MotoNews.pl
  

Airbag jak wyłączyć kontrolkę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio moja szacowna małżonka wysiadała z auta i jak unisła cztery litery i posruszuła przy tym fotel to sie cóś rozłczyło pod spodem i zaświeciła sie lampka Airbagów.
Jak uruchamiam motor to kontrolka gaśnie a potem sie odpalawiec jest już ok ale ścierwo sie pali jak go wyłczyć bez becelowania kasy na kompa w ASO? Żaróki nie wyję wiec za taką radę dziekuję
  
 
Tylko TECH 2
  
 
Czesc
A co to jest TECH 2?? Kurde wlasnie mnie tez sie zapalila ta zafajdana kontrolka dzisiaj. Wczoraj bylo ok, nic nie kombinowalem, a dzisiaj klapa. ((
Jak odpale auto zapala sie i za chwile gasnie razem z pozostalymi i po chwili pali sie juz na dobre( cholera, piatek 13-ego, szlag by to......

Pozdrawiam
Osiah
 
 
Jezeli chodzi o skasowanie swiecacej sie lampki to jest to mozliwe tylko przy pomocy komputera (techa)- servis opla za okolo 130 PLN.

Jezeli lampka sie swieci to uklad nie dziala - co znaczy, ze w razie wypadku poduszki sie nie odpala.

Ja ze swoja lampka walczylem przez 2 lata zapalala sie regularnie co 2-4 miesiace.
Powodem byly zawsze airbagi w fotelach - okazalo sie, ze kostka podlaczeniowa pod fotelami jest do kitu. Kostak sie ruszala np na wybojach lub kiedy ktos przesuwal fotel i rosla opornosc w ukladzie. Opel przygotowal na te okazje komplet naprawczy - nowa kostke (trzeba wyciac stara kostke i wstawic nowa).

Szkoda tylko, ze nikt mi wczesniej nie powiedzial, ze trzeba wymienic te kostke - przez 2 lata poszla mi kupa kasy.
Teraz jezdze prawie rok i jest ok.

Najlepiej jest dogadac sie z elekktrkiem prywanie jak mi sie udalo - jakis czas temu ktos napisal na forum, ze skadowanie bledu techem i wymaina kostki kosztowala u opla okolo 600 PLN!!!

Michal
  
 
Cytat:
2002-09-13 10:09:23, Hipos pisze:
Najlepiej jest dogadac sie z elekktrkiem prywanie jak mi sie udalo - jakis czas temu ktos napisal na forum, ze skadowanie bledu techem i wymaina kostki kosztowala u opla okolo 600 PLN!!!

Michal




U mnie wymiana układu stykowego do poduchy w kierownicy kosztowałaby 750, po stargowaniu wyszło 550 w ASO.
A w sumie wymieniono kawałek taśmy zwijanej w pudełku.
 
 
Cytat:
2002-09-13 11:15:02, Anonymous pisze:
U mnie wymiana układu stykowego do poduchy w kierownicy kosztowałaby 750, po stargowaniu wyszło 550 w ASO.
A w sumie wymieniono kawałek taśmy zwijanej w pudełku.



To byłem ja podpisany niżej, tylko zapomniałem się zalogować
  
 
Ja dzisiaj bylem u magika.Podlaczyl do komputera cos takiego malego smiesznego z ekranikiem i stwierdzil ze owszem komp samochodu zarejestrowal blad, ale ten jego "komputerek" nie wykazywal ani jedego kodu usterki.Skasowal pamiec kompa, kontrolka przestala swiecic - a zaplacilem 30 zl. i jestem hepi
Pozdrawiam
Osiah
  
 
Opowieść o kostce pod fotelem sie powtarza i fuck zaraz napiszę do GM bo to oni spieprzyli sprawę i wcale to nie jest zadne zużycie czy cóś takiego. Codo odpalenia poduch. jesli kontrolka przy testowaniu gaśnie a potem dopiero się odpala to poduch zadziałają spoko. Kontrolka to tylko informacja że cos było nie tak. Nie odpali sie jeśli awaria w dalszym ciagu wystepuje (czyli kontyrolka nie gaśnie przy testowaniu)
  
 

---------------------------------------------------------------------------
U mnie wymiana układu stykowego do poduchy w kierownicy kosztowałaby 750, po stargowaniu wyszło 550 w ASO.
A w sumie wymieniono kawałek taśmy zwijanej w pudełku
---------------------------------------------------------------------------


A ja sobie tą taśmę sam naprawiłem
  
 
Może ktoś mi powie jak zlikwidować świecenie kontrolki podusszki, która była wystrzelona, a nie mam zamiaru montować nowej?
Ciągłe świecenie jest trochę denerwujące.

Pozdrawiam
 
 
Ja mam ten sam problem. Polsrodkiem bylo zaklejenie czarna izolacja kontrolki - ale to nie jst sposob.
 
 
problemy z kostkami airbagów są na porządku dziennym. jeżeli nie masz gwarancji to najlepszym sposobem jest dobry elektryk - zlutowanie połączeń na stałe, kasowanie błędu kompa i po sprawie. tylko wtedy nie można już tak łatwo wyciągnąć fotela
  
 
czy jest jakiś "domowy" sposób na skasowanie błędu??
  
 
Z tego co mi wiadomo to tylko TECHEM, a skoro powrocil ten temat to mam pytanie, bo miesciac temu zmienialem zarowki w podswietleniu i oczywiscie mam blad poduszki co kumam ale przedtem testowaly sie dwie kontrolki jedna od poduszek przednich a druga chyba od boczych albo napinaczy a teraz swieci jedna caly czas a druga nawet nie mrugnie. Moze ktos spotkal sie z takim problemem ? czy to jest normalne przy bledzie poduszki ze drugi obwod sie nie testuje. Zarowka na pewno jest ok
  
 
Dwie kontrolki -to raczej nie możliwe. V-B ma jedną kontrolkę dla całego układu poduszek i napinaczy.
  
 
Andy PUNTO 2 na przykład ma dwie kontrolki AIRBAGów czołowych i bocznych, także w nowym modelu też mogą być dwie, bo u mnie jest tylko jedna i cały czas się świeci.
  
 
Cytat:
2003-09-21 20:19:27, Andy-kk pisze:
Dwie kontrolki -to raczej nie możliwe. V-B ma jedną kontrolkę dla całego układu poduszek i napinaczy.


Damian ja opisałem V-B Grynia a nie Punto pana X
  
 
Witam
Około miesiąca temu z podobnymi objawami trafiłem do prywatnego warsztatu.Za podłączenie do kompa,sprawdzenie wiązki i skasowanie błędu zapłaciłem 80 zeciszów.Uważam,że niedrogo.
Pozdrawiam
  
 
Drogi Marcinie bez techa w aso sie nie obejdzie chyba ze znajdziesz inny warsztat ktory ma oprogramowanie do vectry. jednak samo zlikwidowanie bledu nic tu nie pomoze bowiem przy nastepnej probie przesuniecia fotela na wlaczony zaplonie bedzie skutkowal tak jak do tej pory. Rozwiazaniem problemu jest wypiecie kabli z urzadzenia pod siedzeniem i przylutowanie ich na stale i pozniej tech w celu zlikwidowania bledu. w Bydgoszczy w ASO kosztuje to (lutowanie kabli + tech) 140 zl. To przypadlosc o ktorej piszesz jest bardzo charakterystyczna dla vectry. Ja mialem to samo a do aso perzyjezdzaja 3 vectry dziennie z takim problemem.
pozdr.
  
 
Miałem ten sam problem jakieś 3 miechy temu.
Znalazłem w Łodzi firmę, która skasowała mi poniżej opisany błąd za 1 zł ( jeden zł z podatkiem) - byłem zaskoczony tak niską ceną.
Od tamtej pory jest ok - kontrolka gaśnie tak jak powinna.