Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-08-26 13:14:41 Klosze do tylnych świateł na Allegro.
Tarcze do białych zegarów trzeba pobrać z netu, wydrukować i przełożyć, albo też poszukać na Allegro bo czasem bywają gotowe do kupienia. Tapicerkę to trzeba zrobić. Chodzi Ci o deskę? Mozna ją okleić "skórą ekologiczną" - można to całkiem ładnie zrobić. Widziałem to w Porsche 924. Nawet gdzieś chyba mam na ten temat artykuł. A o hamulcach to coś pomyślałeś? Z takim silnikiem to o nich powinieneś pomyśleć w pierwszej kolejności. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-08-26 23:29:47 Ale nie zrobisz czegos takiego - prawda?
aukcja SWAP z BMW. Obawiam sie że będziesz pionierem. Oglądałem kiedyś skrzynię z E30 - jest dużo krótsza i ma większą średnicę niż FSOwska. Mozę nie zmieścic się w tunel. 2.0 DOHC czy też 1.4/1.6/1.8 rovera wchodzą w komorę bez problemów, pasują mocowania i to jest 90% sukcesu. Modyfikacja zawiasu i przedewszystkim hamulców to sie robi nawet przed silnikiem. Tapicerka - żeby to wyglądalo trzeba ją uszyć. A to już trzeba umieć. Żuczek obszył kiedyś sobie deske w poldku... Za białe klosze tyl i białe zegary masz u mnie minusa. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2008-08-27 01:20:46 powiem tak, nie wierzę MustangGT, abyś zrealizował swoje plany. wielu już takich było co planowali, opowiadali, a w końcu g**** zrobili i słuch o nich zaginął.
możecie powiedzieć, że zniechęcam nowego, ale taka jest brutalna prawda. tym bardziej jeśli nie masz dostępu do porządnego zaplecza technicznego, tj. super wyposażonego warsztatu z możliwością dorabiania części. zrób najpierw swapa 1.4 rovera z poloneza gdzie masz wszystkie części gotowe i jest to najtańszy swap jaki można wykonać. jak zrobisz coś takiego możesz myśleć co dalej, a takie pierdoły jak białe zegary czy klosze to sobie zostaw na koniec. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-08-27 09:33:54
No i co Ci po tych częściach i magazynie skoro nic nie będize pasowało?
Ależ to święta prawda. Wielu takich było. Na forach FSOwskich działam od 2000r i moje słowa to tryumf doświadczenia nad nadzieją. A za np 2 lata cel Ci sie moze zmienić. Dorosniesz.
Po prostu. Nie pasują stylem do samochodu skonstruowanego w latach 60tych. Naprawde zacznij od swapa silnika roverowskiego z poldka. Ten 1.4 ze skrzynią i poprzeczką pasuje wręcz plug and play w porównaniu do silników "obcych". Jak chcesz sie wyzwań zapodaj 1.6lub 1.8 z rovera (ten sam blok). Na forum PTK chłopaki sporo sie z tym męczyli z pozytywnymi efektami. Tylko należy pamiętać że silnik to nie wszystko. Trzema jeszczę ten moment i moc prznieść na koła. A tu mamy problemy w postaci ślizgającego się sprzęgła, padającej szybciej skrzyni i rozlatujacego sie tylneg mostu. Oczywiscie sporo zależy od stylu jazdy, jak sie nie kreci bąków pożyją dłuzej. potm trzeba ten samochód zatrzymać - heble z łady 251mm, poldka trucka 260mm, fiata tipo/tepmra 260mm wentyl, jakiejś alfy ~284mm ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-08-27 23:39:58 Ja nie wiem co takiego śmiesznego jest w tym napędzie z BMW? Gdzieś widziałem 125p, który miał tylne zawieszenie od BMW właśnie. |
