MotoNews.pl
  

Avensis d4d 2.0 silnik ciagnie do 3 tys obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
avensis d4d 2.0 silnik ciagnie do 3 tys obrotów a potem przerywa i niby chce a nie moze dalej przyspieszac co moze byc przyczną

[ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-26 20:35:40 ]
  
 
Problem typowy i rozpracowany Spadek cisnienia na listwie lub przeladowujaca turbina
Naprawa z diagnostyka 1000 chyba ze wyjdzie jeszcze jakis wtryskiwacz to plus cena czesci.
Standartowo poprawiam fabryke pod wzgledem elektrycznym ,plucze uklad wtryskowy specyfikiem ,ewentualnie naprawiam uklad korekcji turbosprezarki.
Operacja trwa dwa dni ze wzgledu na to ze srodek musi zostac w ukladzie na noc dla lepszej penetracji.
Mozna w ten sposob troche zaoszczedzic na ewentualnie nie trafnych diagnozach.
Zapraszam do Katowic.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
turbina nie przeladowywuje daje 110 kpa a wtrakcie przerywania maleje cisnienie w listwie. Nie wiem czy najpierw podminic zaworki na pompie czy wtryski do sprawdzenia. BIGELEKTRON proszę o rade od czego to ugryść.

[ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-26 21:55:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-26 21:56:43 ]
  
 
Cytat:
2008-09-26 21:52:18, kortalin pisze:
turbina nie przeladowywuje daje 110 kpa a wtrakcie przerywania maleje cisnienie w listwie. Nie wiem czy najpierw podminic zaworki na pompie czy wtryski do sprawdzenia. BIGELEKTRON proszę o rade od czego to ugryść. [ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-26 21:55:41 ] [ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-26 21:56:43 ]


Czyli problem z pompa i wtryskami.
Trzeba podpiac tester i sprawdzic korekcje na zimnym i cieplym silniku,Zaworki moga sie blokowac ale mozna je rozruszac i nie trzeba wymieniac,ale problem lezy w pompie w zaworkach wewnatrz -kolkowych, moze tez ktorys wtryskiwacz dawac na przelew.
Mam takie specjalnie zrobione zaslepki ,ktorymi eliminuje wtryski
Czy zapala ci sie kontrolka silnika ?
Zacznij jednak od filtra paliwa i sprawdzenia czy sie uklad nie zapowietrza


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
zaworki chodzą i klikają ładnie.po podłoczeniu napiecia pod jeden a potem drugi zaworek cisnienie w listwie rosnie do wiekszych wartosci niz podczas przyspieszania i podejrzewam ze to nie jest wina pompy a raczej wtryskiwacza.bo tak to sobie tumacze oczywiscie nie wiem czy dobrze ale przy pewnych obrotach w momencie kiedy wtrysk puszcza czetralka trktuje taki stan jako nieszczelność w ukladzie i koryguje to cisnieniem do mometu kiedy ten stan nie ma rzeczy.fitr i nieszczelnosci weliminowałem na 100 procent.lampka kontrolna silnika sie nie zapala nie ma równiez zadnych błedów.w poniedziałek wyelinuje napewno zaworki bo przyjezdza do mnie gosc na wymiane rozrzadu w takiej tojocie to je podmienie na chwie i zobacze.a jeszcze co sprawdziłem to wewnetrzy filt w pompie czysciutki jak łza bo kiedys przerabialem taki problem w carinie 2.0 td tez jechała do pewnych pr a potem beret i tam okazał sie zapchany prawie calkowicie ten filterek ale tamten układ to pryszcz bo przerabiałem i tłokorozdzielacz i wtryski.

[ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-27 08:58:41 ]
  
 
Cytat:
2008-09-27 08:57:30, kortalin pisze:
zaworki chodzą i klikają ładnie.po podłoczeniu napiecia pod jeden a potem drugi zaworek cisnienie w listwie rosnie do wiekszych wartosci niz podczas przyspieszania i podejrzewam ze to nie jest wina pompy a raczej wtryskiwacza.bo tak to sobie tumacze oczywiscie nie wiem czy dobrze ale przy pewnych obrotach w momencie kiedy wtrysk puszcza czetralka trktuje taki stan jako nieszczelność w ukladzie i koryguje to cisnieniem do mometu kiedy ten stan nie ma rzeczy.fitr i nieszczelnosci weliminowałem na 100 procent.lampka kontrolna silnika sie nie zapala nie ma równiez zadnych błedów.w poniedziałek wyelinuje napewno zaworki bo przyjezdza do mnie gosc na wymiane rozrzadu w takiej tojocie to je podmienie na chwie i zobacze.a jeszcze co sprawdziłem to wewnetrzy filt w pompie czysciutki jak łza bo kiedys przerabialem taki problem w carinie 2.0 td tez jechała do pewnych pr a potem beret i tam okazał sie zapchany prawie calkowicie ten filterek ale tamten układ to pryszcz bo przerabiałem i tłokorozdzielacz i wtryski. [ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-27 08:58:41 ]


