Escort 1.8d problem z silnikiem , pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i serdecznie pozdrawiam.

Problem pojawił się na trasie Polska-Dania po 800km . Auto zaczęło kopcić czarnym dymem (czuć jest spaliny tak jakby parafina ,palone świeczki), jest słabsze nie można już jechać nawet 130km/h bo nie ma siły a jechałem 140 do 150 . Z zapalaniem tez ma problem muszę baaardzo długo kręcić i z 3 do 4 razy grzać a mrozów jeszcze nie ma.
Proszę mi powiedzieć gdzie szukać jaka przyczyna , czy ktoś wie ?

  
 
sprawdź świece, może któraś padła, jeżeli to nic nie da sprawdź wtryski
  
 
Ja obstawiam wtryski... ale musisz znaleźć dobrego speca i troszkę kasy u niego zostawisz...
  
 
A sprawdzałeś drożność dolotu powietrza do silnika? Od wlotu przez filtr do kolektora ssącego.
To jest rozumiem "zwykły" 60 konny diesel?
  
 
tak zwykly 60 sprawdzalem teraz mieszam przy zaworze Egr :/ uszczelnilem przewody paliwowe i jest ok tylko czarno kopci jeszcze :/ i jeszcze zostal reset kompa
  
 
jakiego kompa? w tym samochodzie najbardziej rozbudowanym komputerem jest zegarek...

jeśli auto tak na maxa kopci i spadla moc to wtryski.. ale zdrugiej strony wtryski nie padają tak nagle... warto to sprawdzic

pozdrawiam
  
 
Witam
W związku z tym, że zamieniłem ZTECa na 1.8 TD i przećwiczyłem (korzystając z niniejszego forum -THNX :o) typowe dolegliwości
(Oto one: Silnik ciężko sie uruchamiał, okropnie - czarno poddymiał przy przyśpieszaniu, występował również dziwny efekt dławienia się w momencie ruszania TYLKO. Powyżej wolnych obrotów pracował już normalnie, choć też przydymiał przy przyśpieszeniu. Moc w dalszych zakresach była już normalna.)
Podjęte czynności i ROZWIĄZANIE PROBLEMU

1. Książkowe sprawdzenie ustawienia rozrządu. Wykonane. Jednak po wytoczeniu kołka ustawczego wg WKŁ, okazało się, że aby wstawić go we wskazane miejsce (pomiędzy pompą i alternatorem) należałoby
a) odkręcić nie tylko alternator ale i całą podstawę mocowania alternat i pompy wspomag.
b) pojechać na szkolenie do CIA, FORDA lub ostatecznie D. Cooperfielda
c) Znaleźć inny sposób na określenie ZZP tłoka i (chyba) mi się udało*
Wg "mojej metody" rozrząd był OK. WYKLUCZYŁEM niesprawność.

2. Regulacja dźwigienek pompy wtryskowej wg metody WKŁ
przeprowadzona. Silnik odzyskał kulturę pracy, wolne obroty, zejście z wysokich do niskich, brak gaśnięcia, jednak dymienie i duszenie przy ruszaniu - POZOSTAWAŁO - WYKLUCZYŁEM niesprawność.

3. Zawór tzw Booster, sprawdzony - brak ON w przewodzie sterującym od turbiny, brak poprawy po uruchomieniu silnika z odłaczonym przewodem - WYKLUCZYŁEM niesprawność.

4. EGR - jego mać...
Zgodnie z opisami dostępnymi tu na tym forum (chapo ba!)
sprawdziłem ew. nieszczelność w sterowaniu (czarny przewód z żółtym paskiem) było OK
Zdjąłem przewód, zaślepiłem go wciskając śrubkę "fi" 5mm. Odpaliłem silnik i... EUREKA
Silnik nie dymi nie gaśnie przy próbie ruszenia.
Stwierdziłem zabrudzony sadzami i olejem IC - wypłukałem naftą i umyłem karcherem.
Kolektor ssący wyczyściłem ile mogłem czyściwem. Poskładałem wszystko, uruchomiłem silnik, wprowadziłęm go w zakres około 3500 obr/min.
Pracował bezdymnie, w odstępach 10 - 15 sek puszczał chmurę czarnego dymu, przy czym po ok 5 minutach - ten efekt ustąpił całkowicie.
Wziąłem Essiego na "wycieczkę" przepędziłem go ok 10 km z prędkością.. dużo większą niż.. jeżdżą normalni ludzie - dla przedmuchania układu ssącego i wydechowego i teraz wylot rury wydechowej wygląda jak w poważnym aucie benzynowym, u "normalnych" ludzi

Wniosek

Ludzie, zanim pójdziecie do mechanika i usłyszycie
że nalezy:
wymieniac i regul wtryski
pompę
rolki i pasek rozrządu i Bóg wie co jescze wymieniać
- czytajcie to FORUM!

Pozdrawiam i sorry za ew błędy ale się spieszyłem, uznałem ze muszę to napisać - bo to jedyny sposób by "oddać" to co sam "wziąłem" z tego forum



--------------PRZYPIS-------------------------
Ad 1/c* Po zdjęciu przewodu lączącego filtr powietrza z turbiną, na obudowie sprzęgła, u góry zobaczyłem otwór - równoległy do osi wału korb. Po wsunięciu tam "czegoś" stwierdziłem że chyba mam szansę... Kręcąc kołami rozrządu doprowadziłem do sytuacji opisanej w WKŁ tzn koło wałka rozrz pozycja godz 8, koło pompy pozycja godzina 11. Następnie, obracając wolno dalej, w pozycjach odpowiednio - godziny 9 i 12 (w "otkrytym" na obudowie sprzęgła - otworze) udało się wetknąć długi kołek 6mm.
Wprowadzając przy tym inne 2 kołki we właściwe miejsca (wałek rozrządu i pompa wtryskowa.

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-04 14:27:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-04 17:07:35 ]
  
 
Wylye ale kolega ma tylko zwykłego diesla
A właśnie Niker jakiś rozrząd to był wymieniany w twoim autku...
I jeszcze jedno jeśli nie masz przedniego górnego deflektora wlotu powietrza to wygłuszenie maski lubi przytykać wlot do filtra powietrza, wtedy są takie objawy o jakich piszesz, szczególnie w zwykłym D.
  
 
Cytat:
2008-10-04 19:15:04, Kris75 pisze:
Wylye ale kolega ma tylko zwykłego diesla A właśnie Niker jakiś rozrząd to był wymieniany w twoim autku... I jeszcze jedno jeśli nie masz przedniego górnego deflektora wlotu powietrza to wygłuszenie maski lubi przytykać wlot do filtra powietrza, wtedy są takie objawy o jakich piszesz, szczególnie w zwykłym D.



Całkowicie się zgadzam z kolegą - w związku z tym - proszę o... olanie pkt 3 - mojego elaboratu - piłą go! PIŁĄ !


pozdrawiam
  
 
witam

Pkt4 . dzis bedzie dokonczony .. oby pomoglo
Rozrząd ma 3 miechy i 6tys przejechane

Dobra nie komp tylko cos tam sterujace tym wszystkim (takie wielkie plaskie blaszane)
Jak na zwykly 1.8 fabrycznie mial juz wszystko


zmykam spac po pracy
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-10-05 08:38:02, Niker pisze:
witam Pkt4 . dzis bedzie dokonczony .. oby pomoglo Rozrząd ma 3 miechy i 6tys przejechane Dobra nie komp tylko cos tam sterujace tym wszystkim (takie wielkie plaskie blaszane) Jak na zwykly 1.8 fabrycznie mial juz wszystko zmykam spac po pracy Pozdrawiam



Czy to "wielkie płaskie i blaszane" znajduje się na podszybiu z lewej strony i połączone jest płaskim wtykiem z nierdzewnym jarzmem?
- bo to by był... sterownik ABS
  
 
Cytat:
2008-10-01 14:39:09, Niker pisze:
jest słabsze nie można już jechać nawet 130km/h bo nie ma siły a jechałem 140 do 150 .



Czytając Twoją wypowiedź nasuwa mi się jedno pytanie:
Czy podczas tych 800km długo jechałeś z prędkościami powyżej 140km/h ?
Nie przegrzałeś silnika ? Może jeden cylinder wysiadł i nie ma w nim kompresji ?
  
 
Cytat:
2008-10-04 11:48:43, wylye pisze:
4. EGR - jego mać... Zgodnie z opisami dostępnymi tu na tym forum (chapo ba!) sprawdziłem ew. nieszczelność w sterowaniu (czarny przewód z żółtym paskiem) było OK Zdjąłem przewód, zaślepiłem go wciskając śrubkę "fi" 5mm. Odpaliłem silnik i... EUREKA Silnik nie dymi nie gaśnie przy próbie ruszenia. Stwierdziłem zabrudzony sadzami i olejem IC - wypłukałem naftą i umyłem karcherem. Kolektor ssący wyczyściłem ile mogłem czyściwem. Poskładałem wszystko, uruchomiłem silnik, wprowadziłęm go w zakres około 3500 obr/min. Pracował bezdymnie, w odstępach 10 - 15 sek puszczał chmurę czarnego dymu, przy czym po ok 5 minutach - ten efekt ustąpił całkowicie. Wziąłem Essiego na "wycieczkę" przepędziłem go ok 10 km z prędkością.. dużo większą niż.. jeżdżą normalni ludzie - dla przedmuchania układu ssącego i wydechowego i teraz wylot rury wydechowej wygląda jak w poważnym aucie benzynowym, u "normalnych" ludzi

Kolego, ale bez turbinki w dieslu to nie ma EGR-a.
  
 
Cytat:
2008-10-05 18:22:41, Raven pisze:
Czytając Twoją wypowiedź nasuwa mi się jedno pytanie: Czy podczas tych 800km długo jechałeś z prędkościami powyżej 140km/h ? Nie przegrzałeś silnika ? Może jeden cylinder wysiadł i nie ma w nim kompresji ?



nie tylko po przekroczeniu granicy Polski .. zawsze tak jezdze i raczej watpie bym przegrzal silnik bo niby jak ? Wskaznik tmp zawsze w normie troche sie wacha ale nigdy nie bylo przypadku by sie za duzo wychylil.
I nie mam jak tu sprawdzic kompresji :/


Czekam teraz na dniach dojada do mnie filtry(komplet) z Polski ... mam nadzieje tylko ze dam rade wrocic tym autem do kraju :/

[ wiadomość edytowana przez: Niker dnia 2008-10-06 06:53:08 ]