Wymiana rozrządu 1,8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam pytanie - czy można wymienić rozrząd w 1,8 bez demontażu alternatora i napinacza?

Ja nie dałem rady - bez demontażu w/w nie mogłem zdjąć osłony paska... Musiałem też odkręcić koło pasowe pompy wspomagania.

Przy okazji - da się wymienić rolkę w napinaczu paska alternatora?
  
 
alternator odsuwasz , nie trzeba go całego demontować
  
 
Cytat:
Przy okazji - da się wymienić rolkę w napinaczu paska alternatora?


A poco kombinować ?
Napewno taniej (ewentualne problemy na trasie) kupić nowy
  
 
kiedys miałem problem z rolką..... w warsztacie wymienili calosc z napinaczem


cyt: " bo samej rolki sie nie da "
  
 
Cytat:
2008-10-09 10:12:36, pawellewinski pisze:
kiedys miałem problem z rolką..... w warsztacie wymienili calosc z napinaczem cyt: " bo samej rolki sie nie da "

Da się Można wymienić samo łożysko w rolce (rozmiar to chyba 62000) Rozwiercasz trzy nity wyciskasz łożysko i wkładasz nowe
  
 
dzięki za wskazówki.
Wymieniłem rozrząd, ale coś nieładnie szumi w pasku. Muszę jeszcze raz tam zajrzeć, więc zastosuję się do rad.
Rolka alternatora jest do wymiany - łożysko terkocze i słychać przelatujące kulki... Cały napinacz to prawie 300 pln w sklepie, więc pytam o możliwość wymiany samego łożyska
  
 
Cytat:
2008-10-09 17:16:03, Robert_S pisze:
....Wymieniłem rozrząd, ale coś nieładnie szumi w pasku.


Może szumi pompa wody pod "obciążeniem". Jeśli prawidłowo napięty został pasek. Miałem podobny przypadek: wymieniłem pasek rozrządu(który był zbyt luźno napięty), prawidłowo został napięty... i zaczęła szumieć pompa wody. Wymieniłem pompę na nową i szum zniknął.
  
 
A napinacz wymieniłeś?
Możliwe że też szumi pompa.

ps.
Napewno rozrząd a nie przypadkiem napinacz paska od alternatora?
  
 
jutro będę walczył.
Pompa i napinacz nowe.
odpalałem na zdjętych osłonach i nie szumiało. Po zamontowaniu osłon i poskładaniu auta do kupy zaczęło szumieć.
Napinacz alternatora mam w rozsypce, ale po zdjęciu jego paska szum nie ustaje.

Pytanie: jak mocno powinien być naprężony pasek rozrządu?
Aha jeszcze coś - pasek jakieś 2 mm wystaje z koła pasowego wałka rozrządu. Raczej tak być nie powinno, ale pasek sam się tak układa... Ktoś wie dlaczego?
  
 
Cytat:
2008-10-10 22:40:18, Robert_S pisze:
...odpalałem na zdjętych osłonach i nie szumiało. Po zamontowaniu osłon i poskładaniu auta do kupy zaczęło szumieć. Ktoś wie dlaczego?


Jedna ze śrub mocujących osłonę jest z podkładka dystansową, Może zgubiłeś tulejkę dystansowa... i osłona jest za blisko paska.
  
 
Cytat:
2008-10-10 22:52:14, certiif pisze:
Jedna ze śrub mocujących osłonę jest z podkładka dystansową, Może zgubiłeś tulejkę dystansowa... i osłona jest za blisko paska.



kurde chyba masz rację, znalazłem takie jakby tulejki metalowe oblane gumą lub plastikiem. Czy to o nie chodzi?

I ponawiam pytanie - dlaczego pasek nieco wystaje poza koło pasowe?
  
 
Cytat:
2008-10-11 00:27:21, Robert_S pisze:
kurde chyba masz rację, znalazłem takie jakby tulejki metalowe oblane gumą lub plastikiem. Czy to o nie chodzi? I ponawiam pytanie - dlaczego pasek nieco wystaje poza koło pasowe?


Oprócz tych o których piszesz jest jeszcze 1 sztuka tulejki dystansowej (długość ok 5mm), podkładana pomiędzy osłonę a kadłub silnika (w prawym dolnym rogu osłony).
Pasek może wystawać, jeśli pompa wody "nie siadła" prawidłowo w gnieździe lub jest nie do tego modelu.
  
 
Cytat:
2008-10-12 11:52:19, certiif pisze:
Oprócz tych o których piszesz jest jeszcze 1 sztuka tulejki dystansowej (długość ok 5mm), podkładana pomiędzy osłonę a kadłub silnika (w prawym dolnym rogu osłony). Pasek może wystawać, jeśli pompa wody "nie siadła" prawidłowo w gnieździe lub jest nie do tego modelu.



tulejkę tę dużą zgubiłem, ale wstawiłem coś na jej miejsce.
Zrobiłem już 300 km i wszystko chodzi ok.
Zastanawia mnie tylko ten wystający poza koło pasek. POmpę kupiłem rouville, więc marka dobra, ale może być że nie pasuje...

JEszcze jedno - przy schodzeniu z obrotów pasek wpada w wibracje pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Nie są one duże, pasek nie dotyka obudowy, ale drży.

Czy można spokojnie tak jeździć, czy w związku z objawami które opisałem (wystający pasek i wibracje) mam sięspodziewać rychłej katastrofy?
  
 
Cytat:
2008-10-13 18:07:58, Robert_S pisze:
... JEszcze jedno - przy schodzeniu z obrotów pasek wpada w wibracje pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Nie są one duże, pasek nie dotyka obudowy, ale drży. Czy można spokojnie tak jeździć, czy w związku z objawami które opisałem (wystający pasek i wibracje) mam sięspodziewać rychłej katastrofy?


Prawdopodobnie źle został napięty pasek. Regulowałeś przekręcając pompę? Otwór w napinaczu pokrył się z otworem w obudowie?
  
 
Cytat:
2008-10-13 20:16:16, certiif pisze:
Prawdopodobnie źle został napięty pasek. Regulowałeś przekręcając pompę? Otwór w napinaczu pokrył się z otworem w obudowie?



obracałem pompę by naciągnąć pasek.
W otwór w napinaczu włożyłem kawałek drutu, by go zablokować na czas zakładania paska. Początkowo po złożeniu wibracje paska były tak duże, że naciągnąłem pasek pompą, jednak wydawało mi się, że pasek i tak jest mocno napięty. Napinacz w zasadzie nie pracuje, bo jest na maksa naciągnięty paskiem. Drut oczywiście wyjąłem.
Mam naciągnąć pasek jeszcze bardziej?
  
 
Cytat:
2008-10-13 20:46:36, Robert_S pisze:
obracałem pompę by naciągnąć pasek. W otwór w napinaczu włożyłem kawałek drutu, by go zablokować na czas zakładania paska. Początkowo po złożeniu wibracje paska były tak duże, że naciągnąłem pasek pompą, jednak wydawało mi się, że pasek i tak jest mocno napięty. Napinacz w zasadzie nie pracuje, bo jest na maksa naciągnięty paskiem. Drut oczywiście wyjąłem. Mam naciągnąć pasek jeszcze bardziej?


Po nałożeniu paska wyciągasz "drut" i napinasz pompą do momentu aż "drut " wejdzie (otwory pokryją się). A Ty napinałeś z "drutem" włożonym. Dlatego napinacz w zasadzie nie pracuje.