Kłopot z centralnym zamkiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bardzo prosze o poradę fachowców:
mam centralny zamek z alarmem f-my Prestige.
Pilot i alarm działa OK ze wszystkimi funkcjami poza zamykaniem lewych przednich drzwi, które żeby rygiel opadł trzeba zamknąć kluczykiem. To samo jest przy odblokowywaniu alarmu (sprzężonego z centralnym zamkiem) - wszystko się odbezpiecza poza tymi drzwiami.
Zamykając i otwierając kluczykiem (bez pilota) jest pełna sprawność wszystkich działań centralnego zamka, więc to chyba nie sterownik.
Gdzie szukać przyczyny? Siłownik tych drzwi do wymiany? Brak styku? Może jakieś cięgna?
Trzeba rozebrać drzwi czy da się to inaczej sprawdzić? Ewentualnie jak rozbiera się przednie drzwi i jak wykonać sprawdzenie?
Ile może kosztować siłownik i gdzie go kupować (jeśli to on)?
Będę bardzo wdzięczny za porady.

Pozdrowienia
  
 
Co do przyczyny takiego dzialania to nie mam pojecia...Ale wyminialem zamek u siebie (310 pln) ..Skrupulatnie obserwowalem rece mechanika jak on to robi...Wiekszosc srub znajdziesz na pewno sam, ale chcialbym cie uczulic, ze jest taka jedna, na ktora sam bym nie wpadl i spewnoscia bym cos urwal przy demontarzu tapicerki. Otoz w ciegnie ryglowania drzwi (ten przy szybie) w pozycji otwartej jest taka czerwona zaslepka. Musisz ja delikatnie za pomoca szpilki wyjac, a podnia ujrzysz wret. Jak to zrobisz i zdejmiesz tapicerke to wtedy bedziesz mial dostep do mechanizmu zamykajacego...
Powodzenia....
  
 
Wygląda to na siłownik. Nie wiem, jak to jest z "B", ale myślę, że podobnie jak w "A". Na pewno nie ominie Cię zdjęcie tapicerki. Dalej - musisz znaleźć przewód ze złączką (2-stykową, w pobliżu dna drzwi w A), która leci do siłownika. Sam siłownik to nic innego, jak silnik prądu stałego, którego kierunek to pracy zależy od polaryzacji przyłożonego napięcia. Więc, jeśli rozepniesz tą złączkę i przyłożysz miernik, to przy otwieraniu/zamykaniu powinno pojawiać się na przemian +12 / -12 V. Jeśli tak jest, to jest raczej niedobrze , a to z tego powodu, ża masz w takim wypadku na 99,9% uszkodzony siłownik. Jeśli nie ma napięcia - trzeba dalej grzebnąć w instalacji - może np. w głównych złączkach wchodzących w drzwi ? Jeśli je ktoś wcześniej otwierał, mógł wygiąć styk i diupa...

Pozdrawiam i powodzenia

  
 
Wg mnie to wiązki są sprawne, padł silnik siłownika. Przekręcając kluczyk przesuwasz też siłownik a w nim są styki które powodują działanie całego systemu
  
 
Cytat:
Przekręcając kluczyk przesuwasz też siłownik a w nim są styki które powodują działanie całego systemu



Dokładnie tak, ale przynajmniej w A zasilanie siłownika i sygnał zes styków to wewnątrz drzwi dwie różne wiązki, więc jest szansa . Poza tym miałem podobny przypadek, z szybami elektrycznymi - w jednych drzwiach czasem nie można było zamknąć z przycisku. Okazało się, że kiedyś ktoś "used powers" do wpięcia złączki drzwiowej i wygiął styk, tak że nie wszedł on na miejsce, a obok.
A drzwi to i tak musi Dydek rozebrać, więc nie zaszkodzi najpierw sprawdzić najprostsze rzeczy. Dodam tylko jeszcze do zestawu: wyjąć zamek z siłownikiem i obejrzeć, przeczyścicć, przesmarować. Często też pomaga.

Pzdr
  
 
Dzięki za wskazówki - okazały się bardzo pomocne.
Niestety padł siłownik. Wymontowałem go żeby mieć na wzór - jest bez niego jak było poza niedziałającą funkcją domykania kluczykiem otwartych szyb..
I teraz końcowe pytania - warto szukać używanego? Pod kątem niezawodności rzecz jasna bo względy ekonomiczne są oczywiste.
Może ktoś ma na zbyciu? Czy do wszystkich drzwi są jednakowe, czy są róznice typu lewe-prawe, przód-tył?

Pozdrowienia