Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-21 19:09:13 Witam
Czy ktoś kiedyś rozbierał może taką wkładkę zamka ![]() zdjęcie1 Tu wrzuciłem drugie zdjęcie zdjęcie2 Widać na nim taką plastikową zębatkę. Czy ją należy wyją aby dostać się do zapadek ![]() Proszę o pomoc pozdr Piotrek [ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-21 19:22:58 ] |
![]() Roland77 Sympatyk FEFK Essi Mk7 Kombi Tychy | 2008-08-21 20:11:08 |
![]() dyras Audi 80 / był VW PAS ... Koszalin | 2008-08-21 20:34:57 ja wszystkie ząbki po golei wyciagalem, bez wycinania |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2008-08-21 23:32:06 mnie zajęło około 15-20 minut ale delikatnie podważyłem wszystkie ząbki i elegancko rozłożyłem, robota w miare prosta tylko precyzyjna i trzeba troche cierpliwości,
co do reanimacji zapadek... to zależy co z nimi jest nie tak, u mnie wystarczyło podpiłować pół milimetra jedną zapadkę i chodzi teraz elegancko |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-22 13:47:33 Dzięki za podpowiedzi
Wkładka rozłożona Dwa zęby urwane ![]() Teraz zastanawiam się, które zapadki źle działają. Jak przekręcam kluczyk, żeby zamknąć zamek to na początku poruszają się tylko dwie zapadki. Czy powinny poruszać się trzy ![]() Piotrek |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-08-22 14:00:15 powinny poruszać się wszystkie przy zamykaniu. |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-22 14:07:30 czyli prawie wszystkie do podpiłowania ![]()
[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-22 14:08:11 ] |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-22 19:29:22 Jakby jeszcze mi mógł ktoś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę jak będę piłował te zapadki ![]() Dzięki wielkie z góry Piotrek |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-22 20:48:20 ![]() |
![]() Roland77 Sympatyk FEFK Essi Mk7 Kombi Tychy | 2008-08-22 21:00:16 Zawsze możesz jeszcze przełożyć ( zapadki ) z klapy bagażnika. |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-23 12:37:03 No jest to jakieś wyjście ale chciałbym powalczyć jeszcze z ta wkładką, może sie uda.
|
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-23 16:08:41 No chyba się poddam ![]() Może ktoś wie, jak zreanimować te zapadki. Od której strony należy podpiłować ząbki - od zewnątrz czy od wewnątrz zapadki? Czy jakąś rolę odgrywa ułożenie zakładek w tej prowadnicy? Z boku jest otwór na bolec, jak on ma wchodzić w wycięcia w zapadkach? Piotrek [ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-23 16:53:35 ] |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-23 17:15:55 ![]() |
Kadam Escort 1,6 16v Tarnowskie Góry | 2008-08-26 14:11:12 Regenerowałem wkładkę zamka w swoim essim jakiś czas temu (ze dwa lata będzie) i z tego co sobie przypominam to w pierścieniach (zapadkach) po zewnętrznej stronie znajduje się wycięcie. W tym wycięciu ułożony jest wałek blokujący (drucik ok 0,5 mm średnicy). W trakcie obracania kluczyka w zamku wszystkie pierścienie powinny się poruszać równo ze sobą a wtedy wałek pozostaje w wycięciu i cały bembenek się obraca. Zużycie wewnętrznego zęba w dowolnym pierścieniu powoduje wysunięcie wałka z nacięcia w pierścieniach i uniemożliwia obrót wkładki. Sprawdzenie pierścieni można zrobić w prosty sposób: nałożyć kolejno pierścienie na kluczyk, włożyć w nacięcie wałek i delikatnie obracać kluczykiem. Pierścień uszkodzony to ten który "nie ciągnie" równo z pozostałymi i wypycha wałek do góry.
Naprawiać to można na conajmniej 2 sposoby ![]() Podjechać do serwisu forda i zapytać o pierścienie do wkładki zamka o konkretnym numerze (każda ma numer wybity z boku). W niektórych serwisach sprzedają pierścienie na sztuki i nie trzeba kupować całego zestawu. Spiłować po zewnętrznej stronie uszkodzony pierścień, tak żeby przestał wypychać do góry wałek blokujący. (można spiłować wszystkie pierścienie ale wtedy zamek otworzysz śrubokrętem albo długopisem ![]() Zazwyczaj uszkadzają sie pierwsze pierścienie najbliższe blachy drzwi ( u mnie w 10 letnim essim padły 2 pierwsze) Tips&tricks ![]() Kolejność ułożenia pierścieni w zamku jest opisana na dodawanej zwykle do kluczyka "matki" (czerwonego), czarnej tasiemce z wybitym numerem. Plastikowe zęby blokujące dostęp do wkładki odchylałem kolejno małym śrubokrętem i wsuwałem pod odchylone kawałek sztywniejszej plastikowej taśmy ( wyciętej np z okładki na dokumenty albo wkładki usztywniającej kołnierz w zapakowanej firmowo koszuli ![]() Powodzenia i cierpliwości życze ![]() |
profil-usunięty | 2008-08-26 14:45:07 kolega dobrze pisze ale moze troche proscie,po pierwsze to kazdym kluczykiem z forda idzie zamknac auto otworzyc juz nie, jak sie nie da naprawic kup gdzies na szrocie stary zamek, rozbierz go i przeloz jeden pierscien, a sprawdzic mozesz prosto, naloz na kluczyk wszystkie podkladki tak jak sa w zamku, chwyc mocno kciukiem i palcem wskazujacym, przekrec kluczyk tak jak bys chcial otworzyc zamek, pozniej popatrz na gore, tam powinien byc prostu rowek, jesli nie jest zobacz ktora podkladka nie doszla i ja wymien ![]() [ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2008-08-26 14:46:13 ] |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-26 19:53:29 Dziękuję kolegom bardzo za wyczerpujące informacje. ![]() W takim razie jeszcze powalczę z tą wkładką. Podejrzewam też że kluczyk co mam nie pasuje do tego zamka, ponieważ jak kupowałem Essa to już wkładka nie działała. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi ![]() pozdr Piotrek |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-08-27 16:21:49 [ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-27 16:37:12 ] |
Anntom Ford Escort CLX Wrocław | 2008-09-27 07:07:45 A ja ma takie pytanie ile może kosztować nowy komplet zamow i jego wymiana ?? |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2008-09-27 18:41:26 Jeśli chodzi o wkładki to zerknij tutaj: wkładki
Wymienisz sam, nie jest to trudne. [ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-09-27 18:41:49 ] |