Gaznik weber 34adf 250 regulacja...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc drodzy posiadacze polonezow 2.0dohc....
Moje nastepujace pytania sa takie:
- ja wyregulowac wolne obroty silnika na benzynie(jakie obroty silnika powinny byc), aby mi spokojnie chodził??
-jak powino byc wyregulowane automatyczne ssanie aby tez prawidłowo chodził, bo teraz troszke wariuje tzn jak jest ponad 50 stopni to obroty sa 1500-1700obr/min??
-ogrzewanie puszki ssania automatycznego mam podłączone z chłodnicy, niewiem czy dobrze zrobiłem ale prosze o wasza opinie??

Jak narazie silnik jezdzic ale musze miec jakies informacje aby mogł to jakas konkretnie wyregulowac i jezdzic bez problemow...

Prosze o wytłumaczenie ile i co mam wykrecic aby mogł to porzadnie wyregulowac?????


  
 
Cytat:
2008-09-20 20:41:18, Polon2000DOHC pisze:
Czesc drodzy posiadacze polonezow 2.0dohc.... Moje nastepujace pytania sa takie: - ja wyregulowac wolne obroty silnika na benzynie(jakie obroty silnika powinny byc), aby mi spokojnie chodził??



reguluje sie to po rozgrzaniu silnika dwoma wkretami - składu mieszanki (w podstawie, kolo przepustnicy pierwszego przelotu) i połozeniem tej przepustnicy (wkret jes umieszczony na nadlewie korpusu, pod automatycznym ssaniem z tego co pamietam)


Cytat:
-jak powino byc wyregulowane automatyczne ssanie aby tez prawidłowo chodził, bo teraz troszke wariuje tzn jak jest ponad 50 stopni to obroty sa 1500-1700obr/min??



a działa to czy masz po prostu wyzej wymieniony wkret polozenia przepustnicy wkrecony tak ze opiera sie o ramie mocowane do osi przepustnicy? wyregulowane to powinno byc tak by na zimnym silniku przepustnica byla uchylona, przez oparcie sie wkreta o "zębatkę" w mechanizmie automatyznego ssania. Kiedys opisywalem tą regulacje dokładnie, jak poszukasz dobrze to znajdziesz (tu albo na forum fiat&furious)

Cytat:
-ogrzewanie puszki ssania automatycznego mam podłączone z chłodnicy, niewiem czy dobrze zrobiłem ale prosze o wasza opinie??


Genialny patent - ssanei wyłącza się po otwarciu termostatu

Cytat:
Jak narazie silnik jezdzic ale musze miec jakies informacje aby mogł to jakas konkretnie wyregulowac i jezdzic bez problemow... Prosze o wytłumaczenie ile i co mam wykrecic aby mogł to porzadnie wyregulowac?????




informacji ile i co wkrecic raczej nie uzyszkasz, kazdy silnik i gaznik jest inny, stąd tyle mozliwosci regulacji.
  
 
Jak powinno byc podłaczone ogrzewanie ten mechanizm automatycznego ssania bo ja teraz mam podłaczone bezposrednio z chłodnicy i własnie chyba tu popełniłem bład jeden ale wole was sie popytac i upewnic.

Bo odpowietrzenie układu chłodzenie to mam na silniku wyjscie na głowicy < co wychodzi woda na trojnik i weze na chłodnice i termostat> na trojniku mam wyjscie i jest podłaczone jako odpowietrzyk silnik do zbiorniczka wyrownawczego, ze wgzledu ze chłodnica jest nizej jak silnik i dlatego musiałe to tak podłaczyc.

Jesli jest zle to prosze pisac swoje opinie zawsze przeczytam i analizuje wszystkie uwagi dotyczoce mojego silnik...
  
 
Cytat:
2008-09-21 14:27:05, Polon2000DOHC pisze:
Jak powinno byc podłaczone ogrzewanie ten mechanizm automatycznego ssania bo ja teraz mam podłaczone bezposrednio z chłodnicy


Normlanie między kolektor ssący (krociec z tyłu) i wąż powrotny z nagrzewnicy (mały dodatkowy kociec na samym jego końcu.
  
 
co do regulacji jezeli niemam srubki co sie reguluje uchylenie przepustnicy na 1 przelocie to czy tez moze byc ....
bo jak niemam tej srubki wogle to tez sie da regulowac tylko jedna srubko umieszczony na nadlewie korpusu, pod automatycznym ssaniem...
jesli powinna byc to jaka i ile powinnia wystawacv po wkreceniu tej srubki?????

jesli ktos nie bedzie wiedział o co mi sie rozchodzi to prosze pisac?????
  
 
koledzy umnie juz kompletnie niewiem co jest grane. juz tak ssanie piepszy mi z obrotami ze szkoda gadac.

Tylko ze mam pytanie do was czy ta pokrywka przykrecana na trzy srubki powinna byc bo umnie jej niema,jakie beda z tego konsekwencje to jest przy automatyczny ssaniu?????


