MotoNews.pl
  

Problem z instalacją LPG Zenit...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W swoim autku (Fiat Bravo 1.6) posiadam instalację sekwencyjną ZENIT. Problem polega na tym że na zimnym silniku (np. po nocy) po odpaleniu ma na początku problem z wkręceniem się na obroty. W momencie wciśnięcia pedału gazu następuje najpierw zduszenie i dopiero wchodzi na obroty. Jest to troszkę uciążliwe :/ Byłem u kilku gazowników ale jeszcze nikt sobie z tym nie poradził... Czasy wtrysku benzyny są dobrze ustawione a problem nie znika. Mapy pokrywają się idealnie.... ale może trzeba ją obniżyć.... ???
Drugi problem to przejście z benzyny na gaz. W momencie przyśpieszania jest to niestety wyczuwalne. Jak w ustawieniach ustawie czas opóźnienia cylindrów na 2 to w pierwszym momencie (przy wtryskiwaczu 1 i 2 zaczyna dziwnie chodzić tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Gdy dochodzi do wtryskiwacza 3 już wszystko wraca do normy. Czy takie zachowanie może wskazywać na zamienione wtyczki zasilania wtrysków?? Mogę spróbować zamienić koski doprowadzające zasilanie do każdego z wtryskiwaczy bez żadnych konsekwencji żeby zobaczyć czy coś się zmieni?
Jeżdżę na opóźnieniu cylindrów ustawionym na 0 ale i tak przejście z benzyny na gaz jest wyczuwalne.
Czy spotkaliście się już z podobnymi przypadkami?
Najbardziej uciążliwe jest jednak to że autko nie chce się wkręcać na obroty od razu.... więc proszę o podpowiedzi i sugestie...

Pozdrawiam
  
 
a w którym miejscu masz zamontowane dysze wtryskiwaczy? moze za daleko od zaworów?
  
 
jaką masz temperaturę przełączania z benzyny na gaz? Jakie masz ustawienia przetryskiwania gazem przy przełączaniu z benzyny na gaz ?
  
 
Cytat:
2008-10-12 19:55:46, hydrol pisze:
jaką masz temperaturę przełączania z benzyny na gaz? Jakie masz ustawienia przetryskiwania gazem przy przełączaniu z benzyny na gaz ?



temperatura przełączenia to 35 stopni... natomiast jeśli chodzi o przetryskiwania gazem.... o ile dobrze pamiętam mam to wyłączone. Kiedyś już próbowałem to uaktywnić i ustawiłem tak jak pisze w instrukcji Zenita.... dokładnych parametrów nie pamiętam.... ale wiem że nic sie nie poprawiło.... no chyba że poprawia nastąpi przy konkretnych wartościach ustawianych parametrów... Da się coś z tym zrobić??

[ wiadomość edytowana przez: jedrusdg dnia 2008-12-09 18:43:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: jedrusdg dnia 2008-12-09 18:45:08 ]
  
 
zenit to fajna instalacja tylko trzeba wykorzystac jest fukcje . Oczywiście włącz przetryskiwanie gazem : polega to na tym że po osiągnięciu temperatury przełączania przez zadany czas pracuja wtryskiwacze gazowe i benzynowe w wyniku czego przewody do kolektora napełnione są gazem i przełączanie jest bez szarpania.
Kolejna rzecz to włącz w zakładce expert korekty od temperatury i ciśnienia - to potrzebne jak silnik nie jest jeszzce do końca dogrzany.
Twoje trudności mogą też wynikac że przy zimnym silniku za słąbo ogrzewany jest parownik reduktora i dlatego za mało gazu odparowuje i sie dławi. Mozna zwiększyc przepływ przez parwonik przydławioając opaska zaciskową obieg nagrzewnicy powietrza - to bardzo skuteczne rozwiązanie - tylko nie przesadź bi vbedziesz miał zimno w kabinie. Jeśłi nagrzewnica ma zawór to ja zamykaj zanim samochód sie do końca nie rozgrzeje, niestety większość samochodów nie ma tu juz zaworu i tylko nawiew decyduje czy wieje zimnym czy ciepłym.

