Błąd 12 CPS, 24 VSS, 53 immobilizer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dłuższej przerwie, potrzebuję pomocy w sprawach błędów:

12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
53 = błąd immobilizera

Przy odczycie wszystkie błędy migają po 3x pod rząd.

Z tego co wiem błąd 12 pojawia się zawsze, ale myślałem że tylko raz miga. Więc nie wiem czy w końcu trzeba go "olać" czy rzeczywiście jest problem z CPS.

Błąd 53 błąd immobilizera
Kluczyk mam oryginalny, problemu z odpalaniem raczej brak (czasami jak zgaśnie to trzeba trochę poczekać by odpalić ponownie) więc w czym problem?

Błąd 24 - zauważyłem że jeden kabelek od tego czujnika urwał się, niefortunnie wyszedł z obudowy tego czujnika, więc pytanko czy jest szansa go przylutować? Czy wymiana? Proszę również o uwagi na co uważać przy wymianie, czy trzeba to robić z kanału bo słabe dojście?

Problem wskazuje na to że problem stwarza tylko błąd czujnika prędkości, ponieważ obroty silnika sobie skaczą od 500 do 1500 i czasami gaśnie.
Proszę o pomoc.
  
 
12-tak ma byc

24-wymiana raczej z kanalu z powodu lepszego dojscia,przylutowac sie nie da,a nawet jak sie da to nie ma sensu tego robic(niska cena czesci) przy zakupie trzeba sprawdzic jaki symbol czujnika VA czy VB...Esperak moze gasnac bo komputer nie dostaje sygnalu o predkosci pojazdu i glupieje

53-jezeli esperol pali to nie ruszac,a zazwyczaj jak gasnie to przez jakis czas ciezko odpalic...najlepiej odczekac te 30 sekund...

Esperaka odpalasz na lpg czy pb??
  
 
ponoć jak kręcisz rozrusznikiem przez ponad x sekund i silnik nie odpali to komputer rejestruje błąd immobilizera
kod 12 należy zawsze ignorować
  
 
Cytat:
Esperaka odpalasz na lpg czy pb??



Sekwencja więc zawsze na pb
  
 
Cytat:
Esperak moze gasnac bo komputer nie dostaje sygnalu o predkosci pojazdu i glupieje



No to akurat napisałem wiem

Cytat:
przylutowac sie nie da,a nawet jak sie da to nie ma sensu tego robic(niska cena czesci)



To da się w końcu czy nie da? Jaka jest cena tej części? Nie zamierzam inwestować w to autko bo służy jako koń roboczy w rodzinie Więc nie zależy mi na tym by to było na x lat.
  
 
Cytat:
2008-08-25 20:40:13, desperos pisze:
wymiana raczej z kanalu z powodu lepszego dojscia...



Dzięki kolego za poradę, przez to straciłem godzinę czasu i kilka zł w poszukiwaniu kanału który nie był potrzebny - z dołu nie ma możliwości odkręcić tego czujnika, dojście jest jedynie z góry tylko trzeba mieć odpowiednio długą przedłużkę na nasadkę nr 10.

Następnym razem jak coś piszesz to się zastanów czy na pewno masz rację.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-08-26 19:06:33, saqul pisze:
Dzięki kolego za poradę, przez to straciłem godzinę czasu i kilka zł w poszukiwaniu kanału który nie był potrzebny - z dołu nie ma możliwości odkręcić tego czujnika, dojście jest jedynie z góry tylko trzeba mieć odpowiednio długą przedłużkę na nasadkę nr 10. Następnym razem jak coś piszesz to się zastanów czy na pewno masz rację. Pozdrawiam.


kolego sympatyczny wymienialem ten czujnik juz 2 razy i uwierz mi,ze tylko z kanalu dalo rade ale u mnie siedzi skrzynia automatyczna wiec mozliwe,ze jest inne dojscie...wyjecie i zalozenie z kanalu zajelo mi 10 minut max...przykro mi,ze moja"pomoc" przysporzyla Ci problemow i kosztow
  
 
desperos, wiem że nie miałeś złych intencji, w sumie małe nieporozumienie, bo ja nie podałem rodzaju skrzyni i ty też
Więc jeśli chodzi o skrzynie manualną w silniku 2.0 dojście tylko od góry. To informacja dla pokoleń .

Jutro jadę za czujnikiem po sklepach, ciekawe czy dostanę od ręki...
  
 
przy błędzie 53 moze sie sypac cewka immo koszt ok 30-40zł
  
 
saqul gdzie jest ten czujnik patrzac pod maske?
  
 
Zaraz koło linki prędkościomierza.
  
 
Cwikus w ten czujnik jest przykręcony do skrzyni i w niego wkręca się linkę prędkościomierza.

Wymieniłem go - koszt 67zł