Zawiesza się zawór dolotowy (chyba)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich bardzo serdecznie. niestety w wyszukiwarce nie znalazłem podobnego problemu.
Mam problem ze swoim silniczkiem. jest to 1.8 - 115 KM RKC. od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy zaczeło mnie to zastanawiać. rozebrałem układ dolotowy i zauważyłem następujące nieprawidłowości:
cały układ dolotowy od głowicy do przepustnicy pokryty jest czarna mazią wygląda jak produkt spalania tylko dlaczego w dolocie? po wstepnych osłuchaniach wydaje się jakby któryś z zaworów nie wracał do pozycji zamkniętej w odpowiednim czasie wynikającym z faz rozrządu (słychać delikatne stuki jednak nie przy każdym cyklu). domyślam sie że jest to zawór dolotowy skoro cofa spaliny do układu dolotowego. ustawienie rozrządu ok i elektronika ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyna i od czego zacząć? nie chciałbym demontować głowicy jeśli nie będzie to konieczne. na dniach bedę zdejmował pokrywę klawiatury to dołącze następne spostrzerzenia. pozdrawiam
  
 
Najpierw poczytaj sobie na temat Recyrkulacji Spalin.. (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation) Jak już sie z tym zapoznasz to będziesz wiedział dlaczego ta maź znajduje sie w Twoim układzie dolotowym..


[ wiadomość edytowana przez: Luksas dnia 2008-10-05 10:21:56 ]
  
 
ok dzięki za podpowiedź, nie wziąłem takiej opcji pod uwagę
  
 
Cytat:
2008-10-05 10:21:10, Luksas pisze:
[...] (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation) [...]


ROZŁĄCZYĆ!!!
Na moje ten EGR jest zbędny! Nawet w moim 1.4(v10 haha) mam rozłączony
  
 
1.4 nie ma EGR-a, jak juz to APS {Air Pulsate System) jest on przeznaczony do rozrzedzania spalin, EGR dziala troche inaczej.
  
 
druga sprawa, walnij fotke silnika to Ci powiem, czy masz prawdziwego EGRa
  
 
Cytat:
2008-10-05 10:21:10, Luksas pisze:
Najpierw poczytaj sobie na temat Recyrkulacji Spalin.. (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation) Jak już sie z tym zapoznasz to będziesz wiedział dlaczego ta maź znajduje sie w Twoim układzie dolotowym.. [ wiadomość edytowana przez: Luksas dnia 2008-10-05 10:21:56 ]



Niestety nie jest to EGR ponieważ mój silniczek nie posiada takowego układu. Jest tylko węglowy pochłaniacz par paliwa ale to urządzenie nie ma nic wspólnego z tematem.
  
 
Daj zdjęcie silnika bo nie chce mi sie wierzyć...
  
 
przepraszam ze tak wolno odpisuje (brak czasu z powodu remontu mieszkania)
jutro wkleje foty silnika
  
 
Albo powiedz chociaż czy z kolektora wydechowego wychodzą Ci jakiekolwiek rurki.. ?
  
 
Cytat:
2008-10-06 18:20:44, Luksas pisze:
Albo powiedz chociaż czy z kolektora wydechowego wychodzą Ci jakiekolwiek rurki.. ?



EGR bedzie szedl po lewej stronie nad pokrywa zaworow, zakonczony z tylu silnika takim jak by grzybem.
  
 
z kolektora wydechowego nie odchodzą żadne rurki i nie na tego grzybka i rurki co powinna iść obok górnej obudowy rozrządu nad pokrywą zaworów. zawór egr jeśli jest w essim to przy lewym nadkolu powinien być obok obudowy filtra powietrza. u mnie go nie ma.
  
 
oto fotka silnika


  
 
i kolektor wydechowy
  
 
najnowsze spostrzeżenia: podwyższone zużycie paliwa o jakieś 2L/100km i wolne obroty ok 1300 podnoszą się stopniowo wraz z nagrzewaniem sie silnika.
naprawde nie ma juz nikt żadnych pomysłów? bo mnie już ręce opadają chyba podjadę jeszcze na diagnostykę silnika
  
 
część usterek zdiagnozowana i wcale nie bylo ich tak malo. ciekawe tylko dlaczego na raz tyle rzeczy padlo.
zawieszanie obrotow i za wysokie wolne obroty- wymienilem krokowca i czesciowo pomoglo, przestal sie zawieszac ale wolne obr zostaly na ok 1300. winowajca okazal sie zawor odpowietrzania skrzyni korbowej. teraz jest super 900 i ani wiecej ani mniej. dodatkowo okazalo sie ze filtr powietrza jest bardzo brudny, koledzy ktorzy w kwietniu zakladali mi gaz chyba zapomnieli go wymienic . wymienilem i teraz jest ok znowu nabral werwy.
zostal jeszcze tylko jeden problem ale jeszcze nie mialem czasu sie za niego zabrac. kiedy jest bardzo zimny - postoi kilkanascie godzin - zaskakuje bez problemu ale zaraz po odpaleniu gasnie. pomaga lekkie nacisniecie przepustnicy i po problemie. podejrzewam jakis czujnik.

musze powiedziec ze forum okazalo sie bardzo pomocne w lokalizacji usterek, mozna tu znalezc wszystko tylko trzeba berdzo duzo czasu poswiecic zeby sie przez to przegryzc. to tak na przyszlosc dla wszystkich niecierpliwych