Jak zaworki klikaja,a po wypieciu ktoregokolwiek silnik dalej pracuje to mozesz wykluczyc pompe.
Jak chcesz sie dowiedziec ktory wtrysk to musisz sobie zrobic zaslepki na listwe i zaslepiac kolejno wyjscia przewodow cisnieniowych ,i jezdzic na 3 garach ..w ten sposob jezeli problem dotyczy 1 wtrysku latwo go wylowisz.
Jezeli przecieka na kilku zobaczysz na ktorym najbardziej

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
odłączyłem 4 cylinder zaslepiajac przewód dorobiona sruba i w pedał najpierw na postoju i patrze czy zakopci czy nie (bo przy pracujacych wszystkich wtryskach jak da sie w pedal to dochodzi do 5.1 obr i jednak zakopci a jak juz osiagnie te 5.1 i ja sie trzyma na takich obrotach to dymku juz nie ma) potem robie to samo na 3 a ona po jednej przyazówce zgasła i nie chce odpalic
sprawdzam bledy i kod 39 no i zdrefilem przerwalem próby bo to kod zbyt wys temp paliwa.chyba pozostaje mi tylko wyjecie wtrysków i kursik do warszawy bo w lodzi nie moge nikogo znalesc kto sprawdza te wtryski
  
 
Cytat:
2008-09-27 17:09:42, kortalin pisze:
odłączyłem 4 cylinder zaslepiajac przewód dorobiona sruba i w pedał najpierw na postoju i patrze czy zakopci czy nie (bo przy pracujacych wszystkich wtryskach jak da sie w pedal to dochodzi do 5.1 obr i jednak zakopci a jak juz osiagnie te 5.1 i ja sie trzyma na takich obrotach to dymku juz nie ma) potem robie to samo na 3 a ona po jednej przyazówce zgasła i nie chce odpalic sprawdzam bledy i kod 39 no i zdrefilem przerwalem próby bo to kod zbyt wys temp paliwa.chyba pozostaje mi tylko wyjecie wtrysków i kursik do warszawy bo w lodzi nie moge nikogo znalesc kto sprawdza te wtryski


Jak zgasla po zaslepieniu 3 cylindra tzn ze 1 lub 2 lub 4 wtrysk wali na przelew a na 2 cylindrach nie pochodzi na biegu jalowym.
Aha ale wtyczek z wtryskow nie wypinaj tylko zaslepiaj przewody zasilajace.
Proponuje zaslepiac kolejno i jezdzic do wystapienia zaksztuszenia.
Kodem sie nie przejmuj.Podczas gazowania na postoju niewiele sprawdzisz bo wtedy niema duzego wydatku z wtryskow.
Nie boj sie niczego nie uszkodzisz jezdzac na 3 cylindrach.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wiec zaslepiaj a jak zakrztuszenie nie wystapi tzn ze zaslepiles winowajce.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
no to w poniedzialek dzialam dalej ale nie bede gazowal tylko wsiadam i jade i patrze co sie dzieje. A wracajac do tego to jak zaslepilem ten trzeci i przygazowalem trzy razy to wtedy zgasla i nie moglem odpalic wniosek 3 wtryskiwacz mozna narazie wykluczyc..a jeszcze cos jak dzisiaj sprawdzalem rezystancje na wtryskach to troche sie zdziwilem bo na 3 jezeli chodzi o opór rezystora to wartosci sa identyczne (wtrysk 2.3.4.cylindra)a na 1 inne dla porównania podaje dane 2.3.4 250om na pierwszym 150om natomiast opór na wtryskiwaczu 4.2om 1.2.3.4. taki sam

[ wiadomość edytowana przez: kortalin dnia 2008-09-27 19:13:37 ]
  
 
witam, mam podobny problem, czy dolewanie do paliwa jakichś specyfików czyszczących coś może choć na krótko pomóc i czy przy takiej pracy układu wtryskowego może być większe spalanie bo tak jakoś mi wiecej pali ?
I gdzie w Warszawie mógłbym za rozsądne pieniądze zdiagnozować i naprawić silnik?
Do tych 3 tysięcy silnik chodzi bez zarzutu nawet jest wyjątkowo żwawy, i nic nie kopci, kiedyś jak go przegazowałem powyżej 3 tys pojawiało sie czarne dymienie a teraz bez dymku.
  
