Stożek pierożek - ciekawa lektura dla "młodych za szybkich"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8626&postdays=0&postorder=asc&start=0

wpływ poprawnie zainstalowanego stożka jakże zacnej i cenionej marki K&N z odgrodani, dototami, nadmuchami extra zimnego powietrza etc na parametry silnika załączone wykresy z hamowni.
Jako,ze na FEFK panuje zakrojony na wyjątkowo grubą skale 'kult stożka' wiec podlinkuje Wam to ku refleksji, pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-30 10:59:40 ]
  
 
Mysle ,ze wielu ludzi zostawia to cos tylko dla dzwieku - ja tak zrobilem
  
 
Tylko jak napisał Seba kult stożka dla większości bierze się z dźwięku i stylistyki raczej Nie dla wszystkich oczywiście, ale są i realiści
  
 
tylko dlaczego w profesjonalnie przygotowanych autach ścigających się na 1/4 mili stosują stożki, przecież nie dal dźwięku czy szpanu, stosowanie stożków ma sens ale nie w każdym aucie
  
 
a teraz z drugiej strony.
na hamowni kiedyś był gość seatem ibizą jakiś tam 2.0 motor bez doładowania, pierwszy pomiar był na seryjnej puszcze 105ps, nastepnie gośc od hamowni powiedział, że wedle tego wskaźnikcza podciśnienia w kolektorze ssącym panuje zaduże podciśnienie, i rozebrał filtr powietrza, poprostu przepływoemierz połozył luzem na obudowie filtra tak że auto ssało niczym nie filtrowane powietrze.
efekt 115ps. wykres poprawił się równo o 10ps.
jak to wyjaśnisz??

bo moja teoria jest taka, że czy stożek pomoże czy niepomoże zalezy od silnika
  
 
Cytat:
2008-09-30 13:40:23, orioninblue pisze:
tylko dlaczego w profesjonalnie przygotowanych autach ścigających się na 1/4 mili stosują stożki, przecież nie dal dźwięku czy szpanu, stosowanie stożków ma sens ale nie w każdym aucie



W jakich autach,z turbina?? Dla doladowanych ma to sens,ale nie dla n/a gdzie ktos zdejmuje puszke i wsadza stozek jak mu pasuje - ja to chociaz dlugosc dolotu mam zachowana
  
 
Stozek moze i da te 5KM tylko wezmy pod uwage przy jakich obrotach te koniki beda uzyskiwane, bo zapewne przy koncowce obrotow silnika...
Pozatym z tego co kojarze to bylo juz o stozkach wiele razy i jasno bylo powiedziane ze w Escortach jest mega dobrze dolot fabryczny zrobiony i bardzo trudno go poprawic


-----------------
passionford.pl

[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2008-09-30 14:13:26 ]
  
 
Żeby to co dało to trzeba zmienić nie tylko stożek, a i pewnych wyliczeń długości dolotu, objętości etc. dokonać. Dla seryjnego silnika zwykle seria jest najlepsza, te samochody co się ścigają na 1/4 są na tyle zdłubane, że mają zupełnie inne zapotrzebowanie na powietrze, paliwo itd.
  
 
Cytat:
2008-09-30 14:12:30, _Maly_ pisze:
Stozek moze i da te 5KM tylko wezmy pod uwage przy jakich obrotach te koniki beda uzyskiwane, bo zapewne przy koncowce obrotow silnika... Pozatym z tego co kojarze to bylo juz o stozkach wiele razy i jasno bylo powiedziane ze w Escortach jest mega dobrze dolot fabryczny zrobiony i bardzo trudno go poprawic [ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2008-09-30 14:13:26 ]


na fabrycznym dolocie z filtrem filtrona za 14 zł jest lepszy dół.
na stożki nima dołu ale jest odczówalnie lepsza góra, pozatym osiąga się takiego vtecka, skok charaktertystyki na hamowni widać było ;]
  
 
To niech jeszcze zrobi w tym BMW seryjny wydech to może będzie miał z 215 koni

Tak jak Seba napisał stożek montuje sie raczej dla dźwięku i tyle
Chociaż może czasem coś daje ale tylko czasem
  
 
Cytat:
Chociaż może czasem coś daje ale tylko czasem


ja slyszalem ze daje 0,5L dodatkowego spalania
  
 
a do mnie to nie gada... mam stożka głównie dla dźwięku, może zabrać i 5KM... dla tego dźwięku warto
  
 
Cytat:
2008-09-30 14:44:11, Rurzowy_Rzufff pisze:
ja slyszalem ze daje 0,5L dodatkowego spalania


dlaczego?
kto powiedział, że więcej powietrza to większe spalanie? raczej odwrotnie, raczej mniej pOli
  
