Olej w skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Ostatnio mechanik stwierdził u mnie wyciek oleju ze skrzyni biegów (gdzieś u góry i nie warto tego naprawiać) - kazał co jakiś czas dolewać i już.

Jakiś czas minął i chciałem dolać. No i pytania:

Ile tego oleju mam dolać i jak określić moment, w który dolewka jest potrzebna (nie ma korka kontrolnego)?
Jeśli wleję za dużo to coś się stanie?
Jaki to ma być olej (wg instrukcji SAE80 albo odpowiednik- wycieka mi coś jakby czerwonego)?


Łukasz
  
 
Oleje przekładniowe mają właśnie czerwony kolor
I strasznie śmierdzą - jakby starymi jajkami
A korek wlewu jest jednocześnie korkiem kontrolnym.
Znaczy się wlewasz olej i jak zaczyna się przelewać to wtedy wkręcasz koreczek
  
 
Cytat:
2008-09-11 19:25:15, Florys pisze:
Witam, Ostatnio mechanik stwierdził u mnie wyciek oleju ze skrzyni biegów (gdzieś u góry i nie warto tego naprawiać) - kazał co jakiś czas dolewać i już. Jakiś czas minął i chciałem dolać. No i pytania: Ile tego oleju mam dolać i jak określić moment, w który dolewka jest potrzebna (nie ma korka kontrolnego)? Jeśli wleję za dużo to coś się stanie? Jaki to ma być olej (wg instrukcji SAE80 albo odpowiednik- wycieka mi coś jakby czerwonego)? Łukasz


warto-bo nigdy nie wiadomo kiedy wyciek sie powiekszy
  
 
Cytat:
2008-09-11 19:34:51, krzychu_ch pisze:
Oleje przekładniowe mają właśnie czerwony kolor I strasznie śmierdzą - jakby starymi jajkami A korek wlewu jest jednocześnie korkiem kontrolnym. Znaczy się wlewasz olej i jak zaczyna się przelewać to wtedy wkręcasz koreczek


1. nieprawda ..albo tylko PÓŁPRAWDA..
2. j/w ...bo owszem..minerlany HIPOL śmierdzi..ale we wspólczesnych skrzyniach rzadko kto go używa
3. niech będzie..
  
 

A jak wleję pod korek, to nie wywali mi uszczelniaczy?

Łukasz
  
 
Cytat:
2008-09-12 13:07:56, Florys pisze:
A jak wleję pod korek, to nie wywali mi uszczelniaczy? Łukasz


NIE bo korek jest poniżej

  
 
Dzięki za to zdjęcie. Zgodnie z sugestią mechanika, u którego robiłem jakieś pierdoły, olej do skrzyni biegów miałem wlewać przez korek z odpowietrznikiem (taki u góry), a on jest powyżej uszczelniaczy... Teraz wszystko jasne.

Łukasz
  
 
Cytat:
2008-09-12 21:15:56, Florys pisze:
Dzięki za to zdjęcie. Zgodnie z sugestią mechanika, u którego robiłem jakieś pierdoły, olej do skrzyni biegów miałem wlewać przez korek z odpowietrznikiem (taki u góry), a on jest powyżej uszczelniaczy... Teraz wszystko jasne. Łukasz


Nie ma problemu Kolego.
Wbrew temu co pisze Krzychu najwygodniej wlewać ilej właśnie przez odpowietrznik.
Ustawiasz samochód tak by był w poziomie, odkręcasz korek przelewowy i ewentualnie dolewasz trochu nowego oleju przez odpowietrznik.
Orginalnie Espero jest zalane olejem (typu DEXTRON) przekładniowym do skrzyń automatycznych i wspomagania układu kierowniczego.
Jeśli masz wycieki, to możliwe, że mechanik zalał Ci zbyt dużo oleju.
Sprawdź