 
Cytat:
2008-10-03 14:42:53, kobar76 pisze:
witam, mam podobny problem, czy dolewanie do paliwa jakichś specyfików czyszczących coś może choć na krótko pomóc i czy przy takiej pracy układu wtryskowego może być większe spalanie bo tak jakoś mi wiecej pali ? I gdzie w Warszawie mógłbym za rozsądne pieniądze zdiagnozować i naprawić silnik? Do tych 3 tysięcy silnik chodzi bez zarzutu nawet jest wyjątkowo żwawy, i nic nie kopci, kiedyś jak go przegazowałem powyżej 3 tys pojawiało sie czarne dymienie a teraz bez dymku.


To nie jest niesprawnosc ...przegon go do 5000 pare razy az przestanie kopcic ,oczywiscie na rozgrzanym silniku.
Najpierw zakopci jak lokomotywa bo wyrzuci pajeczyny z wydechu

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
chyba trochę niewyraźnie napisałem, (bo teraz mi nic nie kopci - co generalne mnie zastanawia )
jestem świeżo po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego (samochód przejechał 200 tys, a sprzeęgło kończyło sie tak juz od roku )

obecne objawy są następujące
silnik pracuje równo i jest żwawy (szybko wchodzi na obroty ) wcześniej najlepiej ciągnął ok 2 tys teraz moment obrotowy jest jakby wyżej ok 2,5 tys
ale po przekroczeniu raz 3,2 tys, czasami 3,5 tysiąca , przestaje ciągnąc i nie wchodzi na wyższe obroty silnik nie dostaje wiekszych obrotów i brak mocy

wczesniej , (przed wymianą sprzęgła ) miałem czasem problemy z wtryskami (po zalaniu złego paliwa) nie chciał czasami załapać przy zapalaniu w standardowym czasie kręcenia i trzeba było albo kilka sekund dłużej zakręcić albo zacząć kręcenie rozrusznikiem jeszcze raz i zaskakiwał , w normalnej pracy nie było zadnych obiaw tylko przy zapalaniu, po wlaniu dadatków czyszczących i tankowaniu pewnego paliwa problem nie pojawiał sie więcej
ale po tej wymianie jest co opisałem a i wogóle nie ma przykapcania nawet jak wchodze na te 3 tys
czy to może być (tak dumam) jakoś nieszczelnie skręcona rura doprowadzająca powietrze ( te rury doładowujące) bo widzę że by ruszane (bo musiały ) przy wyjmowaniu silnika
?
czy coś innego ?

  
 
Cytat:
2008-10-07 08:38:50, kobar76 pisze:
chyba trochę niewyraźnie napisałem, (bo teraz mi nic nie kopci - co generalne mnie zastanawia ) jestem świeżo po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego (samochód przejechał 200 tys, a sprzeęgło kończyło sie tak juz od roku ) obecne objawy są następujące silnik pracuje równo i jest żwawy (szybko wchodzi na obroty ) wcześniej najlepiej ciągnął ok 2 tys teraz moment obrotowy jest jakby wyżej ok 2,5 tys ale po przekroczeniu raz 3,2 tys, czasami 3,5 tysiąca , przestaje ciągnąc i nie wchodzi na wyższe obroty silnik nie dostaje wiekszych obrotów i brak mocy wczesniej , (przed wymianą sprzęgła ) miałem czasem problemy z wtryskami (po zalaniu złego paliwa) nie chciał czasami załapać przy zapalaniu w standardowym czasie kręcenia i trzeba było albo kilka sekund dłużej zakręcić albo zacząć kręcenie rozrusznikiem jeszcze raz i zaskakiwał , w normalnej pracy nie było zadnych obiaw tylko przy zapalaniu, po wlaniu dadatków czyszczących i tankowaniu pewnego paliwa problem nie pojawiał sie więcej ale po tej wymianie jest co opisałem a i wogóle nie ma przykapcania nawet jak wchodze na te 3 tys czy to może być (tak dumam) jakoś nieszczelnie skręcona rura doprowadzająca powietrze ( te rury doładowujące) bo widzę że by ruszane (bo musiały ) przy wyjmowaniu silnika ? czy coś innego ?


