Identyfikacja DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Własnie sie dowiedzialem, ze w mojej 131 siedzi silnik 2000 oznaczenie bloku 132 DB czy kotos zna jakes szczegoly na ten temat czy ten blok czyms sie roznil od innych bo ja jedyne co znalazlem to to: http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htm czyli:
132DB.000........1995.......187......- Volumetrico (supercharged)
  
 
Po 132 DB powinieneś mieć jeszcze jakieś literki. Ja na przykład mam 132DB 2A0 i w necie go znalazłem, że w ogóle był (TUTAJ).
Chociaż z tego wynika, że pracował na wtrysku, podczas gdy mój miał gaźnik. Może te informacje nie są pełne lub dokładne, ale mniej więcej się zgadzają z rzeczywistością
  
 
Zobacz może tu :
http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=90
  
 
Czesc, prosze o jak najszybciejsza pomoc, jedynych najkompetniejszych ludzi chyba tutaj znajde.
A sprawa jest taka. Mam 125p chcialem wrzucic 2.0dohc na przejsciowce i skrzyni od poloneza. Sie okazalo ze nie jest to 2.0 (skok tloka sie nie zgadza) Wiec zostaje opcja 1.8 czy 1.6 (jak sprawdzic bez zdejmowania glowicy, oba skok maja taki sam czyli chyba 79,2) i pytanie do Was, jak to sprawdzic?? Po nrach silnika dojde do pojemnosci a jesli tak to gdzie ich szukac? Jesli bylby 1.8 to moze skusilbym sie i kolejne pytanie, ktora wersja to bylaby? 105 czy 111KM? Czy one roznily sie jedynie gaznikami? Wiem ze jest na solexie ale ktorym??
Druga kwestia taka, co myslicie o jego stanie, sprawdzalem stopien sprezania powinien miec 9bar a na trzech tlokach ma 8,5 na czwartym 7,5 (sprawdzany przy otwartej przepustnicy i wykreconych wszystkich swiecach bo na wkreconych swiecach troszke jednak gorsze mial (czy sie powinno sprawdzac na wszystkich wykreconych swiecach-bo wtedy jakby nie patrzec silnik szybciej kreci, silnik jest osobno wiec nie mam mozliwosci sprawdzenia jak chodzi)))
Bardzo prosze o kompetentna pomoc. Zostawiam nr gadu 4108703. Mam malo czasu na odpowiedzenie czy go biore i bardzo prosze o pomoc.
Wszystkich jak najbardziej pozdrawiam......
  
 
numer silnika nabity jest na jednym z pol numerowych na bloku po stronie kolektora dolotowego, odszukaj go, podaj i moze to cos pomoze,mozesz tez policyc ilosc zebow na pasku rozrzadu.

kompresja jaka zmierzyles, o ile dobrym sprzetem mierzona na wpelni sprawnym akumulatorze kwalifikuje silnik do remontu.... ja mam miedzy 13,5 a 14 na uzywanym 2.0




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-04-27 19:46:50 ]
  
 
Hey, ale jak to mozliwe ze masz taki stopien sprezania? Przeciez katalogowo jest 9 wiec skad Ci sie tyle wzielo, Moze masz splanowana glowice albo jakies modyfikacje, chyba ze sie myle.
Nie wiem co zrobic z tym silnikiem wlasnie, bo wpiepszyc sie w remont to srednio tak, to sie z chorendalna kasa wiarze
Mozecie napisqac jakie macie stopnie sprezania?
a co do tej pojemnosci to kolega pisze aby sprawdzic kolo pasowe, czy pasek ile zebow ma, a jesli tak to moze ktos podac ile ta wartosc ma wynosic? I pytanie do znawcow, czy stopien sprezania powinno sie sprawdzac na wykreconych wszystkich swiecach czy kolejno wykrecac i barometr wkrecac?
Prosze o wszelakie odpowiedzi
Z gory dzieki
Pozdrawiam forumowiczow....
  
 
normalnie to tak jak pisze bart 13-14 a znam silniki co mają po 18...
  
 
Tabi, Ty mylisz kompletnie pojęcia - stpoień sprężania to cos całkowicie odmiennego od cisnienia na cylindrach mierzonego manometrem. Stopień sprężania jest parametrem stałym i zależy od pojemności cylindra i objętości komory spalania, czyli od konstrukcji silnika a nie od jego stanu technicznego. Więc DOHC moze jak najbardziej mieć stopień sprężania 9 i jednocześnie ciśnienie 13 czy 14 bara

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-04-27 22:02:55 ]
  
 
tabi, mylisz stopien sprezania z cisnieniem sprezania, andrzej juz wszystko wyjasnil....w duzym przyblizeniu prawidlowe cisnienie sprezania mozna wyliczyc przez pomnozenie stopnia sprezania przez 1.10 do 1.25 czyli dla dohc seryjnego o stopniu 9:1 bedzie to od 9.9 do 11,25 przy czym nowy silnik lub zaraz po remoncie powinien oscylowac przy wyniku 11.25{lub wiekszym jesli byla planowana glowica, zakladane garbate tloki itp} a dla uzywanego wszystko ponizej 9 to juz niespecjalny wynik.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-04-27 23:34:44 ]
  
 
jesli wiesz ze ten silnik działał poprawnie to policz ilość zębów na pasku rozrządu na którym on pracował, po tym dojdziemy jaka to pojemność. pozdrawiam
  
