V12 w Bestii

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na początku napiszę że temat dręczy mnie już od 1,5 roku. Zastanawiałem się nad v8 ale skoro Marios już zrobił to co zrobił, nie będę się dublował.
Uważam że temat jest wart świeczki, o ile świeczka nie będzie za mocno się paliła i nie spali na panewce bądź na Omie.

widać że już ktos tego spróbował, niestety efektów nie udało mi się zbadać: http://pl.youtube.com/watch?v=Apo3LFgJ4k0

Pierwsze kroki już wykonałem, komora odpowiednio duża, nadwozie powinno wytrzymać (oczywiście bez remontu gruntownego się nie obejdzie) zaplecze finansowe zaczęło się rozrastać, o ile nie dowiem się niedługo że będę ojcem ale na spokojnie

Temat jest fajny a że zima zbliża się szybkimi krokami, trzeba się czymś zająć.
Co myślicie o takiej modifikacji? na początek swap, raczej nic więcej pod maskę nie wejdzie ale kto to wie?
  
 
Cytat:
Co myślicie o takiej modifikacji?

Nikt z nas jeszcze V12 nie wsadzał do łamagi, ale skoro zapytałeś to masz nasze błogosławieństwo na przetarcie szlaku
 
 
pomysl ciekawy, pamietaj by tez reszte dopasowac do nowej mocy, a zwlaszcza uklad hamulcowy
Trzymam kciuki i zycze powodzenia. Jak cos sie ruszy to od razu wsadzaj na forum
  
 
Gadalem o tym z Mariosem w borsku
mial wtedy nawet dawce.
Z tego co pamietam wspomnial ze ma pare dokladnych
fotek tej łamagi z V12

Podpytaj go
  
 
Cytat:
2008-09-07 22:51:24, katanos pisze:
raczej nic więcej pod maskę nie wejdzie ale kto to wie?



można jeszcze spróbować V16 ale ciężko zdobyć.
  
 
Cytat:
2008-09-08 09:31:11, 7gsi pisze:
można jeszcze spróbować V16 ale ciężko zdobyć.

Wcale nie, nawet są omegi z takim silnikiem - dowód

Co prawda trochę mały litraż ale V16 stoi jak byk


[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2008-09-08 09:49:41 ]
 
 
ok podpytam Mariosa co i jak.
Do sprawy podchodzę "z torebką lodu między nogami" czyli nie zapalam się.
Wszystko muszę sobie dobrze poukładać zanim zacznę cokolwiek robic. Na pewno najpierw autko pójdzie do blacharza, zastanawiałem się także nad "cywilną klatką bezp." czyli taką która umożliwia normalne wykorzystywanie auta na codzien a i tak usztywnia całe nadwozie. Zależy mi na usztywnieniu kluski bo na nierównościach troszku poskrzypuje sobie z lekka.
O dawcę nietrudno, a serce i tak będzie szło do rozbiórki i remontu bez względu na stan. Lubię mieć dopieszczone detale a nie wsadzić silnik na paru śrubach i cieszyć się że jest v12.
To auto ma jeździc a nie tylko robić wrażenie.
Po malutku zaczynam już gromadzić graty, mam obie chłodnice i zbiorniczki: wspom., płyn chłodn., skrzynkę bezp.
Najbardziej bedę się martwił o kompa i inst. elektr. ale
czas pokaże.
Na razie jeszcze jeżdze kluską więc troszkę pośmiga na seryjnym sofcie.
Dzięki za wsparcie, w późniejszych etapach budowy będzie mi potrzebne.


[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2008-09-08 18:52:47 ]
  
 
Jesli bedziesz robil cos takiego to nie gromadz gratow
bo to zbedne zamrazanie kasy
Kupuj cale auto !!
bo potem sie okaze brakuje tego tamtego
nie jeden z nas juz tego doswiadczyl

Wtedy masz wszystko pod reka
reszte rozsprzedaz i cos sie zwroci

Pozdrawiam
  
 
To chyba dobry pomysł, tylko z miejscem na auto ciężko. Zastanawiam się jeszcze nad hamulcami, czy lepiej zaadoptować od bmw 7 czy szukać od evo. Obecnie mam kompletne ATE i jestem bardzo zadowolony- dużo lepiej od serii.
  
