[MK VI] pompa wody w essim

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej byłem dzis u mechanika i najprawdopodobniej za głośną prace autka odpowiada rozsypująca sie pompa wody a nie rorząd warto kupić oryginał forda czy pakować sie w zamiennik dużo tańszy ???

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-09-23 16:29:55 ]
  
 
ja mam zamiennik i smigam bez klopotow (narazie)...
  
 
Ja tez wymieniłem ostatnio pompe w zetecu. Kupiłem w sklepie na allegro zamiennik wyszło mnie 85 zł z przesyłką. Jak na razie wszystko ok, odpukać
  
 
Ja dzis z ojcem wymieniłem pompe wody (bugatti 98 pln),napinacz,pasek rozrządu i alternatora - firmy Dayco...wczesniej tez miałem Dayco i wsjo śmigało....wszystko mnie wyszło 259pln...takze wybór nalezy do ciebie
  
 
Pompe mozesz kupic w sredniej cenie zamiennik, ale na rozrzadzie nie oszczedzaj kilka zl bo zle to sie moze skonczyc.
Proponuje pasek Gates koszt ok 90zl, do tego rolki INA dobre i niezbyt drogie mnie komplet wyniusl 220zl sam rozrzad + koszt pompy.
Oryginalu tez nie polecam bo zabulisz za sam rozrzad ok 500zl a nie jest on w niczym lepszy od kompletu ktory podalem, jedynie mozna sie rajcowac rozrzadem ze znakiem FORD i wrazeniem ze niby jest najlepszy ale niczym innym.
  
 
Sory ,że odgrzewam tego kotleta,ale teraz naszła mnie taka myśl,w kwietniu po przyprowadzce esa z Reichu robiłem nowy rozrząd ale nie wymieniałem pompy wody,w sumie żadnego wycieku nie ma a nie wiem kiedy i czy w ogóle była wcześniej zmieniana przez Helmuta.
Wymieniać na nową ,niech ktoś mądry doradzi
  
 
Jak nie wymieniles razem z rozrzadem to teraz smigaj za jej cos zaszkodzi i wyjda jakies objawy. Istota sprawy polega na tym ze do wymiany pompy wody trzeba sciagac rozrzad dlatego zalecane jest to robic za jednym razem(oszczedza sie na kosztach robocizny)
  
 
Cytat:
2009-09-23 00:23:03, artiko pisze:
Jak nie wymieniles razem z rozrzadem to teraz smigaj za jej cos zaszkodzi i wyjda jakies objawy.



Artiko,możesz doprecyzować swoją odp. bo nie mogę jej zakumać
zwłaszcza ten fragment" to teraz smigaj za jej cos zaszkodzi


czy to jest to



[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-09-23 05:50:46 ]
  
 

może ktoś mi przetłumaczyć na polski co napisał Artiko,bo nie moge zaczaić

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-09-23 14:18:23 ]
  
 
Cytat:
2009-09-23 14:15:59, kris2629 pisze:
może ktoś mi przetłumaczyć na polski co napisał Artiko,bo nie moge zaczaić [ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-09-23 14:18:23 ]



pewnie chodziło o:

to teraz śmigaj aż jej coś zaszkodzi



generalnie to jedź póki się nie rozleci, ja bym nie zrzucał specjalnie rozrządu skoro jest wszystko OK, tylko przy kolejnej wymianie rozrządu wymienił pompę.
  
 
Dzięki Asior,teraz kumam i zrobie tak jak radzisz ,bo w sumie z pompą wszystko jest ok.


Jeszcze małe pytanko,,jakie są objawy rozpadającej się pompy
zrzuca płyn chłodniczy
czyli powódz pod maską

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-09-23 17:19:15 ]
  
 
Pompa do wymiany moze byc z wielu powodow .
Ja osobiscie spotkalem sie z trzema:
1 Fiat punto- zauwazylem ze jak stanolem na switlach to spadala temperatura i zaczynalo zimnym dmuchac.
Wytarl sie wirnik na pompie i na wolnych obrotach slabo mieszalo, jak sie jechalo wszystko bylo ok.
2. Opel omega podczas jazdy za wysoka temperatura oberwal sie pastikowy wirnik na pompie.
3. Zaczelo kapac z pompy .
I slyszalem tez ze moze po prostu glosno pracowac.
  
 
Moze sie przykleje do tego a sczegolnie do podanych przykladow jak wyglada uszk. pompa.U mnie w essim 1.6 zetec 98r. temperatura silnika po przejechaniu na trasie np. dzis rano o 5:20 (zimno) i trasa 15km pokazuje okolo 3/4 skali i trzyma sie kolo litery A (NORMAL) a czasem nawet na L juz jest.Mam go od soboty, tak wiec nie wiem co jest.Moze jakies sugestje Panowie?
  
 
U mnie jak kupilem swojego bylo podobnie i mialem dwie usterki
1 zawieszal sie termostat i caly czas byl otwarty
2 czujnik temperatury na wskaznik.
Po wymianie tych dwoch rzeczy jest idealnie