To przyspieszaj na 3 biegu z otwartym oknem pasazera od 1800 do 4000 i sluchaj czy cos wyraznie swiszcze i syczy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
u mnie już po naprawie, wtryski były czyste, rury doładowujące też oki, natomiast padły zaworki w pompie paliwowej wysokiego cisnienia, po wymianie zaworków sliniczek chodzi jak nowy , bo wkońcu ma własciwe ciśnienie na listwie (zawory przepuszczały), co ciekawe podłączenie komputera nic nie pokazywało, ale dobry mechanik znalazł przyczynę
  
 
Cytat:
2008-10-27 11:18:39, kobar76 pisze:
u mnie już po naprawie, wtryski były czyste, rury doładowujące też oki, natomiast padły zaworki w pompie paliwowej wysokiego cisnienia, po wymianie zaworków sliniczek chodzi jak nowy , bo wkońcu ma własciwe ciśnienie na listwie (zawory przepuszczały), co ciekawe podłączenie komputera nic nie pokazywało, ale dobry mechanik znalazł przyczynę



Witam
Mam podobne obiawy jak tym, jadę np 60km/h wciskam pedał gazu a on nie reaguje przez jakieś 3-5s a po chwili zaczyna przyspieszać, kolego gdzie zrobiłeś ten remont i ile cię kosztował
  
 
witam mam podobny problem tylko że u mnie wyglądało to w następujący sposób. Na autostradzie w autku zapaliła mi się kontrolka silnika autko dalej jechało i przyspieszało normalnie. po zgaszeniu silnika kontrolka zgasła a autko dalej śmigało. kilka dni później kontrolka silnika zapalała się po przejechaniu paru metrów ale auto normalnie jechało. po kilku następnych dniach auto straciło moc i max prędkość jaką osiągało to 80km/h. Po zatankowaniu lepszego paliwa na statoilu auto powoli odzyskało moc. Jednak potrafi w czasie jazdy nagle ją tracić czasem z utratą mocy zapala się kontrolka silnika a czasem nie. Innym razem auto ma moc a kontrolka się zapala. na 2 krotnej diagnostyce silnika na komputerze raz pokazał że wszystko Ok a za drugim razem wskazał zaworki na pompie. czy to w takim razie będą zaworki czy mogą też być wtryski?
  
 
Cytat:
2008-10-07 18:18:31, Bigelektron pisze:
To przyspieszaj na 3 biegu z otwartym oknem pasazera od 1800 do 4000 i sluchaj czy cos wyraznie swiszcze i syczy



Witam, u mnie w Ave Verso 2.0 D4D 2004r. bardzo podobne objawy ,a do tego jeszcze syczy i świszcze. A po próbie "przepalenia pajęczyn" z jazdą powyżej 4000 obr, auto nie chce odpalać. Jeszcze nić nie sprawdzałem bo w okolicy nie ma gdzie , ale chyba można sie spodziewać większych wydatków.
Przegladałem forum i z tym braku chęci odpalenia to może być rozrusznik, ale czemu wystąpiło to po przegnaniu auta na wysokich obrotach przez około 6 km.
  
 
Cytat:
2012-01-06 15:52:11, proficy pisze:
Witam, u mnie w Ave Verso 2.0 D4D 2004r. bardzo podobne objawy ,a do tego jeszcze syczy i świszcze. A po próbie "przepalenia pajęczyn" z jazdą powyżej 4000 obr, auto nie chce odpalać. Jeszcze nić nie sprawdzałem bo w okolicy nie ma gdzie , ale chyba można sie spodziewać większych wydatków. Przegladałem forum i z tym braku chęci odpalenia to może być rozrusznik, ale czemu wystąpiło to po przegnaniu auta na wysokich obrotach przez około 6 km.


rozepnij wydech za 1-szym katalizatorem i spróbuj odpalić. U mnie brak mocy od 3tys obr, dławienia przy ostrym przy śpieszaniu - winny zapchany drugi kat pod autem
  
 
Cytat:
2012-01-06 15:52:11, proficy pisze:
Witam, u mnie w Ave Verso 2.0 D4D 2004r. bardzo podobne objawy ,a do tego jeszcze syczy i świszcze. A po próbie "przepalenia pajęczyn" z jazdą powyżej 4000 obr, auto nie chce odpalać. Jeszcze nić nie sprawdzałem bo w okolicy nie ma gdzie , ale chyba można sie spodziewać większych wydatków. Przegladałem forum i z tym braku chęci odpalenia to może być rozrusznik, ale czemu wystąpiło to po przegnaniu auta na wysokich obrotach przez około 6 km.


To najpierw sprawdz skad syczy a skad swiszcze czy po stronie wydechu czy ssacej na doladowaniu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer