Problem z alufelgami, POMOCY!!!!!!!!!!!!1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM!!!

Kupiłem na allegro auluminiowe fele które podobno chodziły na CARINIE E!
Wczoraj byłem w serwisie opon, kolesie doszli do wniosku że najlepiej byłoby założyć oponki w rozmiarze 195/65/R15 - tak też zrobiłem.
Założyłem, wyważyłem i mam poważny problem:
Na dziurach ranty tylnych błotników ocierają o opony i oczywiście je tną!! Strach pomyśleć co bedzie jak załaduję bagażnik!!! Co zrobić??? Wąższych opon nie można założyć ponieważ fele mają 7", niższe chyba też nie zdadzą egzaminu. Rantów nie mogę podcinać ponieważ krojenie karoserii samochodu mnie nie urządza. Wspomnę jeszcze że amorki mam funkiel nówki!
Co byście zrobili na moim miejscu??

skuterek
  
 
Toś się urządził.
Przede wszystkim oponki powinny być 195/60 R15 87V.
Można spróbować splanować (czyli podszlifować) felgi. Trochę pomoże pod warunkiem, że ich konstrukcja na to pozwala. Jak będzie za mało to już tylko podcięcie rantów Cię ratuje.
A tyle było pisane o ET
  
 
nie tnij rantów a je zagnij i zrób "daszki" spoko to zdaje egzamin. możesz założyć też ograniczniki ugięcia (jacky auto)
  
 
Co to jest to jacky auto??????? Jak to wygląda, gdzie to kupić i w jaki sposób to pomoże???
  
 
jacky auto to firma która robi ograniczniki ugięcia montowane w sprężyny. a zagięcie rantów i wyklepanie daszków zrobi Ci blacharz w godzinę
  
 
www.jacky.com.pl
  
 
a jakbym założył 195/50/R15 problem by zniknął???????????
  
 
Przeczytaj sobie wątek na tym forum:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=12339&hq=felgi&f=23

Dowiesz się niemal wszystkiego o felach i oponach i ich rozmiarach.
Dowiesz się że najważniejsza rzecz w feldze to jej szerokość i wartość odstawienia ET


a jakbym założył 195/50/R15 problem by zniknął???????

Jak dociążysz tył problem z pewnością powróci ...

powodzenia
  
 
195/50? To ci daje zaledwie 1 cm więcej. Nie warto - będziesz miał poważne przekłamania licznika, prędkościomierza. Nie wiem jak jeździsz ale niski profil to ryzyko uszkodzenia felgi. Sam jeżdżę na 45 i znacznie trudniej zachować całą felgę, poza tym moje są 205/45 R16 i nie przekłamują licznika.
Nie zakładaj żadnych ograniczników na sprężyny. Chyba, że chcesz postawić furkę przed domem i patrzeć jak fajnie jest obniżona. Bo ja osobiście to już bym nie wsiadł.
Zagięcie rantów jest rozwiązaniem. Ale trzeba sprawdzić na 100% potem czy faktycznie nie obciera (4 osoby z tyłu, 2 w bagażniku i jedna sprawdza). Bo jak Ci siądzie przy zagiętych rantach a nie będzie jeszcze odsunięta opona jak należy możesz nawet przeciąć oponkę.
  
 
Pozaginaj ranty. Koszt niewielki i nie bedzie śladu na lakierze samochodu a problem zniknie.
  
 
pozaginaj powinno być spoko
  
 
O co chodzi z tymi rantami, na czym polega to "zagiecie" Może ktos to prosto wytłumaczyć???
  
 
To u mnie chyba jest cos nie tak bo mam oponki w takim rozmiarze i jest wszystko w pozadku.
  
 
OK, zdecydowałem się podgiąść te ranty! Może mi tkoś powiedzieć jak to profesjonanie zrobić?? Jakiech narzedzi urzyć zeby nie zarysowac lakieru.

DJ
  
 
Skuter22 - ja mam takie same(chodzi o rozmiar i szerokość) fele. Mam założone opony 205/55/15. Możesz założyć też 195/55/15. Inne niestety nie pasują. U mnie był podobny problem ale jak zmieniłem amory to jest OK. (Ty masz nowe) więc problem jest w oponach. Poczytaj jak radzi Micaj o zamiennikach, polecam ten link. A te spece od gum to są ale nie tych do aut

Pozdroofka

PS kupowałem nowe opony czy używane?
  
 
klepanie najlepiej zostawić blacharzowi. ma narzędzia.