 
Cytat:
Zastanawiam się jeszcze nad hamulcami, czy lepiej zaadoptować od bmw 7 czy szukać od evo.

Na tym etapie to bez znaczenia.

Mam wrażenie że nie bardzo wiesz co chcesz tak naprawdę zrobić.
Najlepiej przygotuj sobie porządne założenia, określ czas wykonania i budżet, potem pomnóż czas i budżet przez 3 bo tak realnie to będzie wyglądało.

Dopiero potem można myśleć o duperelach - i tak wiadomo że co być nie włożył za felgę to i tak będzie lepiej hamować niż najlepsze tjuningowe wynalazki do seryjnych zacisków.
 
 
Immo, wiem co zamierzam zrobic
momentami tylko za dużo pytań mnie nachodzi. Plan jest co trzeba zrobić po kolei, i wiele jeszcze jest do obgadania żeby w połowie prac nie stwierdzić że gdzieś po drodze schrzaniłem sprawę.
Choć temat jest fajny i ciekawy....... to ogólnie przerąbany jeśli chodzi o wykonanie.
Mimo to obstaję przy swoim i zamierzam tego dokonać, nawet jeśli miałoby to trochę potrwać.
A potrwa raczej długo
  
 
A może drugie MV6 do bagażnika?? To już 420KM by było
Z dwoma puszkami i pająkami to może nawet 460...
  
 
Cytat:
A może drugie MV6 do bagażnika??




Jak w Peugeocie działa, to czemu nie w Opelku
  
 
drugie v6 w kufrze może by jakoś jeździło
ale v12 z przodu to już będzie porażka

wystarczy spojrzeć na dawce, jak daleko do przodu przesunęli oś przednią i jak długa jest maska

omega z takim silnikiem będzie jeździła jak pijana
czy takie dylematy nie przychodzą wam do głowy??

omega jest pomyślana na krótki i lekki silnik i mimo wszystko wcisnęli go prawie do kabiny

w takim układzie prowadzi się całkiem znośnie ALE nie pozostawia pola manewru.

Zrobisz auto które będzie paliło lacza jak wściekłe, ale jak przyjdą zakręty objedzie cie 2.0
  
 
Cytat:
2008-09-10 10:39:36, dARTi pisze:
omega z takim silnikiem będzie jeździła jak pijana czy takie dylematy nie przychodzą wam do głowy??



przychodzą

nawet jechałem autem po swapie na większy silnik, prowadzenie w zakrętach fatalne (BMW 318 ->335).
Ale spoko, dodadzą w omie trochę cylindrów z przodu, doleją w bagażnik 300kg betonu i jakoś to wyjdzie
  
 
I tak 99% kierowców nie jeździ szybko w zakrętach więc zmiana rozkładu mas nie będzie miała większego znaczenia. Ważne że spod świateł będzie ogień

Zresztą spójdzie na Audi sprzed kilku lat. Tam silnik jest umieszczony praktycznie na grillu, a przednia oś mocno cofnięta. Do tego napęd na cztery łapy jeszcze bardziej dociąża przód. Ale jakoś to jeździ
 
 
o ile nie bedzie to swap z e32 np to masa takiej v12 wcale nie bedzie az tak masakrujaca...
wedle szpeców z sr.pl z nowszymi silnikami nie ma masowo tragedii...
  
 
Masa takiej V12 z E32 to troche ponad 250 kg (goły motor), oplowska fałka wazy z jakies 70kg mniej (nie znalazlem dokladnych info). Jedni uwazaja ze to duzo, inni ze nie.... .
Jednym slowem przeje...e
  
