Pytanie zwi±zane z paskiem klinowym, jak sci±gn±æ?

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Jestem laikiem ka¿dy to wie, dzisiaj sie zabieram za wymontowanie alternatora, jak sci±gn±æ pasek klinowy wystarczy ¿e odkrece srubke od napinacza i pasek sie poluzuje? Mak kto¶ mo¿e rysunek gdzie co jest w XR3i 130KM z 93 roku. Prosze o pomoc.
  
 
Klucz 15 w d³oñ, skrêæ se ko³o w prawo, po³ó¿ siê obok auta lub te¿ pod jak kto woli, po¶wieæ jako¶ sobie i bêdziesz mia³ dwie rolki. Jedna metalowa a druga plastikowa. Chyba ¿e ju¿ kto¶ zmienia³. Ale ta z lewej bli¿ej kabiny to napinacz. Zak³adasz 15 i NIE odkrêcasz, tylko tak jakby¶ chcia³ DOKRÊCIÆ! Ci±gniesz mocno i napinacz siê wtedy cofa tak ¿e pasek siê luzuje i zsuwasz go drug± rêk±. W sumie wymiana paska to nie wiêcej ni¿ 2 minuty.
  
 
a tam gadacie ... sciaga sie sekatorem ... z zalozeniem pozniej jest nieco problemow ... ale sciaga sie raz dwa
  
 
To wieksze przy misce olejowej czy to obok mniejsze? klucz 15 to za ma³y:/
  
 
Krucze co ty tam masz zmodzone Oryginalnie jest 15stka. Jakby to okre¶liæ.. Narysujê w paincie. Poczekaj chwilê.
  
 
to wygl±da tak mniejwiêcej..



i ci±gniesz za napinacz on siê przesuwa w dó³ i zwalnia naci±g.
  
 
Je¿yk ju¿ mam

KLYK

Klucz 16
  
 
to masz nie oryginalne, bo powinna byæ ¶ruba 15 jak ford ma to w zwyczaju. ale grunt ¿e dzia³a.
  
 
Jednak 15 a teraz ten cholerny alternator, on jest na dwie ¶ruby tak? jedna jest na dole druga przy kolektorze? mam racje?
  
 
Jednak 15 a teraz ten cholerny alternator, on jest na dwie ¶ruby tak? jedna jest na dole druga przy kolektorze? mam racje?
  
 
No widzisz W Rqb alternatora nie wyci±ga³em wiec nie wiem jak jest tam, ale w RS2k jest z góry na jedn± ¶rubê a na dole jest przelotka - ¶ruba z nakrêtk± z drugiej strony wiêc trzeba sobie przytrzymaæ nakrêtkê i dopiero krêciæ.
  
 
Czyli u mnie jest to samo tylko z dostepem krucho, musze czekaæ na jak±¶ pomoc:/ bo sam nie dam rady