Jaki wybrać silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , Panowie mam problem i proszę o waszą rade , jaki silnik wysokoprężny wybrać do Vectry B , który jest bardziej niezawodny , który ma leprze opinie, itp.
Z góry serdeczne dzięki.
Pozdrawiam Szajba
  
 
Najtaniej jeździ 1,7 Diesel, najfajniej 2,5 V6 ale wedle mojej wiedzy najlepszy jest 1,8 16v - taki kompromis osiągów i spalania przy niskiej awaryjności.
  
 
Witam,dzięki Yannosick za odpowiedz , widzę że oprócz Ciebie nikt nie preferuje ropniaka , a przecież podobno " przyszłość to rzepak"

Serdecznie pozdrawiam Szajba
  
 
Cytat:
2008-09-29 19:16:08, YANNOSICK pisze:
Najtaniej jeździ 1,7 Diesel, najfajniej 2,5 V6 ale wedle mojej wiedzy najlepszy jest 1,8 16v - taki kompromis osiągów i spalania przy niskiej awaryjności.



Ja mam 1.8 16V 125km w zafirze i mogę powiedzieć że dynamika jest wystarczająca w zupełności a spalanie nie przekracza 10 l ani w mieście ani na trasie gdzie jak jest to możliwe to auto porusza się z prędkościami 130-150. Wg licznika poszło 200km/h to raczej "muł" to to nie jest. Z tego co wiem to te silniki powyżej 2.0 potrafią "skotłować" bez problemu i 15 l, szczególnie w mieście. Przejechałem od nowości ponad 80 tys i jedynie termostat był do wymiany.
  
 
moja Vectra 2.0 16V w mieście lubi 12-13 łyknąć, w trasie zamyka się w 8 (120-140). Kupiłem ją z przebiegiem około 135kkm, po półtora roku jeżdżenia (35kkm) wymieniłem czujniki wału korbowego, wałków rozrządu, teraz będę wymieniał termostat no i olej

czytając post mojo wychodzi na to, że pewnie nie ma co się szarpać na 2.0 skoro 1.8 też sobie dobrze radzi. Pewnie nie ma takiego momentu obrotowego i trzeba go trochę wyżej podkręcić ale zgubić te 3 litry w mieście przy codziennych dojazdach do pracy gdzie tak naprawdę nie ma miejsca na szaleństwa to szybko przeliczając 35km*5dni*4tygodnie daje to około 100zł oszczędności miesięcznie, a to przez rok daje oszczędności w zupełności wystarczające na opłacenie przeglądu i ubezpieczenia, pewnie i na jakieś eksploatacyjne wymiany zostanie

ps. zamienie vectre 2.0 16V na 1.8 16V

proszę nie iść dalej i nie pisać, że przy dieslu 1.7 te oszczędności względem pyszne_dwa_zero sięgną 150-200zł miesięcznie a gdzie tu jeszcze wyjazdy na urlop, wypady na zloty klubowe, podjechać do kina, na kręgle itd.
  
 
EEEtam wcale sie nie znacie

TYLKO GAZ ,,,,,

Śmigam 177 konnym Senatorkiem na maksa nic go nie oszczędzam <<<,Sam sobie go ustawiłem

i w mieście nie darady przekroczyć 15 litrów gazu na trasie 13

To połączenie komfortu i ekonomi
  
 
eee tam nie znasz się maxspeed
TYLKO PRZEPALONY RZEPAK
nie wiem ile pali moja czarna sucz bo paliwo kosztuje mnie 0.00/litr.
Dlatego polecam stare diesle. No a co do gazu to Vectra 1.8 podobno znosi go całkiem dzielnie.



[ wiadomość edytowana przez: YANNOSICK dnia 2008-11-12 18:00:38 ]
  
 
jesli chodzi o gaz to moze ja sie wypowiem ......w koncu gazuje kolejne auto
z mojej wiedzy wynika ze jesli chcesz i myslisz o gazie to wybral bym silnik 8v a nie 16. stare silniki jakos lepiej znosza lpg.
sam wlasnie katuje omege a i jak narazie z powodu uzywania lpg awarii brak, natomiast jednostki16v gorzej znosza ten rodzaj paliwa ale na ten temat niech inni sie wypowiedza