 
Masy silników (nie mam danych w jakiej konfiguracji):

opel:
Opel 2.8-3.0 CIH L6: 190kg
Opel calibra 24v, 2.5L V6 - 120kg

No i mniej ciekawe :
Bugatti Veyron: 400kg
Cadillac Sixteen: 316kg
Chrysler Viper GTS: 295kg
Chevrolet Corvette C4: 281kg
Lamborghini Diablo GT: 270kg
Maybach 62: 270kg
McLaren F1: 266kg
Porsche 996 Turbo: 260kg
Porsche 928: 260kg
Chrysler ME412: 255kg
Mercedes-Benz SL65/CL65 AMG: 253kg
Pagani Zonda F: 250kg - Approx # from Pagani Autmobili
Audi R10 V12: 250kg
BMW E60 M5: 240kg
Bristol Fighter S: 239kg
Porsche 964C4: 238kg
Opel 2.8-3.0 CIH L6
Ferrari 456GT: 235kg
Maserati MC12: 232kg
BMW M3 E36: 232kg
Mercedes-Benz SLR McLaren: 232kg
Ferrari Enzo: 225kg
Audi S8 5.2: 220kg
655ci V8 From Indy: 220kg
Koenigsegg CCR: 215kg
Lexus LS400 (94): 210kg
BMW 740i (92): 210kg
Koenigsegg CC8S: 210kg
Audi RS4: 208kg
Porsche Carrera GT: 205kg
Porsche 996 Carrera: 204kg
Jaguar S Type V6: 202KG
Porsche 997 Carrera S: 201kg
Chevrolet Corvette C6: 201kg
Chevrolet Corvette C6 Z06: 200kg
Mercedes-Benz E63 AMG: 199kg
Ferrari F50: 198kg
Audi S4 4.2: 195kg
Gumpert Apollo: 195kg
Jaguar XJ220: 194kg
SSC Ultimate Aero TT: 192kg
BMW 335i: 190kg
Ferrari F430: 188kg
Maserati GranSport: 184kg
Ferrari 360 Modena: 184kg
Porsche Boxster MK1: 182kg
Chevrolet Corvette C5: 177kg
Ferrari 360 Challenge Stradale: 173kg
Audi A4 3.2 V6: 170kg
Ferrari F355: 168kg
Mercedes-Benz C55 AMG: 167kg
Chrysler 300C Hemi 3.5: 165kg
BMW 330i (03): 162kg
Lotus Exige Sport: 157kg
Audi S3 07: 152kg
Audi TT TFSI: 152kg
Honda S2000: 148kg
Opel Astra: 138kg
Audi TT 2.0L FSI (150hp) : 131kg
Mazda RX8: 126kg
Mazda RX7: 126kg
TVR Cerbera 4.5: 121kg
Lotus Elise MK2: 115kg
Powertec 2.6 V8, RSR8: 88kg
Supercharged RST V8: 86kg
RST V8 (Catherham): 74kg

Audi S4 4.2 V8 195kg
Audi A8 4.2 TDI - 255kg
Audi A8 4.0 TDI - 270kg

Niema jak to diesel

Suzuki Hayabusa engine - 81kg (incl. gearbox)
Yamaha R1 engine - 65kg (incl. gearbox)

Audi S6/S8 5.2 V10 - 220KG
Volkswagen Passat W8 4.0 - 190KG

VW:
3.2L V6 FSI : 169.5 kg
1.2L TDI : 100kg
1.4 TDI : 127kg
3L V6 TDI : 219kg
4L V8 TDI : 270kg
4.2L V8 TDI : 255kg

6.0L V12 Biturbo in the S65/CL65/SL65 - 253 kg

Toyota's latest 998cc 3cylinder vvti - 67kg

Viper V10 8 Liters- 294.5kg
0kg
  
 
Cytat:
2008-09-10 13:00:53, -kudlaty- pisze:
Masa takiej V12 z E32 to troche ponad 250 kg (goły motor), oplowska fałka wazy z jakies 70kg mniej (nie znalazlem dokladnych info). Jedni uwazaja ze to duzo, inni ze nie.... . Jednym slowem przeje...e



kosmiczne dane masz...

goły silnik waży (bez osprzętu i skrzyni biegów) coś koło 160 kg

z osprzętem i skrzynią biegów 240 kg

ten silnik jest całkowicie aluminiowy (blok i głowice)

Edit:

sam aluminiowy blok waży tylko 39 kg
a cały silnik V12 jest o 25 kg lżejszy od jednostki BMW R6 3,5 litra (żeliwo)

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2008-09-10 20:10:55 ]