Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-09-11 19:59:56 Za "szeroko" masz, stąd problemy z zasysaniem gazu z rurki w zwężce . |
mackol graudenz | 2008-09-11 20:33:55
No właśnie problem w tym że na jałowym aż za ochoczo zasysa gaz przez co PWA ustawia się dosyć nisko ok 50 kroków a podwyższone obroty chodzą w przedziale od 90 w górę i przy gwałtownym wciśnięciu gazu jest zbyt duża różnica bo zanim krokowy się otworzy o kolejne 50 kroków i silnik będzie mógł zassać odpowiednią ilość gazu mieszanka jest uboga i samochód się muli:/ Także problemem jest raczej szybkość reakcji instalki, a nie sam problem zasysania gazu. Podciśnienie panujące w dolocie jest wystarczające na jałowym i na podwyższonych obrotach bo w obu stanach samochód działa stabilnie i bez problemów, problem jest taki że przy przejściu z jałowych obrotów na podwyższone następuje zawahanie, chwilowy niedobór gazu, a gdy obroty oscylują powyżej 2k to gwałtowne depnięcie w gaz powoduje gwałtowne przyspieszenie i jest wszystko git:] Wydaje mi się że jednym z prostszych sposobów na wyeliminowanie tego problemu jest ustawienie PWA dość wysoko na jałowym żeby nie było dużej różnicy miedzy praca na jałowych a podwyższonych obrotach, tylko że będzie wtedy cały czas bogata mieszanka, czyli większe zużycie gazu i chyba nie za zdrowe było by to dla silnika... co o tym sądzicie? Mógł bym jeszcze próbować stopniowo zawężać dolot do akceptowalnego poziomu aż pozbędę się tej dziury w obrotach tylko ze wtedy stracę też trochę dynamiki i mocy...:/ |
![]() zp znowu Puck | 2008-09-11 21:12:07 [quote ] Wydaje mi się że jednym z prostszych sposobów na wyeliminowanie tego problemu jest ustawienie PWA dość wysoko na jałowym żeby nie było dużej różnicy miedzy praca na jałowych a podwyższonych obrotach, tylko że będzie wtedy cały czas bogata mieszanka, czyli większe zużycie gazu i chyba nie za zdrowe było by to dla silnika... co o tym sądzicie?
[/quote] Przy szerokim mikserze najwazniejszy jest odpowiednio wydajny reduktor aby Ci gazu nie brakowało przy wysokich obrotach. Dla silnika duzo gorsza jest uboga mieszanka a bogatą mieszanką sie nie przejmuj, co najwyzej troche więcej spali w ruchu miejskim i katalizator szybciej sie zuzyje o ile do tej pory sie nie zuzył . |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-09-11 22:08:34 Pardąsik, nie zrozumiałem problemu.
Spróbuj wyregulować parownik z użyciem by-pasu. |
mackol graudenz | 2008-09-12 16:52:07
No tak to może się udać:] jak przydławię dolot gazu na bypasie to krokowiec na jałowym będzie się musiał szerzej otworzyć i nie będzie tak dużej różnicy w PWA. A jak dalej będzie lipa to spróbuję regeneracji parownika...A jak to nie pomoże to... już nie wiem ![]() Pozdro |
zet77 toruń | 2008-09-12 19:49:39
![]() [ wiadomość edytowana przez: zet77 dnia 2008-09-12 19:50:21 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-09-12 20:13:53 Jaki tam masz ster? Takie "dziurki" można "wyłatać" używając skoku attuatora do zadanej pozycji od sygnału TPS. Może masz zbyt agresywny CUT-OFF ? |
mackol graudenz | 2008-09-12 21:15:26
CUT-OFF nie jest problemem bo już go sprawdziłem, po zdezaktywowaniu było to samo. Skokiem atturatora też się bawiłem ale bez większych sukcesów... Tak samo z zaawansowanymi ustawieniami korkowca, teoretycznie zwiększenie szybkości otwierania atturatora przy podwyższonych obrotach powinno coś pomóc ale nie przyniosło to żadnych efektów mimo że szybkość dałem na maksa... Jeszcze się z tym pobawię jak znajdę chwile czasu. W jaki sposób działa przestawienie typu jazdy na sportową? Co sądzicie o pomyśle żeby zwiększyć długość przewodu miedzy parownikiem a korkowcem, teraz mam z 5cm, w przewodzie tym będzie gaz i powiększy nie jako komorę parownika, a co za tym idzie wyeliminuje problem chwilowego niedoboru gazu..... tak sobie teoretyzuje..... ![]() |
RafalT Daewoo Espero Gorzów | 2008-09-12 21:42:30 Witam,
wydłużanie wężyków spowoduje większą bezwładność układu gazowego. Efektem będzie prawdopodobnie większe zużycie gazu, zwłaszcza w mieście. Spróbuj znaleźć jaki powinien być mikser do tego samochodu np. na stronie Rybackiego. To powinno Ci dać do myślenia, chyba, że zużycie gazu nie ma dla Ciebie znaczenia, tylko wtedy po co na nim jeździć. Nowy mikser nie jest drogi i zwróci się podczas tankowania. Moim zdzniem mikser palnikowy do tego silnika powinien mieć średnicę wewn. 28-30mm chyba, że jakś firma oferuje oryginalny soniczny. |
mackol graudenz | 2008-09-13 22:01:33 Max mikser do tego samochodu to 32mm ale cała zabawa w tym żeby auto jeździło na LPG i nie dławić dolotu ![]() Pozdro |