Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2008-10-05 21:43:28 Napisz może jakie chcesz mieć docelowe felgi,bo jak chcesz śmigać na 13' to niestety masz dwie sensowne opcje- lada lub lukas polonezowski. |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-10-05 22:08:22 Ja proponuje idealnie odnowić serie i zalozyc klocki ferodo racing. daj wspornik pompy hamulca i wobaczysz ze bedzie dobrze hamowalo. |
Rys1977 Warszawa | 2008-10-05 23:24:51 |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-10-05 23:39:14 Wspornik to taka prosta wydumka. potrzebujesz mala tulejke pasujaca srednica wewnetrzna na koncówke pompy hamulcowej. do tej tulejki musisz dospawac np plaskownik okolo 4-5mm gruby i np z 20mm szeroki tak aby przykrecic ten plaskownik do nadkola. plaskownik powinien isc poziomo aby przeciwdzialac odksztalcaniu sie sciany grodziowej przy deptaniu na hamulec. dodatkowo mozesz pomyslec o troche wiekszym serwie z fiata 132.
Ja mialem u siebie w poldku takie hample: przod- zaciski seria, klocki ferodo racing(chyba ds 2000 czy jakos tak) tyl - zaciski przednie korektor sily hamowania w kabinie regulowany reczny hydrauliczny- pompa z jakiegos daewoo- chyba nexia albo espero, lanos- wszystkie sa prawie takie same ale tylko jedna z nich ma oba wejscia gwintowane serwo z f132 tarcze mikoda ten zestaw spokojnie hamowal z predkoci okolo 190kmh i nie bylo z nim problemu, nigdy nie przegrzalem go na rajdzie ale tez nie uzywam lewej nogi na winklach. Mozna oczywiscie przegrzac te hample ale to juz nie wina zaciskow ale raczej tarcz bo nie sa wentylowane. Plyn hamulcowy to raczej DOT 5.1 i najlepiej jakis dobry. zaciski trzeba przejzec co jakies 3 miechy(wystarczy wypchnac tloczek troche i posmarowac) i beda dzialaly super. Jezdzilem na lucasach u kumpla i nie zrobily na mnie zadnego wrazenia ale pewnie sa bardziej bezobslugowe. niestety stare hample z racji styku aluminium ze stalą beda sie z czasem zapiekały jesli nie bedzie sie ich smarowalo. Po zalozeniu hydrorekawa odpada problem niedzialajacego recznego ![]() |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-10-06 07:27:33 a, żeby odkręcić zapieczony odpowietrznik i nie wymienić odrazu zacisku potrzeba:
1. cztery nowe odpowietrzniki koszt ok 6 PLN za wszystkie 2. klucz "oczkowy" dziesiątkę - wyposażenie wrszrtatu (tu jedyny koszt to amortyzacja narzędzia) 3. motek średniej wagi (koszta jak punkt wyżej) wykonanie: na odpowietrznik założyć klucz - npierdzielać młotkiem w odpowietrznik aż się spłaszczy do klucza - odkręcić odpowietrznik i założyć nowy (przy tej operacji polecam użyć smaru pomiedziowego - będzie łatwiej wykręcić przy następnym odpowietrzaniu) AHA: zaoszczędzoną na zakupie nowych zacisków kasę zainwestować w polski przemysł alkocholowy... Z pozdrowieniami |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-10-06 23:52:58 a z tym ktos kombinowal ? ![]() http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/444/51/95/444519595 |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-10-07 09:16:06 Takiego czegos nie dumalem, ale mialem w poldku zalozone przednie tarcze i zaciski z hondy civic 1993rok 1,3. sa to tarcze wentylowane ktore po delikatnej modyfikacji pasuja na piaste poldka. mocowanie trzeba zrobić ale nie jest to jakies trudne dla kogos kto dumał coś przy aucie konkretniej.
Do tego trzeba zalozyc tez pompe hamulcowa z hondy albo np z ducato bo ja mialem z poldka(19mm tloczek) i pedal byl za miekki bo trzeba bylo deptać hamulec na dwa razy zeby klocki scisnely tarcze wystarczajaco mocno. powinienem miec jeszcze miec te mocowania zaciskow i nawet chyba zaciski z tarczami, pompe z serwem z hondy tez chyba mam. |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-10-07 09:44:45 z ta niva to tak z ciekawosci ale wiecie co 3 tloczki to nie jeden |
![]() OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-10-07 12:09:20 wspornik pompy - to podstawa w starym ukadzie.
do felgi 13" - heble z łady tylnonapędowej 251mm tarczy. Jak 14" to heble z PN trucka plusa tarcza 260mm, ew cos wentylowanego (zmiana zacisku na uno turbo) tył - seria. można najwyzej wyregulować na większą siłę korektor ( o ile ma sie wzmocniony przód) klocki ferodo premier - tanie i skuteczne ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-10-07 14:10:05 Hample z hondy sa na 13 calowe fele ![]() |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2008-10-07 14:54:11 ewentualnie mozna do kanta zamontowac zwrotnice z argenty mk2 {inny rozstaw srub mocujacych jarzmo zacisku}, z lady wtedy nie pasuja ale albo seryjne hample z argenty mk2 257x12mm tloczek 54 pompa 20.5{moim zdaniem naprawde dobre}, albo do zwrotnicy z argenty mozna przykrecic na przyklad zaciski z cromy czy themy{pasuje rozstaw srub} pod wentylowane wersje tarczy 257mm{20 lub 22mm grubosci} lub cos fiata coupe czy delty typu 284mm ![]() mozliwosci wiele ![]() |
![]() KUBOLKU Fiat125p/125p WROCLAW/BELCHATOW | 2008-10-15 15:38:17 to ja sie moze dolacze, co byscie polecali na tyl do podlubanego df z dohcem, mam bebny z 132 ale to sie nagrzewa, mosty kwadrat i jugol czekaja na podworku ale seria tez tam lipna jest, wiec co na co przerobic? |
![]() OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-10-15 15:46:46 Możesz dać tarcze 251 z przednich od 132 i dorobić nowe płyty trzymajace jarzmo tak aby jarzmo z zaciskiem i klockami było w takiej samej pozycji w stosunku do krawedzi tarczy jak przy hebalch 227
Czyli to co włosi zrobili z przdenimi heblami z 132 2.0 Różni się jedynie tarcza i płyta. No i oczywiscie nimimum to 14" [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2008-10-15 15:49:26 ] |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2008-10-15 21:44:57 przeniose na ogolny, bo ze 131 to nic wspolnego nie ma
|
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2008-10-15 23:25:20 Ja rozumiem ze sie bebny przegrzewaja ale seryjne tarcze z kanta to chyba nie maja prawa ![]() |