MotoNews.pl
2 [125p,polonez]Zbiornik paliwa w kole zapasowym (219380/0)
  

[125p,polonez]Zbiornik paliwa w kole zapasowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem nowy oryginalny zbiornik paliwa z poloneza z myslą o montażu go we wnęce koła zapasowego.Zbiornik podejdzie,wystarczy wyciąć garb we wnęce i przymocować zbiornik tylko są dwie sporne sprawy dla mnie-wlew paliwa i zgodność z przepisami.
Wlew chcę umiejscowić tak jak to miały rajdowe poldki czyli w miejscu gdzie jest imitacja wlotu powietrza,wywierce otwór w blasze i plastiku z zewnątrz,przymocuje wlew i nakręce korek chromowany z syreny
Teraz pozostaje tylko pytanie-jakiego materiału uzyć na samo przejście z wlewu w budzie aż do zbiornika,wiadomo,że materiał musi być paliwo odporny.
No i najważniejsze podstawowe pytanie- czy taki zbiornik przejdzie bk na KJS i Super sprint,nie wspominając o ruchu ulicznym ?

Tak to wygląda u mnie na dzień dzisiejszy,narysowałem miejsce gdzie miałby być wlew.
  
 
Cytat:
2008-09-13 21:49:23, HEMIGTX pisze:
Kupiłem nowy oryginalny zbiornik paliwa z poloneza z myslą o montażu go we wnęce koła zapasowego.Zbiornik podejdzie,wystarczy wyciąć garb we wnęce i przymocować zbiornik tylko są dwie sporne sprawy dla mnie-wlew paliwa i zgodność z przepisami. Wlew chcę umiejscowić tak jak to miały rajdowe poldki czyli w miejscu gdzie jest imitacja wlotu powietrza,wywierce otwór w blasze i plastiku z zewnątrz,przymocuje wlew i nakręce korek chromowany z syreny Teraz pozostaje tylko pytanie-jakiego materiału uzyć na samo przejście z wlewu w budzie aż do zbiornika,wiadomo,że materiał musi być paliwo odporny. No i najważniejsze podstawowe pytanie- czy taki zbiornik przejdzie bk na KJS i Super sprint,nie wspominając o ruchu ulicznym ? Tak to wygląda u mnie na dzień dzisiejszy,narysowałem miejsce gdzie miałby być wlew.


zbiornik musi być oddzielony ogniotrwałą osłoną od przedziału pasażerskiego-inaczj nie przejdzie bk
  
 
ze co? a jak mam w ladzie seryjny zbiornik w bagazniku to jaka niby mam oslone ogniotrwala? kanape tylna?
  
 
seryjne zamontowanie baku to co innego, nawet jakby byl pod fotelem . Kiedys sie orientowalem w PZM jak to ma byc i z tego co mi powiedzieli ze musze oddzielic bak blacha np alu. a wlew zrobilbym z rury gumowej tak aby poprowadzic ja do seryjnego wlewu i na nia dodatkowo zalozyc aluminiowa rure taka jaka uzywa sie do okapników w kuchni(taka harmonijka) ktora by byla zamocowana na przykrywce baku i potem z rura gumowa w srodku az do wlewu. w ten sposob oddzielasz ogniotrwala przegoroda caly uklad paliwowy od kabiny..

W fiacie tez mam bak w bagazniu ale musialem na rajd zamknac wszelkie otwory ktore powstaly po zdjeciu tapicerki miedzy kabina i bagaznikiem
  
 
akurat po montażu baku we wnęce bak jest tylko pare cm ponad podłogę i może jakbym nałożył blache alu na niego dodatkowo to nikt by się nie czepiał. Dopływ paliwa zrobię wtedy tak jak Walezy napisał.
Przecież ściany ogniowej nie będę robić od podłogi po dach
  
 
Dokladnie tak to bylo robione w poldkach.
  
 
Dzięki za pomoc,na dniach będzie zrobione wszystko i jak skończe pochwale się
  
 
Cytat:
2008-09-14 12:58:24, HEMIGTX pisze:
Dzięki za pomoc,na dniach będzie zrobione wszystko i jak skończe pochwale się


jak już dumasz to warto wsadzić mniejszy zbiornik , po co balast wozić
  
 
mam do dyspozycji 3 zbiorniki,które skolekcjonowałem czyli nowy zbiornik z poldka,uzywką z łady i używka z VW1500(pojemność ok.25l i jest kształtu jak polonezowski)

Porobie przymiarki tego z VW i zobaczę który zamontuje
  
 
A w oryginale jak było ??
  
 
nie wiem jak było w topowych poldkach ale dużo śmigało na seryjnym baku.
  
 
To ze poldek byl fabryczny nie znaczy ze wszystko bylo topowe. czesc rzeczy to byla tez druciarnia
Co do bakow w poldkach to wiem to od p. Hanke ktory sie zajmowal BK na rajdach w dawniejszych czasach.