 
Cytat:
2008-09-30 13:41:03, Grand_XR3i pisze:
a teraz z drugiej strony. na hamowni kiedyś był gość seatem ibizą jakiś tam 2.0 motor bez doładowania, pierwszy pomiar był na seryjnej puszcze 105ps, nastepnie gośc od hamowni powiedział, że wedle tego wskaźnikcza podciśnienia w kolektorze ssącym panuje zaduże podciśnienie, i rozebrał filtr powietrza, poprostu przepływoemierz połozył luzem na obudowie filtra tak że auto ssało niczym nie filtrowane powietrze. efekt 115ps. wykres poprawił się równo o 10ps. jak to wyjaśnisz?? bo moja teoria jest taka, że czy stożek pomoże czy niepomoże zalezy od silnika



bardzo latwo to wyjasnie. brudny/zły filtr powietrza lub cos nie tak z dolotem przed przepustnica. Ewentualnie wada fabryczna/neidopracowanie samochodu. podcisnienei musi spadac do 0 na seryjnym dolocie i to jest rzecz bezdyskusyjna, skoro tak sie nei dzieje to cos jest nie tak i na pewno nie wynika to z absencji stożka
jak ma wiecej powietrza to jest mniejsze spalanie? no to kolejny raz sie wyłozyłes Grand


[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-30 15:37:23 ]
  
 
idąc tokiem rozumowania Granda, zróbmy auto na powietrze wtedy nic benzyny nie spali
  
 
Cytat:
2008-09-30 18:06:58, orioninblue pisze:
idąc tokiem rozumowania Granda, zróbmy auto na powietrze wtedy nic benzyny nie spali


Bo Grand zapomniał że w silniku by wytworzyć moc spala sie procentowa mieszanina paliwa i powietrza, a jak on chce tam dać 90% powietrza i dwie kropelki paliwa.. to sytuacja taka jest możliwa ale w przypadku hamowania silnikiem.


[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-09-30 18:12:10 ]
  
 
Cytat:
2008-09-30 15:35:10, Grand_XR3i pisze:
dlaczego? kto powiedział, że więcej powietrza to większe spalanie? raczej odwrotnie, raczej mniej pOli



Nie wiem o co Wam chodzi,chyba zaczepki znow szukacie.

Mi sie wydaje,ze Grand dobrze napisal,ale zalezy jak kto spojzy na to.

Stary ,zawalony filtr i co,auto nie bedzie wiecej palilo?? Dasz mu odetchnac nowym filterkiem i spalanie spadnie.
  
 
Cytat:
2008-09-30 18:47:23, Seba pisze:
Nie wiem o co Wam chodzi,chyba zaczepki znow szukacie. Mi sie wydaje,ze Grand dobrze napisal,ale zalezy jak kto spojzy na to. Stary ,zawalony filtr i co,auto nie bedzie wiecej palilo?? Dasz mu odetchnac nowym filterkiem i spalanie spadnie.




mylisz sie seba... stary zawalony filtr = malo powietrza = malo benzyny. stozek = wiecej powietrza = wiecej benzyny. myślcie logicznie. co z tego,ze do cylindrow dostanei sie wiecej powietrza? to zupelnie nic nie zmienia. dopiero w polaczeniu z wieksza dawka paliwa, wtedy tak. na samym powietrzu auto nie pojedzie. pozdro
  
 
Znaczy zjawisko zużycia bęzyny i czystości bądź brudu w filtrze jest troche bardziej złożone.
Bo faktycznie przy brudnym filtrze do silnika dociera mniej powietrza i jak twierdzicie spala sie wtedy mniej paliwa.... ale taki stan daje mniejszą moc silnika a kierowca by auto jechało dodaje więcej gazu... i relatywnie spalanie i tak nam sie podnosi tak czy siak. Bo nadrabiamy to bardziej odchyloną przepustnicą.
Że tak powiem to jak w myśl stwierdzenia w przyrodzie nic nie ginie.

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-09-30 19:24:41 ]
  
 
Cytat:
2008-09-30 18:06:58, orioninblue pisze:
idąc tokiem rozumowania Granda, zróbmy auto na powietrze wtedy nic benzyny nie spali


Ty więcej nie chodź moim tokiem rozumowania bo jak widzimy na załączonym obrazku wychodzi Ci to dość nieudolnie.

chłopaki znawcy teorii, jak więc wyjaśnicie mi przypadek tego Seata ibizy ? który po odjeciu seryjnej puszki filtra osiagnął wynik o 10ps lepszy, ? ? ?

i jeszcze jedno, skoro mówicie że w przypadku stożka podwyższy się nam spalanie to mamy tak, więcej powietrza więcej paliwa a moc mniejsza?
wieć wracająć do seryjnej puszki damy mniej powietrza, mniej paliwa i moc większa ?


i wreszcie, jak wiadomo silnik amtosferyczny najlepiej chodzi kiedy ma podciśnienie równe 0 lub jak kto woli równe ciśnieniu atmoserfycznemu, pytanie czy łatwiej to osiągnąć na filtrze przez który dmuchanie nie sprawia prawie żadnego oporu czy przez papierowego filtrona gdzie już tak łatwo nie dmuchniesz.