 
Oki, dzieki za wyjasnienia z tym stopniem sprezania i cisnieniem w komorze. To cisnienie powinno sie mierzyc na wykreconych wszystkich swiecach czy kolrjno wykrecac i mierzyc? Wiec przy cisnieniu zmierzonym 8,5 na trzech tlokach i 7,5 na ostatnim to sie to bedzie jedynie do remontu nadawac chyba. Ile moga mnie czesci w Krakowie kosztowac typu tlok pierscionki i cylindry (jesli sa wymienne) (i jesli bscie podali namary na jakies tanie czesci do tych typow silnikow bylbym wdzieczny) No i jeszcze zostaje kwestia ze jesli to nie 2.0 (skok mniejszy, 79,2) tak wiec 1.8 czy 1.6?? no i jeszcze ktora to wersja silnikowa, np jesli by sie okazalo ze 1.8 to to jest 105 czy 111KM?
One sie roznia jedynie gaznikiem?
Za wszzelkie wypowiedzi z gory dziekuje
Pozdrawiam forumowiczow i wszelakie nimfomanki))
  
 
Cytat:
2006-04-28 01:42:02, tabi7 pisze:
No i jeszcze zostaje kwestia ze jesli to nie 2.0 (skok mniejszy, 79,2) tak wiec 1.8 czy 1.6?? no i jeszcze ktora to wersja silnikowa, np jesli by sie okazalo ze 1.8 to to jest 105 czy 111KM? One sie roznia jedynie gaznikiem?

wersje 1756ccm były w serii 3 :
105/107/111 kucy
pierwsza miała inaczej nieco fazy wydechu
a ostatnia gaźnik prawie taki sam jak 1995ccm
to tak ogólnie
  
 
Cytat:
2006-04-28 01:42:02, tabi7 pisze:
To cisnienie powinno sie mierzyc na wykreconych wszystkich swiecach czy kolrjno wykrecac i mierzyc?


Procedura wygląda następująco:
-Naładowany sprawny akumulator.
-Sprawna instalacja el. i rozrusznik.
-Wykręcone wszystkie świece.
-Odłączony i zaizolowany kabel zasilający cewkę.
-Gaz wciśnięty do podłogi, ssanie z klapką otwarte.
-Pomiar 1,2,3,4,1 cyl. wynik z 1 cyl. przy obu pomiarach powinien być taki sam. Kryterium oceny nie są tyle same ciśnienia co odchyłki które nie powinny przekraczać 10%.
-następnie do cylindrów przed ponownym pomiarem wlewasz ok.50 ml oleju silnikowego. ( wlewamy przed pomiarem na danym cylindrze a nie do wszystkich na raz. )
-Wykonujemy pomiar 1,2,3,4,1 cyl. wynik z 1 cyl. przy obu pomiarach powinien być taki sam.
-Jeśli wyniki w drugim pomiarze są dużo lepsze od pierwszych ( ponad 1 bar ) uszkodzone są prawdopodobnie pierścienie jeśli wyniki są porównywalne nieszczelności są spowodowane nieszczelnością głowicy.
  
 
czesć!
mam pytanie bo w swojej mirafiorce mam silnik 2000 DOHC chciałbym sprawdzić z czego pochodzi i ile ma koni czy 112 czy 140 jak miała wersja fiat 131 Abarth.Czy wogóle idzie to po nr silnika rozpoznać czy jak??Silnik był przekładany dlatego pytam.
  
 
Czesc,
Jezeli masz pojedynczy gaznik i glowice 8V, to masz normalne 112 KM mniej wiecej. Mozna po numerze sprawdzic, musisz go podac.
A moze fotki jakies zapodaaj

  
 
Ja posiadam takie dane dot. silników fiata w modelu 131, powinieneś wg tego zorientować się odnośnie twojego motoru. Chyba że to silnik od 132 to już inne nr.
Jeżeli to Abarth to powinien mieć oznaczenia 131AR.000.... (na końcu podana jest moc)

pozro.

Fiat 131
131B.000....................1297 (76 x 71.5)....77
131B7.000...................1301 (76.1 x 71.5)..77
131C1.000...................1367 (78 x 71.5)....77
131B1.000...................1585 (84 x 71.5)....95 / 98.........- Supermirafiori 1600 ('78...82)
131C3.000...................1585................97..............- Super 1600 ('82...84)
132A1.040...................1756................87..............- California-model
132C2.031...................1995................80..............- California-model
132C2.040...................1995................86..............- California-model
132C3.031...................1995................102.............- F.I., California-model
132C3.040...................1995................80 / 105........- F.I., California-model
131B2.000, 131C4.000........1995................115.............- Super 2000 ('78...84)
132DB.000...................1995................187.............- Volumetrico (supercharged)
131AR.000...................1995................140 / 215.......- Abarth
  
 
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Jak dla mnie to 112 Km
  
 
Witam, mój numer silnika to 132 C2 0000900310 co można wywnioskowac z tych numerów?
  
 








[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2007-04-30 00:25:48 ]