MotoNews.pl
  

Olej 15w/50

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie jaki olej o lepkości w.w polecacie??? ja znalazłem na allegro taki olej Shell Helix Super High Mileage 15W/50 ACEA A2/B2
API SL/CF, ale niewiem czy to dobry olej.
Przeznaczenie oleju: malucha, chce coś lepszego wlać do 600, przez 26 lat maluch jezdzil na lotosie 15w/40, ale jakoś ten olej mi nie pasuje dużo syfu zostawia, pozatym czesto cisne gaz w deche na autostradzie, silnik się szybko nagrzewa i czuć odrazu spadek mocy...
Z góry dzieki za jakieś wskazówki co do oleju.
  
 
taka zmiana w takim starym silniku najpewniej kończy się remontem
  
 
Cytat:
2008-09-24 22:28:21, pavlus pisze:
taka zmiana w takim starym silniku najpewniej kończy się remontem

Silnik nie ma dużego przebiegu, pozatym kiedys jezdzil sezon na pół syntetyku, 10w/40 i silnik lepiej chodzil niz na 15w/40
  
 
Cytat:
2008-09-24 22:28:21, pavlus pisze:
taka zmiana w takim starym silniku najpewniej kończy się remontem



tzn ze jak zalejesz gestsza oliwe do wyryranego silnika to robisz mu krzywde?

bo nie rozumiem
  
 
oleje klasy sl maja bardzo duze wlasciwosci myjace silnik ze wzgledu na to ze nowoczesne auta robia po 20 czy 30 tys od zmiany do zmiany oleju, w starym kaszlu nawet supersprawnym{po 26 latach?} moze sie okazac ze na sl-u silnik juz taki zajebisty nie bedzie bo kompresja bierze sie z nagaru, uszczelniacze puszczaja itp.. to jest czarny scenariusz ale mozliwy poza tym oleje sl nie maja wielu dodatkow jakie mialy oleje np sc czy sg, czyli stosowane i zalecane przez producenta do silnika ze 126

agip robi 15w50 zdaje sie, tez dobry.




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-09-24 22:57:26 ]
  
 
nie chodzi o gęstość, tylko o wymywanie osadów i warstwy laków ze współpracujących powierzchni.
  
 
coma europa 15w50 polecam.
motul 5100 15w50 polsyntetyk a cooo
na shellu 15w50 jezdzi 3zjer wiec sie moze cos wypowiedziec...
brachol tez na nim smiga i nie narzeka...
  
 
Eee... ja mam w 28-letnim kancie obecnie castrola 15w40 SL/CF, kompresję ma, nie rozszczelnił się...
  
 
troche dziwią mnie negartywne wypowiedzi, z faktu że olej przeznaczony jest dla silników o przebiegu powyżej 100 000km, wiec chyba założenie jest jasne, do silników przepracowanych i cieknących
  
 
Cytat:
2008-09-24 23:16:46, WOLF_ADI pisze:
troche dziwią mnie negartywne wypowiedzi, z faktu że olej przeznaczony jest dla silników o przebiegu powyżej 100 000km, wiec chyba założenie jest jasne, do silników przepracowanych i cieknących


shell sie nie zna i to dlatego tak
najlepszy to bylby superol cc
  
 
Cytat:
2008-09-24 23:20:28, PG pisze:
shell sie nie zna i to dlatego tak najlepszy to bylby superol cc

CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.

Chyba sam sobie na pytanie odpowiedzialem do tego silnika powinna być specyfikacja SD - oleje dla wysoko obciążonych silników (silniki samochodowe lat produkcji końca lat 60 i początku 70);

SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70-tych.

Olej z firmy europa 15w/50 ma specyfikacje Klasa jakości: ACEA A2, API SJ. wiec też według oznaczen to do silników nowej generacji

[ wiadomość edytowana przez: WOLF_ADI dnia 2008-09-24 23:29:33 ]
  
 
Cytat:
2008-09-24 23:27:40, WOLF_ADI pisze:
CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości. SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. Chyba sam sobie na pytanie odpowiedzialem do tego silnika powinna być specyfikacja SD - oleje dla wysoko obciążonych silników (silniki samochodowe lat produkcji końca lat 60 i początku 70); SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70-tych. Olej z firmy europa 15w/50 ma specyfikacje Klasa jakości: ACEA A2, API SJ. wiec też według oznaczen to do silników nowej generacji [ wiadomość edytowana przez: WOLF_ADI dnia 2008-09-24 23:29:33 ]



ja w kancie sobie zamknalem oczy i pomyslalem ze mam silnik z konca lat 90 i wlalem europe i smiga... to samo w bejcy takze sposob sprawdzony i dziala
  
 
Hehehe to ja sobie przy następnej zmianie oleju metodą "na zamknięcie oczu" wleję półsyntetyka 10w40.
  
 
zebys tylko sobie ta metoda nie wlal oleju do chlodnicy, bo po omacku koreczki mozna pomylic
  
 
a mój malec zrobił 100 tysięcy km na castrol diesel motor 15W40
Po rozebraniu praktycznie zero śladów zużycia, nie kopcił nigdy, progi na cylindrach minimalne, słabo przegrzany, ogólnie diesel do malucha to zajebisty olej
  
 
Cytat:
2008-09-24 23:49:11, Bart128 pisze:
zebys tylko sobie ta metoda nie wlal oleju do chlodnicy, bo po omacku koreczki mozna pomylic



Postaram się.

Zresztą przekombinowałem coś chyba - o ile sobie przypominam mój silnik i jego zachowanie kiedy jest gorący (żarzenie kontrolki ciśnienia), to potrzebuję raczej jakiegoś oleju z dużą liczbą po W. Czyli rzeczony 15W50 by mi bardziej pasował, niż poprzednio przeze mnie wspomniany 10W40.


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2008-09-24 23:56:30 ]
  
 
ja jezdze od roku na tym shellu 15w50. zalewam go do starej V6 która ma teraz 300000 km. zero problemów, bardzo dobry olej i dobrze odbiera cieplo - zalalem go bo lwasnie mialem problem z goroacym olejem w korkach. po zalaniu temp. spadla o 10 stopni w stos. do poprzedniego.
  
 
cos tu jest przeteoretyzowane, olej jest gęsty , mineralny, wiec bedzie działał, a jesli wymyje smołe i laki to niby wtedy to miejsce pracuje na sucho? tak samo jak jakoś nie chce mi się wierzyc ze dzięki nagarowi silnik trzyma kompresje, przeciez jak jest mocno zarośnięty to nieraz pierścieni nie idzie ruszyc ze swojego miejsca...
  
 
Powiem Ci tak. Mi sie raz zdazylo ze po zalaniu syntetyka maluch zaczal ciec z kazdego miejsca az nie wiezylem. Mimo ze silnik jest mega czysty w srodku. Maluch to dziwne stworzenie
  
 
Cytat:
2008-09-25 10:11:17, jaqo pisze:
Powiem Ci tak. Mi sie raz zdazylo ze po zalaniu syntetyka maluch zaczal ciec z kazdego miejsca az nie wiezylem. Mimo ze silnik jest mega czysty w srodku. Maluch to dziwne stworzenie




słowo klucz


[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2008-09-25 10:16:24 ]