Ja juz nerwow niemam ale musze cos wydumac aby to jakos chodziło i prosze o pomoc????????
  
 
koledzy moze jak zle se ustawiłem bimetal bo wyjscie rurek mam ustawione na lezaco...

niektore gaznik te rurki mam ustawione pionowo czy mam cos wspolnego w napieciu bimetalu ,bo zastanawiam

jak jak zapalle silnik i nacisne na gaz to gorna przepustnica takze sie otwieraz jak dolna.

ja juz sam niewiem czy dobrze przekreciłęm obudowe co ogrzewa bimetal?????

prosze pomoc..
dziekuje bardzo....
  
 
drodzy koledzy dalej mam problem z tym gaznikiem????
na tej stronce jest gaznik ale umnie tkwi problem jak powinno byc ustawione to automatyczne ssanie bo nadal niespełnia swojej roli...
chodzi mi o to jak powinno byc ustawione napiecie bimetalu....
tzn te rurki pionowo czy poziomo????


tu cały czas tkwi problem.
prosze o pomoc jak mam se to ustawic????
  
 


https://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.fiatplus.com/images/P/34ADF.jpg&imgrefurl=http://www.fiatplus.com/weber-34-adf-performance-carb-pr-279097.html&h=480&w=640&sz=31&hl=pl&start=1&um=1&usg=__4onq1uO_CuQa193Ny-eAvIqASUc=&tbnid=cKcOkkFxE2ctIM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dweber%2B34%2Badf%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
  
 
Drodzy koledzy chciałbym sie dowiedziec jaka role spełnia membrana i ma przy tej membranie os napedu, ktora jest przykryta pokrywka na 3 sruby w działa automatycznego ssaniu bo nadal cos sprawia mi problem w ustawieniu wolnych obrotow.

Jesli ktos posiada taka pokrywke na 3 srubki to chetnie kupie bo moja obencna jest peknieta....
  
 
ta mała przeponka pod pokrywą na 3 wkręty to siłownik pull-down, odpowiedzialny za uchylenie przepustnicy rozruchowej przy wzroscie obciązenia zimnego silnika. Nieszczelnośc tej przepony powoduje zasysanie do układu dolotowego "fałszywego' powietrza, zmiane sładu mieszanki i znaczny wzrost spalania. Śruba regulacyjna na środku pokrywy siłownika powinna byc w miare wykręcona, teraz wiedząc do czego ona służy możesz sobie wyregulować skok przepony i całego układu pull-down.
  
 
Bo mi brakuje tej pokrywki na 3 srubki jesli ktos by chciał sprzedac to prosze o kontakt.......
  
 
Panowie pomózcie z regulacją adfa. zalozyłem ten shit na kolektor. silnik odpalil ale wygląda to tak jakby był zalewany tonami benzyny. motur w ogole nie trzyma obrotów, zeby chodził to trzeba trzymac otwartą przepustnice i kolo 2500 obr. najlepiej chodzi powyzej 5000 obr. na niskich obrotach krztusi sie i wypadają zapłony. Pytanie noje jest takie: co moze powodowac ze to sie zalewa i gdzie reguluje się skład mieszanki w tym cudzie? Auto powinno zapalić normalnie i podbić sobie obroty ssaniem, tymczasem ono w ogole przy zamkniętych przepustnicach nie zapala. Jak się nie otworzy przepustnic i nie zassa powietrza to nic sie nie dzieje.
  
 
jakbys poszukal to bys znalazl opis ktory kiedys na forum pisalem, ale napisze jeszcze raz.


Zeby brac sie za jakakolwiek regulacje, gaznik musi byc sprawny tj przepustnice maja chodzic bez nadmiernych oporow, (takze przepustnica rozruchowa), przepona silownika pull-down musi byc elastyczna i szczelna, poziom paliwa w komorze plywakowej ustawiony, uklad dolotowy szczelny. Jezeli tak jest, trzeba upewnic sie ze bimetal sterujacy mechanizmem ssania wraz z podgrzewaczem zalozony jest we wlasciwym polozeniu wzgledem korpusu gaznika (znaki wybite na gornej czesci korpusu i podgrzewaczu powinny byc naprzeciwko siebie). Nastepnie regulujesz wkretem wkreconym w ramie na osi pierwszej przepustnicy polozenie przepustnicy na zimno (wkret powinien opierac sie o "zebatke" w mechanizmie automatycznego ssania, uchylajac jednoczesnie przepustnice pierwszego przelotu mniej wiecej o 1/4 - 1/5 (i tak dokladnej regulacji bedziesz dokonywal po odpaleniu, ustawieniu skladu mieszanki na goraco i ponownym wystudzeniu silnika).

Ze wzgledu na konstrukcie automatycznego ssania przed rozruchem powinienes wcisnac pedal gazu i zwolnic go,odpalajac auto bez gazu. Po takim rozruchu silnik powinien miec na pocztaku okolo 1800-2000 obrotow, szybkie "kopniecie gazu po chwili powinno sprawic ze ssanie zejdzie o "zabek" i obroty spadna do okolo 1500. Jesli jest inaczej regulujesz to wkretem na ramieniu zamocowanym do osi pierwszej przepustnicy.