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2008-12-10 00:19:47 ]
  
 
Spróbóję z tym przetryskiwaniem jeszcze. A jakie parametry tam ustawić żeby z czymś nie przesadzić?? Można prosić o podpowiedz??
  
 
no to ta instalacja jest z najwyzszej pólki bo trzeba jakieś dławienia robić i kombinacje z samochodem. dlatego kilka ich zamontowałem i dalewm sobie spokoj.
  
 
Cytat:
2008-12-10 12:55:20, croma1 pisze:
no to ta instalacja jest z najwyzszej pólki bo trzeba jakieś dławienia robić i kombinacje z samochodem. dlatego kilka ich zamontowałem i dalewm sobie spokoj.


nie wiesz o czym piszesz , to nie kwestia rodzaju instalacji tylko oporów hydraulicznych parownika i nagrzewnicy powietrza. Jeśli opory nagrzewnicy są dużo mniejsze niż parownika to przez parownik płynie za mało wody i za słabo podgrzewa się gaz - i żadna instalacja z najwyższej półki tu nie poradzi.
Zenit to nie nawyższa półka ale jest co najmniej kilka gorszych. Ma wiele ciekawych funkcji omijanych przez "zawodowców" bo im się czytac nie chce i montuja tak jak montowali blosa.
  
 
Cytat:
2008-12-10 12:55:20, croma1 pisze:
no to ta instalacja jest z najwyzszej pólki bo trzeba jakieś dławienia robić i kombinacje z samochodem. dlatego kilka ich zamontowałem i dalewm sobie spokoj.


przetryskiwanie załatwi tylko problem szarpania przy przełączaniu z benzyny na gaz , a nie poprawi dynamiki jazdy na gazie przy niedogrzanym silniku. Wstaw wartości zalecane przez instrukcję do softu w wersji 1.10.16 :
- poziom przetryskiwania 2 ms
- nie włączaj powyżej temp. gazu 10 C
- czas działania 10 s
Sprawdź też ręką czy przewod wodny wychodzący z parownika nie jest dużo chłodniejszy od zasilającego i porónaj z tym który wraca z nagrzewnicy powietrza , wyrównaj zdławieniem jeśłi są duże różnice
  
 
okej.... tak zrobię. póki co dzięki za podpowiedzi. a jeśli chodzi o górne granice tych parametrów to jakie wartości mogę ustawić w przypadku gdyby poniższe ustawienia nie pomogły?
  
 
Cytat:
2008-12-10 23:27:58, jedrusdg pisze:
okej.... tak zrobię. póki co dzięki za podpowiedzi. a jeśli chodzi o górne granice tych parametrów to jakie wartości mogę ustawić w przypadku gdyby poniższe ustawienia nie pomogły?


to co podałem w zupełności wystarczy, jak koniecznie chcesz możesz wydłużyć czas przetryskiwania do 2.5 czy 3 ms .
Koniecznie włącz korekty od ciśnienia i temperatury gazu - zakładka ekspert kod 0596 . Domyslnie jest wyłączona a gazownicy nie czytają instrukcji
  
 
Witam...Ja w swoim punto II 1.2 16V też mam zamontowaną instalację Zenit i niestety również mam z nią problemy. Główny problem jest taki, że gdy silnik się zagrzeje tak, że włącza się wentylator to samochód się zamula - np. przy ruszaniu ze świateł ciągnie super do jakichś 2 tyś. obr. potem w przedziale od 2 do 3.5 tyś. wydaje się jakby moc spadła o połowę (przyspiesza jak CC 0.7) a po przekroczeniu 4 tyś. obr. znowu dostaje kopa. Przy chłodnym silniku tego problemu niema. Czym może to być spowodowane?? Drugi problem jest taki: po przełączeniu na gaz np. po zimnej nocy szarpie przy gwałtownym przyśpieszaniu przez pierwszy kilometr a potem przestaje. Bardzo proszę o jakieś wskazówki...
  
 
nie licz na jasnowidzenie, problemów cała masa a chcesz żebym zgadywał ? Jaka moc silnika, jakie wtryski , średnica dysz , ciśnienie gazu i typ reduktora. Gdyby jeszcze mapy i czasy wtrysku na gazie i na benie, na biegu jałowym i przy maksymalnym bucie w połączeniu z temperaturami gazu - to można gadać. Bez tego to tylko czary pompgą.
Korekty od ciśnienia i temperatury załączone? jaka wersja softu?
  
