Jara jak smok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam Toyote Corolle 1.3 88r. Jestem zadowolony z niej, lecz ma jeden mankament tj. jak na silnik 1.3 pali mi w trasie 9 litrów paliwa a w terenie miejskim 10 a nawet wiecej. Czym to jest spowodowane i jak to ustrke usunac?
Z góry za pomoc wszystkim dziekuje
Pozdrawiam
  
 
A więc wiele rzeczy może sie na to składac Z tego co mi wiadomo to może zależeć od sondy, flitru powietrza, od oleju na jakim jeździsz, pory roku i od tego jak masz ciężką noge P
  
 
świece, kable wysokiego napięcia, zapchany katalizator (?)...

....zabrudzony lakier
  
 
MASZ TAM JAKAS SONDE LAMBDE??
Jezeli tak to wazne aby wydech byl szczelny bez przedmuchow.
Wyrobiona przepustnica na osi tez moze to powodowac
  
 
nie wiem jutro go obejrze dokladniej to wiecej na ten temat powiem. A jak sprawdzic ten luz na przepustnicy?
  
 
Cytat:
2008-09-15 20:35:18, spajder pisze:
nie wiem jutro go obejrze dokladniej to wiecej na ten temat powiem. A jak sprawdzic ten luz na przepustnicy?


Ile masz obrotow na biegu jalowym jest stabilny czy faluje?
Czy jak ruszasz na boki osia przepustnicy to obroty sie zmieniaja?
  
 
Obroty wlasnie falują
  
 
Obejrzałem wzdłuż i szerz i nie ma żadnej sondy
  
 
Jak nie ma sondy a dobrze szukałeś to wiesz czemu Ci tyle pali
  
 
No to gdzie ta sonda powinna sie znajdowac?
  
 
Powinna gdzieś przy katalizatorze ALe nie jestem pewien
  
 
Czyli mam rozumiec ze w tym modelu powinien byc katalizator?
  
 
Cytat:
2008-09-16 17:50:39, spajder pisze:
Czyli mam rozumiec ze w tym modelu powinien byc katalizator?


Nie nie .....
Wlasnie w tych starych modelach nie bylo ani sondy ani kata
Sam niewiem jak to wogole dzialalo bez sondy ale fakt ze dzialalo.
W takim razie moze byc ze do kolektora dostaje sie lewe powietrze ,a mapsensor lwtedy zle odczytuje i komputer leje paliwem ile wlezie ,i stad to zuzycie ,lub czujnik temperatury swiruje i efekt ten sam.
Czujnik temperatury for efi mozesz latwo sprawdzic na zimno ma miec jakies pare kiloohmow a na cieplym jakies 200-300 ohm
Lewe powietrze tez latwo sprawdzic ,jak zdejmiesz rure przed przepustnica i zatkasz palcem otwory powietrzne przed przepustnica silnik musi zgasnac ,jak nie gasnie to wkrec srube obejsciowa kanalu przepustnicy ta na ktorej regulujesz obroty biegu jalowego, znowu zatkaj otwory i jezeli nie zgasnie to juz wiesz ze gdzies jest nieszczelnosc,trzeba posprawdzac czu wezyki podcisnieniowe pod kolektorem nie pospadaly i takie tam
  
 
Wielkie dzieki
Jutro sie zabiore do roboty. O efektach napisze
  
 
hmmmmmmmmmm.......
A ten czujnik to gdzies przy gazniku bedzie????
  
 
A moze ma ktoś schemat budowy tegoż gaźnika????????????
  
 
Cytat:
2008-09-16 19:03:31, spajder pisze:
A moze ma ktoś schemat budowy tegoż gaźnika????????????


To masz gaznik czy wtrysk wielopunktowy?
  
 
Gaźnik
  
 
Jak masz gaźnik to opcji jest wiele, spradź pływak bo jak się przetarł to zalewa paliwem, sprawdzić łatwo poprostu będzie w nim paliwo, sprawdź luzy przepustnicy, luzy zaworowe, zrób drobny ruch śrubą mieszanki ( zobacz czy wogóle reaguje )

A Tak po Mojemu to podjedź do gaźnikowca bo jak masz nie za wiele pojęcia to może być później źle
  
 
Czy takie przetarcie mogło to spowodowac?


[ wiadomość edytowana przez: spajder dnia 2008-09-17 15:46:57 ]