Rozgrzewasz silnik. Co jakis czas dodajesz gazu powodujac ze "zebatka" w mechanizmie ssania nie jest blokowana wkretem o ktorym wspominalem pozyzej i zmnienia swoje polozenie wraz z nagrzewaniem sie silnika. Gdy silnik rozgrzejesz do temp. roboczej, ramie na osi pierwszej przepustnicy powinno oprzec sie o wkret wkrecony w korpus gaznika nad przepustnicami. Wolne regulujesz po rozgzraniu standardowo wkretem skladu miesznaki i wkretem polozenia przepustnicy.
  
 
Przepustnice chodzą leciutko, ta od ssania tez. Powiedz mi o który siłownik pull down Ci chodzi? czy to jest ten który jest naciskany dźwignią pracującą razem z przepustnicą?
Cytat:
Jezeli tak jest, trzeba upewnic sie ze bimetal sterujacy mechanizmem ssania wraz z podgrzewaczem zalozony jest we wlasciwym polozeniu wzgledem korpusu gaznika (znaki wybite na gornej czesci korpusu i podgrzewaczu powinny byc naprzeciwko siebie).


Bimetal jest dobry, prawidłowo zamocowany. Ssanie jest zamknięte, ale przy kręceniu rozrusznikiem uchyla siędelikatnie falując. Jak odpalę silnik i pogazuję żeby na wyzszych obrotach się chwilę zagrzał to przepustnica ssania zaczyna się otwierać aż w koncu otwiera się całkowicie. Problem polega jednak na tym że nawet na zamkniętym ssaniu silnik w ogole nie gada. Dopiero gdy do tego otworzę przepustnice prawie na maksa to udaje się go jakoś odpalić. Jakby na ssaniu i zamkniętych przepustnicach zalewało go kompletnie.
Cytat:
Wolne regulujesz po rozgzraniu standardowo wkretem skladu miesznaki i wkretem polozenia przepustnicy.


Które to są w ADFie wkręty?
  
 
sprawdz zawor iglicowy, ustaw poziom paliwa (6mm od pokrywy z uszczelka przy nie wcisnietej kulce w zaworku), jezeli masz elektomagnetyczny zaworek przy dyszy wolnych obrotow sprawdz czy dziala (albo dla pewnosci od razu odetnij iglice)

Przepone silownika pull down znajdziesz przy automatycznym ssaniu, przykrecana jest jej pokrywka na 3 wkrety ze stozkowym lbem. zwykle przepona jest dziurawa, ssie tamtedy lewe powietrze i wszelkie regulacje nie maja sensu. ale objawia sie to troche inaczej niz u Ciebie.

Wkrety regulacyjne opisalem Ci na furiatach.
  
 
walki z gaznikiem ciąg dalszy. Wsadziliśmy dzis z Rinem gaznik do auta. Odpalil nawet za pierwszym razem. nie chciał utrzymywac obrotów na ssaniu, ale to raczej przyczyna słabej regulacji, bo po chwili juz jakies tam obroty trzymał. Jak sięzagrzał to go doregulowalismy i juz ładnie pyrkał na wolnych. ale pytania sią dwa.

1. W pierwszej gardzieli mam dwie dyszki od pomki przyspieszającej. I w momencie kiedy samochód chodzi na wolnych obrotach to z dyszy zaznaczonej na zdjęciu strzałką cały czas ciurka paliwo. Nie jest to raczej normalne Czy ktoś wie dlaczego tak jest?z tego powodu jak wkręcę nawet do konca dyszę regulacji składu mieszanki to motor dalej chodzi bo cały czas ciurka mu w gardziel. Kiedy zatkalismy to, to wtedy gaznik prawidłowo reagował na kręcenie składem mieszanki - przy wkrecaniu w pewnym momencie przygasał.



2. pod regulacją połozenia przepustnicy przy pracy na ssaniu jest druga sruba regulująca wstępne połozenie membranki od ssania (foto)




Do czego to badziewie służy? Albo inaczej, jakie konsekwencje powoduje regulacja tym pokrętłem?
  
 
Ciekawa sprawa. Mój gaźnik tej śrubki nie posiada w ogóle. Widać jedynie otworek, lecz raczej niegwintowany.



[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2010-01-20 05:01:35 ]
  
 
Cytat:
I w momencie kiedy samochód chodzi na wolnych obrotach to z dyszy zaznaczonej na zdjęciu strzałką cały czas ciurka paliwo.



W życiu nie miałem w ręku takiego gaźnika, ale zacząłbym od sprawdzenia poziomu paliwa w komorze pływakowej.
Tak na zdrowy rozum to w takim miejscu paliwo moze się lac "samo" tylko przy bardzo dużym obciążeniu (jeśli ta rurka w drugim przelocie to oszczędzacz, to własnie "samo" działałoby podobnie), albo własnie jak coś je z drugiej strony na chama tłoczy.
  
 
Mam gaźnik z oznaczeniem 34 ADF 12 100 czy ktoś jest wstanie mi powiedzieć z czego on jest. Z moich źródeł wychodzi że to Fiat Argenta Volumex 2.0, ale czy to prawda? Tego nie wiem na 100%