 
Ja w swoim V6 3.0l też mam zainstalowaną instalacje Zenit z wtryskami Valtek w marcu 2007 i jak do tej pory żadnych problemów ani spadków mocy. Byłem raz u gazownika na przeglądzie gdzie wgrał mi nowszy soft i tyle.
  
 
cześć czy mógłbyś pomóc w ustawieniu zenitha
mam sekwencje w chrysler 2006 3,8 v6 i moim zdaniem za dużo pali 22 l , właśnie próbuje zrobić mapę podemnie ale nie wiem czy dobrze sie do tego zabieram , niby mam zrobiony model , ale sam nie wiem jak go interpretować.




[ wiadomość edytowana przez: estor dnia 2009-01-08 12:45:35 ]
  
 
Cytat:
2009-01-08 12:44:49, estor pisze:
cześć czy mógłbyś pomóc w ustawieniu zenitha mam sekwencje w chrysler 2006 3,8 v6 i moim zdaniem za dużo pali 22 l , właśnie próbuje zrobić mapę podemnie ale nie wiem czy dobrze sie do tego zabieram , niby mam zrobiony model , ale sam nie wiem jak go interpretować. [ wiadomość edytowana przez: estor dnia 2009-01-08 12:45:35 ]


dużo to pojęcie względna, masz duży amerykański samochodzik. który nie był produkowany do małego spalania. Mam jeepa 2,5l i pali 15 lpg bo tyle ma plic. Trudno zmusic współczesny samochód do zminiejszenia spalania bo sterownik ecu na to nie pozwoli. Linki z obrazkami sie nie otwierają a chętnie popatrzę , nie jestem użytkownikiem forum chryslera , daj inne linki lub podeślij
  
 


sugeruje się tym co podają inni użytkownicy tego modelu czyli spalaniem w przedziale 18-19 l. i to już nawet nie chodzi o te 3 l tylko o sam fakt poprawnego ustawienia.
z innego źródła dostałem inf że ciśnienie jest za duże , czy regulacja jest poprzez regulacje na reduktorze i patrzeć na odczyty w programie ? czy trzeba zrobić potem auto kalibracje wstępną od początku i czy mogę to robić sam czy jechać do nich żeby zmniejszyli













[ wiadomość edytowana przez: estor dnia 2009-01-11 11:33:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: estor dnia 2009-01-11 11:36:46 ]
  
 
model trzeba trchę skorygowac bo środkiem jest za ubogo. Nie możesz zmniejszyć ciśnienia bez zwiększenia średnicy dyszy. Tu sobie ściągnij program i oblicz dyszę programem DD valtek.exe :
http://www.autogas.pl/modules.php?name=DownloadPL&file=index&start=Pliki&target=
wynik odpowiada ciśnieniu gazu 1 bar. Czs wtrysku powinien odpowiadać czasowi uzyskanamu na benie przy maksymalnym bucie. Wstaw 15ms i będzie stykało. Resztę doreguluje się ciśnieniem o ile będzie trzeba.
Sonda lambda : masz wybraną 1 V a wskazuje 3V. Do dupy. Albo masz walnietą abo żle przyłączoną. Czy jej wskazania oscylują ?
Temperatura gazu na biegu jałowym OK, może byc troche wyższa. Załącz w zakłądce expert korekty długości wtrysku od temeratury i ciśnienia gazu bo reduktor masz niestety dośc badziewny jeśłi chodzi o jego moc i stabilnośc ciśnienia