MustangGT Sokółka | 2008-08-28 05:49:19 To nie lepiej już budę zdjąć z bmki i nałożyć fiata? ![]() No to najwyżej najpierw roverkiem trzeba będzie się zająć skoro tak mówicie. Albo lepsiejszy pomysł, od razu 2.0 DOHC wstawić. Trudno, będzie palić tyle ile będzie, ale najwyżej zagazuje się. Może znacie jakieś częste problemy ze swapem tego silnika? |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2008-08-28 08:18:09 jedynym problemem DOHC jest koszt remontu ktory jak chce sie zrobic dobrze kosztuje okolo 6 tysiecy zlotych polskich |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2008-08-28 08:24:38
Dokładnie tak, a tutaj możesz poczytać jak do tego podejść profesjonalnie http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=2771 jeżeli masz dużo wolnych banknotów NBP, czasu siły i przede wszystkim umiejętności to życzę powodzenia, i mam nadzieje za jakiś czas zobaczyć podobną twoją relację z remontu silnika, bo póki co internet wszystko zniesie - można pisać i pisać ale za tym powinny iść przykłady bo jak koledzy wcześniej wspomnieli nie jeden już tak "odważny" tutaj się pojawiał i wiele naopowiadał a potem się okazywało że nawet nie ma prawa jazdy a fiata dostał od dziadka |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-08-28 12:44:25 Z drugiej strony mieliśmy na forum Poloneza z silnikiem od BMW i to 6-cylindrowym, a na którymś zlocie z kolei był FIAT 125p z silnikiem V-6 od Forda. A wcześniej to wiele razy czytałem, że tak się nie da bo one się nie zmieszczą... ![]() |
![]() krasik AR i MR Łódź | 2008-08-28 17:04:10 Koot, możesz sobie nawet do Poloneza wstawić centralnie silnik od F1 ale jest zajebiście mało ludzi którzy by potrafili to zrobić, miałoby na to pieniądze i warunki. [ wiadomość edytowana przez: krasik dnia 2008-08-28 17:05:00 ] |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2008-08-28 17:59:41
wszystko profesjonalnie z wyjatkiem imadla do blokady kola rozrzadu ![]() ![]() |
![]() andrzej_krakow (S) Miłośnik FSO ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2008-08-29 10:45:00 Wiesz ja zycze Ci naprawde powodzenie ale nestety zgadzam sie z przedmowcami. Sorry ale jak ktos przymerza sie do takich przerobek i zaczyna od pytan o biale klosze i tapicerke to juz o czyms swiadczy. A marzycieli naprawde na tym forum bylo wielu: jeden chcial sam odtworzyc Fiat 125 coupe, ktos chcial polaczyc glowice z Lady z blokiem od FSO, byl tez projekt zeby zrobic zrzute od forumowiczow i z uzyskane stad 500 000 PLN zaprojektowac i wprowadzic do produkcji nowe auto polskiej konstrukcji itp itd. Nikt Cie tu nie skresla ale zacznij prosze cos robic, zacznij zadawc SENSOWNE pytania to na pewno dostaniesz pomoc. Bo na razie to marnie widze |
![]() pawelbza fiat 125p Zawadzkie | 2008-11-23 16:46:53 mam pytanie czy moge wsadzic skrzynie piatke do fiata 125p 1300 mam drazek zmiany biegow w podlodze czekam na odpowiedz bo mechanik mowil ze to zalezy jaki mam tunel szeroki czy waski a nie wiem o co chodzi |
![]() fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2008-11-24 21:30:32 po pierwsze nie było 5-tek na prostym drążku więc musisz ciąć tunel bo lewarek wypada w innym miejscu, po drugie na szerokość też nie wejdzie bez cięcia, albo rozklepania tunelu.
jeśli zrobisz taką rzeź w klasyku to osobiście przejadę się do ciebie by wybić ci z głowy takie chore pomysły. ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-11-25 09:07:56 Ja też przyjadę.
Taka operacja w klasycznym 125p jest traktowana na równi z kastracją ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |