MotoNews.pl
  

Fiat 126p el pali bezpieczniki od wycieraczek i ssania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam nastepujacy problem w maluszku. Otoz od kilku dni zaczal on mi palic bezpiecznik od wycierzczek oraz od ssania(jest to to jeden bezpiecznik) raz jest ok a raz nie gdzie szukac przyczyny?
  
 
Wg mnie szukaj przyczyny w zaśniedziałych stykach albo braku styku w skrzynce bezpieczników i przy okazji na kablach, które dochodzą zarówno do pipkacza od ssania i silnika wycieraczek. Wyczyść wszystko porządnie i przy okazji możesz psiknąc jakimś preparatem, który zapobiega utlenianiu się styków np. jakimś kontaktem np. gold (ewentualnie s) albo czymś w tym stylu.
  
 
sprawdz kable od wolnych obrotów, w moim maluchu przechodza tuz nad skrzynia i przy ostrzejszym ruszaniu na wybojach wywala mi bezpiecznik.
Nie wiem czy u ciebie tez tak bedzie czy poprostu źle je pociągnąłem w swoim malaczu
  
 
witam! masz przerwane kable od włącznika światla cofania (sprawdz czy swieci lampa cofania) i tam sie gdzies robi zwarcie i pali bezpiecznik (przyczyna wybite poduszki pod skrzynią) . wiem bo mialem ten sam problem, gdy robilem swapa ściągałem skrzynie i kable były "lekko" zmasakrowane....

pozdrawiam kosmoski
  
 
Sluszna uwaga, to bedzie to bo juz czuc w jezdzie ze poduszki siadly wielkie dzieki KOSMOSKI
  
 
I sprawdź sobie przy okazji kable na włączniku wstecznego przy skrzyni bo to ten sam bezpiecznik (przynajmniej w flu).
  
 
Witam wszystkich serdecznie!
Zarejestrowałem się specjalnie po to, żeby Wam podziękować. Bardzo przydały mi się informacje zawarte w tym temacie. Bez tego wykonałbym masę niepotrzebnej roboty i stracił mnóstwo czasu. Mam jeszcze malucha Fiat 126p z 1999r, z niedużym przebiegiem - dla żony. Ostatnio zaczął przepalać się bezpiecznik, przestały działać wycieraczki i zamilkł sygnał włączenia ssania. Robiem różne próby i testy, ale to nic nie dało. Wpadłem na pomysł szukania w internecie i jako pierwsza pojawiła mi się ta strona. Dzięki temu w kilka minut opanowałem sprawę. Wygląda to tak: przewody elektryczne poprowadzone są nad skrzynią biegów. Poduszki gumowe, na których zamocowana jest skrzynia częśto się obrywają i skrzynia zaczyna skakać do tego stopnia, że uderza o spód podłogi miażdżąc w ten sposób w/w przewody co powoduje zwarcie do masy i przepalenie bezpiecznika. W moim przypadku uszkodzony był lekko jeden tylko przewód, który zaizolowałem a całą wiązkę naciągnąłem lekko i poprowadziłem z boku skrzyni biegów. Tak na razie zostało. Wkrótce czeka mnie wymiana tłumika to przy okazji pokombinuję co z tymi przewodami zrobić. Do tego przewodu można dobrać się od prawej strony skrzyni. Wychodzi on mniej więcej nad rozrusznikiem i idzie do tyłu i do góry do głównej wiązki przewodów. Ja tego nie sprawdziłem, ale z tego co napisali koledzy powyżej wynika, że dochodzi on do włącznika świateł cofania. Dziękuję wszystkim za dobre rady, które mi tak bardzo pomogły.