Super charger gsi 24v carlton

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co to "zrobi" ?
  
 
tutaj masz efekty wizualne z zastosowania takiego upgreat-u
http://pl.youtube.com/watch?v=Lgnp3-BPUj0
  
 
Hey,zainteresowal mnie watek,czy ktos moze mi naswietlic blizej z ponizszej aukcji,czy urzadzenie jest sprawne,czy sa jakies lapy mocujace ten kompresor do silnika,oraz ile to wyjdzie w przeliczeniu na zlocisze? Z gory dzieki.
  
 
Hey,zainteresowal mnie watek,czy ktos moze mi naswietlic blizej z ponizszej aukcji,czy urzadzenie jest sprawne,czy sa jakies lapy mocujace ten kompresor do silnika,oraz ile to wyjdzie w przeliczeniu na zlocisze? Z gory dzieki.
  
 
powiedzmy sobie wprost. Profesjonalny montaż kompresora to wydatek 15-20 tys pln. Jak napisał Szymon trzeba to zrobić z głową. Ogólnie różnica pomiędzy turbiną a kompresorem to przede wszystkim brak turbo dziury i spokojniejsza charakterystyka przebiegu mocy i Nm. Z resztą temat rzeka, jak ktoś chce poczytac więcej to :
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/PerformanceProducts/Products/Superchargers/index.htm
  
 
Wedlug mnie,kazda ingerencja w jednostke napedowa powinna byc przeprowadzona profesjonalnie.Ale koszt podany przez Ciebie bardziej chyba sie tyczy typowego uturbienia silnika. Montaz kompresora chyba nie wymaga az takich zabiegow. Jesli to urzadzenie jest sprawne,poprawnie mechanicznie sie zamontuje, zintegruje z praca silnika przez to dodatkowe kolo i pasek klinowy, juz bedzie spelnialo swoja role, kwestia tylko bardziej wytrzymalszych rur doprowadzajacych powietrze do kolektora. Potem ewentualnie pobawic sie w dolot powietrza, zmiana elektroniki sadze,iz tez by dobrze zrobila.
  
 
..Tak samo jak przy T, silnik wypadało by sprawdzic i ewentualnie dokonac napraw. Dobranie Kompressora i parametrów którym karmić bedzie silnik rowniez nie sa obojetne. Zbyt duze cisnienie i z silnika bedzie jeden wielki szrot.. Koszt moze byc faktycznie niski albo wrecz przeciwnie.. Wypadało by w przypadku glebszego wdechu zadbac o wydech itp..

..To sie tylko tak fajnie wydaje slyszac: " Na seryjnych bebechach wytrzyma do około XXX PS".. Itp.. Sprawa jest prosta - seryjne graty - wiek silnika - stan jego zuzycia - i zadanie mu wiekszego obciazenia niz elementom zaraz po wyjechaniu z fabryki skonczyc sie moze choc nie musi wiadomo czym..

..To teraz wypadało by to troche przemyslec.. Koszt wykonania Kompressora i przyrost jaki sie osiagnie na załóżmy seryjnym i sprawnym silniku.. Zakladajac ze silnik bedzie mial 210KM i dołożymy mu K dobrany z glowa - dmuchniemy iles tam i zeby nie bylo bum dobijemy do okolo 250 (przy np 0.6Bar) - pamiaetajac ze silnik musi najpierw przekazac czesc swoich koników zeby to wszystko rozkrecic a potem K musi na tyle pracowac efektywnie zeby nadrobic strate z wzwyzka..
..Oszacujmy ten koszt na 3 - 4 tyś zakładając ze wiekszosć zrobimy sami.. do okolo 10 tyś. zł lub wiecej (zalezy gdzie i co itp) ..

W tych pieniądzach robimy przeglad i ewentualne naprawy silnika, zamawiamy kompletny układ wydechowy, robimy dobry dolot z wyizolowana komora pod maska, jedziemy na rolki, stroimy, zakładamy dobre sprzęgło (nie mylić ze spiekiem ) i byc moze wyjdzie z tego jakies 230Ps ale - nadal jest to wolnossaca jednostka.. Sprawa indywidualna. Sam mysle o K i mam troche gratów juz skompletowanych ale moj silnik wymaga ingerencji ktorej poddany bedzie od przyszlego tygodnia.. A czy sie nadaje to sie okarze jak zostanie rozebrany..

