Ktos jezdzil na 100 oktanach???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawialem sie ostatnio nad paliwem Shell Power Racing 100 oktanow... Tankowal ktos kiedys cos takiego??? Zaszkodzi silnikowi??

Mam silnik 1.8 16v DOHC...
  
 
raczej nie zaszkodzi! zobaczysz po osiągach (w motocyklu zaraz to czuć)
  
 
no jak przesiadlem sie na pb98 to oprocz osiagow takze spadlo mi spalanie na obroty wkrecal sie znacznie szybciej i latwiej... mocniejszy zrywniejszy... jedyna wada co mi przeszkadzalo - wieksze obroty na postoju i wolnej jezdzie...

kusi sprobowac 100 oktanow ale czasem wiecej moze sie okazac za duzo

jesli ktos jeszcze ma cos do dodania to bardzo prosze pisac... chce byc pewny zanim zatankuje
  
 
Cytat:
2008-10-05 22:27:01, swierszczu79 pisze:
no jak przesiadlem sie na pb98 to oprocz osiagow takze spadlo mi spalanie na obroty wkrecal sie znacznie szybciej i latwiej... mocniejszy zrywniejszy... jedyna wada co mi przeszkadzalo - wieksze obroty na postoju i wolnej jezdzie... kusi sprobowac 100 oktanow ale czasem wiecej moze sie okazac za duzo jesli ktos jeszcze ma cos do dodania to bardzo prosze pisac... chce byc pewny zanim zatankuje



Lej smialo Ja leje raz za czas np za 100 wtedy daje ostro w palnik, bo wrazenia sa duzo lepsze Ale wydaje mi sie ze to jaka u Ciebie bedzie roznica zalezy od stopnia zuzycia silnika...
  
 
tyle ze te 100 oktanów pewnie nimi nie jest a te 95 to pewnie z 80 pare
z technicznego punktu widzenia nie ma sensu stosowani apaliwa o wyzszej liczbie oktanowej w silnikach nie wyposazonych w system zmiennych faz rozrządu, ponad to odczucia moga byc rtaczej subiektywne.
swierszczu raczej nie paliwo jest winne wyzszej predkości obtotowej silnikana biegu jałowym a cos masz skoopane
  
 
Jak wyczaję, gdzie jest przełącznik od liczby oktanowej (a w essie podobno taki jest) to może przetestuje.
Z tego co się orientuje to im więcej oktanów, to silnik ładniej pracuje, mniej pali, ale osiągów to nie przybywa .
  
 
Cytat:
2008-10-05 22:39:27, RemikGT pisze:
swierszczu raczej nie paliwo jest winne wyzszej predkości obtotowej silnikana biegu jałowym a cos masz skoopane



zrobie maly offtopik

co do obrotow to moze zle sie wyrazilem...

przy pb98 na jalowym to nieznaczna roznica - wskazowka czesto wskakuje na 1000... na pb98 mam ponizej 1000...
podczas wolnej jazdy na 1 czy 2 to widze roznice taka ze na pb98 jade te 10-20km/h i autko cichutkie, gazu leciutko - a na pb98 musze dac wiecej gazu bo inaczej troche szarpie, a wiecej gazu to i glosniejszy...

a co do silnika to cos mam wrazenie ze cos sie dzieje ostatnio zlego ale wyzej opisane wrazenia spostrzeglem duzo wczesniej zanim praca silnika mnie zaniepokoila
  
 
Cytat:
2008-10-05 22:46:37, deathrider_85 pisze:
Z tego co się orientuje to im więcej oktanów, to silnik ładniej pracuje, mniej pali, ale osiągów to nie przybywa .



wlasnie na tym bardziej mi zalezy osiagi na drugim planie

w ostatnim czasie zrobilem sobie test - tankowalem w ciagu miesiaca jeden rodzaj paliwa i prowadzilem statystyki...

z Shella 95, potem Shell v-power i pb98 i z 12l/100 zszedlem na 9.30l/100 po miescie...
  
 
Cytat:
2008-10-05 23:01:32, swierszczu79 pisze:
wlasnie na tym bardziej mi zalezy osiagi na drugim planie w ostatnim czasie zrobilem sobie test - tankowalem w ciagu miesiaca jeden rodzaj paliwa i prowadzilem statystyki... z Shella 95, potem Shell v-power i pb98 i z 12l/100 zszedlem na 9.30l/100 po miescie...



Ja swoim 1.8 potrafię zejść poniżej 10l Pb95 w mieście bez problemu i wcale nie kulam się jak 80letni dziadek.
  
 
Cytat:
2008-10-05 23:04:41, deathrider_85 pisze:
Ja swoim 1.8 potrafię zejść poniżej 10l Pb95 w mieście bez problemu i wcale nie kulam się jak 80letni dziadek.



zalej 100okt to bedziesz potrafil zejsc ponizej 9l i nie kulac sie jak 80letni dziadek

jeden silnik/kierowca w roznych miastach spali 12l/100km a inny 9l/100km.... wszystko zalezy....
  
 
a ja kiedys czytalem testy tych wszystkich shell powerow (nie pamietam magazynu) itp to dla zwyklych autek (rocznikowo powyzej 2000r,bo kto by testy na escorcie prowadzil ) nie przynosily jakis znaczacych popraw osiagow czy pracy silnika.autor podsumowal to,ze nie warto poprostu
  
 
Cytat:
2008-10-06 08:47:14, JarcioFordzik pisze:
a ja kiedys czytalem testy tych wszystkich shell powerow (nie pamietam magazynu) itp to dla zwyklych autek (rocznikowo powyzej 2000r,bo kto by testy na escorcie prowadzil ) nie przynosily jakis znaczacych popraw osiagow czy pracy silnika.autor podsumowal to,ze nie warto poprostu



To był Auto Świat, a samochodem był Opel Astra II i chyba jeszcze jakieś drugie.

Natomiast Auto Świat testował magnetyzery między innymi na Fordzie Escorcie 1.6 16V i wyszło, że nie dość, że nie poprawiają osiągów, to jeszcze do tego w Essim spadła moc.
  
 
patrz jak pamieta to bylo dokladnie to...
Cytat:
2008-10-06 09:28:47, deathrider_85 pisze:
To był Auto Świat, a samochodem był Opel Astra II i chyba jeszcze jakieś drugie. Natomiast Auto Świat testował magnetyzery między innymi na Fordzie Escorcie 1.6 16V i wyszło, że nie dość, że nie poprawiają osiągów, to jeszcze do tego w Essim spadła moc.

  
 
Ja czasem zaszaleję i wleję sobie ze 20l V-Powera i nie szczędzę wtedy obrotów. Mam wrażenie że silnik pracuje inaczej niż na pb98(tylko na 98jeżdżę). haha Silnik pracuje jakoś tak jakby jego moc przerosła potęgę Stąd wzięło się określenie 1.4v10. Ale tak na poważnie to moim zdaniem idzie odczuć różnicę między 98 a Vpowerem, niewiem jak ta różnica wygląda pomiędzy V-Powerem a 95 bo ja nie używam 95 ale fajnie się jezdzi na (rzekomo)100oktanach