znalazłem aby opisywano przypadłość jaką ma moja Toyota. Otóz zasadniczo wycieraczki działają bardzo dobrze, spryskiwacze również, zero zastrzeżeń. Jednakże gdy wycieraczki skończą pracę, to nie wracają do pozycji leżącej (poziomej), lecz ich pozycja spoczynkowa jest pionowa, leżą na szybie w górę zamiast leżeć w bok. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i co to może być uszkodzone?
  
 
Zle przykrecone ramie mechanizmu do osi silniczka.zla pozycja

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Układzik samopoarkowania w silniku wycieraczek, podjedź do elektryka.
  
 
Silniczek od angola ?
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-08-17 13:24:12, carinae20gli pisze:
Witam, posiadam Carine E 2.0 benzyna. Przejrzałem tematy forum na temat wycieraczek, lecz nie znalazłem aby opisywano przypadłość jaką ma moja Toyota. Otóz zasadniczo wycieraczki działają bardzo dobrze, spryskiwacze również, zero zastrzeżeń. Jednakże gdy wycieraczki skończą pracę, to nie wracają do pozycji leżącej (poziomej), lecz ich pozycja spoczynkowa jest pionowa, leżą na szybie w górę zamiast leżeć w bok. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i co to może być uszkodzone?


To odkrec ramie mechanizmu od osi silniczka ustaw wycieraczki w pozycji prawidlowej i przykrec do silnika wszystko.Niektorzy wiejscy tuningowcy specjalnie tak przestawiaja.
Chyba ze bylo dobrze i samoistnie tak sie stalo to juz inna para kaloszy , ale watpie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Byłem dzisiaj u elektryka, coś mówił, że to może jakiś przekaźnik czasowy ale musi to obejrzeć i dopiero stwierdzi. Dziękuję za różne podpowiedzi, przy tym raczej nie bedę odkręcał ramion wycieraczek i przkręcał je w dolnym położeniu, bo wtedy jak silniczek ruszy, to zechce je wbić pod maskę, gdyż one się najpierw w dół ruszają. Może one faktycznie jakieś odwrócone z wersji jakiej angielskiej. Ja ten samochód z takimi wycieraczkami już kupiłem. Jeśli uda się to naprawić, to napiszę tutaj co to było i jak zreperowano.
  
 
Cytat:
2008-08-19 22:15:25, carinae20gli pisze:
Byłem dzisiaj u elektryka, coś mówił, że to może jakiś przekaźnik czasowy ale musi to obejrzeć i dopiero stwierdzi. Dziękuję za różne podpowiedzi, przy tym raczej nie bedę odkręcał ramion wycieraczek i przkręcał je w dolnym położeniu, bo wtedy jak silniczek ruszy, to zechce je wbić pod maskę, gdyż one się najpierw w dół ruszają. Może one faktycznie jakieś odwrócone z wersji jakiej angielskiej. Ja ten samochód z takimi wycieraczkami już kupiłem. Jeśli uda się to naprawić, to napiszę tutaj co to było i jak zreperowano.


Nie zrozumiales nie masz przekladac ramion wycieraczek na osiach tylko na silniczku.
Jak zdejmiesz plastykowe podszybie zobaczysz silnik z nakretka na osce i przykreconym krotkim ramieniem napedzajacympoprzez przegub kulowy dwa dlugie ramiona ktore poruszaja dwiema osiami do ktorych sa przykrecone wycieraczki.
To proste a przekaznik czasowy nic do tego niema.
Ktos poprostu kiedys przykrecajac silniczek przestawil jego os na wieloklinie.
W pozycji wlasciwej obydwa plaskowniki mechanizmu tworza wraz z krutkim ramieniem silniczka linie prosta i trudno wtedy przykrecac nakretke osi ale nie jest to niewykonalne.
Jestem pewien ze w twoim przypadku wlasnie tak jest bo nieraz cos takiego naprawialem,przewaznie jak ktos samemu demontowal mechanizm i smarowal zapieczone osie ramion wycieraczek to potem zle to zmontowal z silniczkiem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
BigElektron przekaźnik czasowy ma do tego wiele.

Jemu po wyłączeniu wycieraczek nie wracają na dół tylko stają ( zanik prądu ) a nie idą w innym kierunku, poza tym reszta działą prawidłowo.
  
 
Cytat:
2008-08-20 08:52:30, Kafi pisze:
BigElektron przekaźnik czasowy ma do tego wiele. Jemu po wyłączeniu wycieraczek nie wracają na dół tylko stają ( zanik prądu ) a nie idą w innym kierunku, poza tym reszta działą prawidłowo.


No ja zrozumialem z tego co napisal na samym dole ze za kazdym razem jak wylaczy to wycieraczki koncza prace w pionie.
Jakby bylo cos z czasowka lub zasilaniem po zaplonie to wycieraczki stawalyby w momencie kiedy je wylaczy ,czyli w bylejakiej pozycji a nie zawsze w pionie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
o To ??Jamu chodziło w każdym razie
  
 
big elektron ma rację ale wątpię by ktoś tam grzebał. raczej popuściła sie owa nakretka od tego ramienia. pozatym wyłącznik od zatrzymywania sie wycieraczek znajduję się w silniczku. tak wie poszukaj drugiego. u mnie niechciały sie wogule wyłączyć. raczej podejrzewam że przetarła sie ścieszka w silniczku.
  
 
Co prawda wycieraczek jeszcze nie zrobiłem, ale na razie mogę powiedzieć, że jak ktoś sobie rozwali przednią szybę w toyocie carinie e, to kupno nowej razem z wstawieniem jej kosztuje 380zł.
  
 
To tanio, bo do corolki mojej ponad 400.
  
 
Dziękuję bardzo za wszystkie porady. Faktycznie wyjąłem mechanizm wycieraczek i odkręciłem mechanizm od silniczka, tzn. jest tam taki krótki płaskownik, który przykręciłem do sliniczka w przeciwnej pozycji, niż odkręciłem (przesunąłem o 180 stopni) i wycieraczki już działają prawidłowo, tzn. startują z dolnego położenia i wracają do dolnego położenia. Widocznie poprzedni właściciel auta je rozkręcał i źle złożył, albo ewentualnie w miarę upływu lat sam mechanizm wycieraczek przesunął się względem silniczka. Przy okazji, jak ktoś ciekawy, to dowiadywałem się, że nowy cały mechanizm wycieraczek do cariny e, kosztuje ok. 1500zł (dobrze, że nie kupiłem).