MotoNews.pl
  

Wymiary łącznika elastycznego wydechu (ta fajna siatka)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi sr wewnetrzna i dlugosc calkowita. Ja podczas jazdy natrafilem na kamien ktory musialbyc jakis zaczarowany bo odbil sie od kola i trafil idealnie w ten lacznik rozrywajac cala siatke.
  
 
Chyba nie opłaca się wymieniać samej siatki... kosztuje coś ok 50 zł. Do tego dolicz spawacza, który doprowadzi wszystko do stanu używalności ....i tyle zysku co w pysku

Piszę o tym ponieważ w maju br wymieniałem cały wydech i "pierwsza rura wydechowa" (odcinek od kolektora wydechowego - siatka - kolejny odcinek do katalizatora) kosztował mnie 125 zł !!!! i to oryginał koreański !!!! [może promocja ...albo nie wiem co ]

Miałem okazję porównać siatki:
ta koreańska sztywna jak "napalony h......"
polskie rzemiosło - "h...... opadnięty na maxa"

...długo się nie zastanawiałem

...całość do samodzielnej wymiany
  
 
Nawigator dobrze gada. Idź/jedź do tłumikarza i niech Ci zrobi.
  
 
zrobilbym sam ale pogoda nie najlepsza a garazu nie mam. Wiec jak dolicze do tego montaz to wyjdzie duzo wiecej. U mnie ten tlumik wyglada bardzo dobrze i to uszkodzenie powstalo od kamienia. Wydaje mi sie ze jakis czas temu on byl wymieniany bo jeszcze nie jest nawet jakos strasznie wypalony
  
 
Cytat:
2008-09-28 02:49:59, adamesce pisze:
zrobilbym sam ale pogoda nie najlepsza a garazu nie mam. Wiec jak dolicze do tego montaz to wyjdzie duzo wiecej. U mnie ten tlumik wyglada bardzo dobrze i to uszkodzenie powstalo od kamienia. Wydaje mi sie ze jakis czas temu on byl wymieniany bo jeszcze nie jest nawet jakos strasznie wypalony


........Jaki tłumik ...o czym Ty piszesz?

Wymieniasz tylko pierwszą rurę wydechową (od kolektora wydechowego do katalizatora) [po środku tego "odcinka" jest ta metalowa siatka] i finał.

Ta "pierwsza rura wydechowa" jest przykręcana na śruby. Przy kolektorze wydechowym na trzy, przy katalizatorze na cztery.

Finał...

Jak masz dobre tłumiki to je zostawiasz.
  
 
a czy w tym łączniku jest dziura? Czy wydobywają się z siatki spalinY? Bo jeśli nie - to nie ma sensu jej wymieniać. W oryginalnej siatce jest metalowa karbowana gruba rura, siatka to chyba tylko ozdobnik. U mnie siatka całkowicie odłączyła się od poprzedzającej ją części rury, a mimo to nic nie pierdzi i nie śmierdzi
Kupisz siatkę za 50 zł - to będzie to tylko siatka, bez rdzenia.
  
 
Współczesne łączniki elastyczne (zwane FLEXem) mają sztywną budowę
Na zewnątrz jest oplot z siatki, później rura z grubego drutu (coś jak rura z odkurzacza) i znowu podwójna siatka elastyczna


Adamesce, podjedź do tłumikarzy na Mecu, obok gumiarzy w pobliżu Poczty na Lenartowicza.
W 100 powinieneś się zmieścić

Nie tak łatwo odkręcić zapieczone nakrętki przy łączeniu rury z kolektorem

Tym bardziej że nie masz garażu
  
 
ale mam kanal za 2 zl/h Ale fakt zapieczone sruby to moze byc dramat odkrecic dlatego najlepsze rozwiazanie to szliifierka (opcjonalnie mlotek + przecinak) , to prawie jak wymiana amortyzatorow w maluchu . Mysle zeby kupic w ten sposob nowy, u mnie w motoryzacyjnym jest po 69 zl z tym ze musze poczekac bo w tej chwili nie ma na stanie.
  
 
Jedyną osobę jaką widziałem, która bawiła się w psikanie i odmaczanie śrub wydechu to był gościu w TVNTurbo co program Mechanik prowadzi. Normalnie każdy tłumikarz bierze i rżnię stare śruby bo czas to pieniądz, a nowa śruba to raptem 50 gr czy 1 zł kosztuje.
  
 
Cytat:
2008-09-28 20:45:42, piotr_ek pisze:
Jedyną osobę jaką widziałem, która bawiła się w psikanie i odmaczanie śrub wydechu to był gościu w TVNTurbo co program Mechanik prowadzi. Normalnie każdy tłumikarz bierze i rżnię stare śruby bo czas to pieniądz, a nowa śruba to raptem 50 gr czy 1 zł kosztuje.


chyba nie mówicie o ukręconych szpilkach w kolektorze....
  
 
Ale w kolektorze o ile pamiętam są szpilki
Nikt się nie będzie bawił w rżnięcie śrub i później w wiercenie otworów pod nowe
Na Mecu podgrzewają śruby palnikiem i kluczem z dużą przedłużką odkręcają
Później ewentualnie smar miedziany i nowe nakrętki
  
 
No właśnie o to mi chodziło.... jak się zdarzy, że przy odkręcaniu ...ukręci się jakaś szpilka i połowa jej zostanie w kolektorze ...to "kaplica"

Wówczas nie ma mowy o koszcie 1 zł za śrubę jak piotrek pisze
  
 
Te śruby przy kolektorze odkręcają się normalnie, nic im się nie stanie, te przy kacie - szlifierka.
  
 
Ja wymieniałem tą siatkę w ASO. Kupiłem od Seicento, lub Cinquecento i prawie pasowała. Coś tam zamarudzili, ale dali radę zamontować.
Jeśli weźmie Ciebie chęć wymiany całego przedniego układu od kolektora do katalizatora, to OIDP są co najmniej dwie wersje tej części.
  
 
Cytat:
2008-09-28 21:22:51, krzychu_ch pisze:
Ale w kolektorze o ile pamiętam są szpilki



Miałem na myśli śruby przy "wylotach", te które się zapiekają i rdzewieją z zasady, ale kogo to obchodzi? Szlifierka w łapę i po 5 sekundach śruby nie ma. A pisząc o TVNTurbo to gościu naprawdę psikał psikaczem w zapieczone śruby i cieszył się jak dziecko, gdy po 2 czy 3 godzinach śruby dawały się odkręcić. Teraz wyobraźcie sobie, jak mechanik wam psika na śruby i mówi "czekać", a potem za każdą godzinę czekania kasuje 20 czy 30 zł.
  
 
Cytat:
2008-09-28 22:42:15, AnJay pisze:
Ja wymieniałem tą siatkę w ASO. Kupiłem od Seicento, lub Cinquecento i prawie pasowała. Coś tam zamarudzili, ale dali radę zamontować. Jeśli weźmie Ciebie chęć wymiany całego przedniego układu od kolektora do katalizatora, to OIDP są co najmniej dwie wersje tej części.



tak sa 2 wersje, jedna wersja z dwoch rurek od kolektora i jest bardziej prostokatna a druga wersja 1 rurka od koletora i wzasadzie trojkat.
roznica jest tylko od strony kolektora.

PS dzieki za rady i chyba najlepsza to bedzie pojechac do tlumikarza nie to on sie brudzi i meczy z tymi srubami. W ta pogode bez garazu chyba sobie daruje ten wysilek.