[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-08-24 10:48:56 ]
  
 
..Nie wiem czy dobrze wszystko wklepałem ale przy M90 wychodzi coś takiego:

SuperchargerPower 33.063 kW
Engine Speed 6200
Supercharger Torque 28.134 Nm
Engine Power 198.985 kW
Naturally Aspirated Power 155 kW
Naturally Aspirated Torque 238.732 Nm
Engine Pressure Ratio 1.867
Engine Torque 306.478 Nm




..M62:

Supercharger Power 21.667 kW
Engine Speed 6200
Supercharger Torque 15.101 Nm
Engine Power 189.935 kW
Naturally Aspirated Power 155 kW
Naturally Aspirated Torque 238.732 Nm
Engine Pressure Ratio 1.58
Engine Torque 292.54 Nm



[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-08-24 11:14:39 ]
  
 
..I tu jeszcze inna opcja:

Supercharger Power, 22.351 kW
Engine Speed, 6000
Supercharger Torque, 19.022 Nm
Engine Power, 329.675 Hp
Naturally Aspirated Power, 281.615 Hp
Naturally Aspirated Torque, 334.225 Nm
Engine Pressure Ratio, 1.505
Engine Torque, 391.265 Nm





..A tu wyniki z zupełnie innej strony:

Existing horsepower: 210 rear wheel HP

Planned level of boost: 5

Planned fuel octane rating: 92

Intercooler / Aftercooler 2-Core

Estimated Results:
HP Loss due to timing adjustment: 0
Est. flywheel HP with supercharger: 351.75
Est. rear wheel HP with supercharger: 281.4
Total HP Gain: 71.4 rear wheel HP
Percentage Gain: 34 %
Comments:
Intercooler not necessary at this level of boost.

Given your combination, you can probably safely run more boost without getting any detonation. You may have selected an intercooler which you do not need for your selected boost level, or you may be running a high grade fuel which probably is not necessary. We recommend that you either remove the intercooler, increase the output of your supercharger, or run a lower grade fuel.


  
 
Andrzej, pamiętaj jeszcze io jednym o czym nie wiem czy tam napisali. Żeby kompresor był w pełni wydajny trzeba przerobić układ chłodzenia, piszę tu o intercool-erze i większej chłodnicy głównej.
Na tamtym linku, który podałem z youtube, chłopaki rzeczywiście tak bardzo się nie napracowali, wręcz skupili się na wyglądzie i efektach słuchowych.
Dalej obstaję przy kosztach porównywalnych z profesjonalnym uturbianiem.
Jak i przy turbinie, powietrze musi być dobrze schłodzone (intercooler), do tego większe przepustnice,przepływki, czujniki AFR i zmiany w elektronice bo przecież seryjne przepływomierze nie obsłużą takiej dawki powietrza i komp zwariuje a co za tym idzie, "cała para pójdzie w gwizdek".

Mimo wszystko, jeśli miałbym zdecydować pomiędzy turbo a kompresorem, wybrałbym kompresor.
Za:
- dużo mniejsza destrukcyjność
- nie wymaga chłodzenia po katowaniu (nie osiąga takich temp jak turbina)
- brak turbodziury i spokojnie rozwijana charakterystyka mocy
- gwiżdże cały czas a nie tylko jak odpuścisz gaz ( choć jak odpuścisz to też gwiżdże bo ma swój blow-off)
- silnik nadal jest N/A
- moc masz cały czas dostępną, a nie jak turbina nabierze obrotów

Liczę że pójdziesz dalej w tym kierunku i podzielisz się efektami pracy.

powodzenia





[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2008-09-03 21:53:37 ]
  
 
Tak trzymać chłopaki. Przyszłość leży w kompresorach. Turbo to przeżytek.
  
 
Cytat:
2008-09-03 22:10:05, ilku pisze:
Tak trzymać chłopaki. Przyszłość leży w kompresorach. Turbo to przeżytek.

 
 
Szczególnie biturbo .

Ja je poprostu kocham! (niedługo sie do niego dorwę)

Macie drogę otwartą a tu kombinacje.....jakieś kompresory ...


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-09-03 22:19:10 ]
  
 
Cytat:
2008-09-03 22:10:05, ilku pisze:
Przyszłość leży w kompresorach.



przyszłość to kompresor + turbo + bezpośredni wtrysk + wytrzymalsze materiały i lepsze seryjne dopracowanie silnika, dolotu, wydechu - dogłaskanie szczegółów jak w motorach, nie będzie co poprawiać.

Wczoraj było 90KM z 1,9tdi, dziś mamy 200KM z 2,0d, jutro rysuje się ciekawie
  
 
Przyszłość to elektryka .A tam turbo nie bedzie .
  
 
Cytat:
2008-09-03 22:47:52, PiotrS pisze:
Przyszłość to elektryka .A tam turbo nie bedzie .



nieee

jak się znudzą wodorem zrobią napęd z oleju roślinnego, potem modyfikując genetycznie rośliny stworzą nowy gatunek produkujący od razu gotowe paliwo
  
 
7gsi piekna wizja, od razu zasadze sobie troche na dzialce
  
 
Cytat:
2008-09-03 23:23:36, fatboy82 pisze:
od razu zasadze sobie troche na dzialce



póki co chyba "trawy"