MotoNews.pl
2 Jak zwiekszyc moc w BMW e39 Combi 525tds (220784/0)
  

Jak zwiekszyc moc w BMW e39 Combi 525tds

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
  
 
Najtaniej jest zakupic na gieldzie znaczek MPower. Dodaje okolo 30-50KM.
  
 
zgłoś się do nas na chipa. razem z pomiarami mocy i momentu na hamowni


Cytat:
2008-10-10 02:24:42, Cyryl pisze:


  
 
Cytat:
Najtaniej jest zakupic na gieldzie znaczek MPower. Dodaje okolo 30-50KM.



A giełdę masz na miejscu

croma1 a ile można wydusić wiecej po wymianie programu.
  
 
tds znany jest z delikatnej głowicy. zwiększenie mocy może zaowocować jej pęknięciem. wiadomo że nie wolono jej przegrzać, i że ten silnik nie lubi długiej jazdy z bardzo wysokimi prędkościami.
  
 
o boze teraz przeczytalem. ale jak nie ma za póxno to koszt 1200 zł. program indywidualny z pomiarem mocy przed i pool programie. czas ok. 2 godzin. wzrost mocy to srednmio 20% a momentu 40%. wszystko zależy od silnika.


Cytat:
2008-11-02 22:27:57, Milas pisze:
A giełdę masz na miejscu croma1 a ile można wydusić wiecej po wymianie programu.

  
 
kirpek kazda bema ma delikatna glowice . odpowietrzanie to może i kilka godzin zając . ale jesli sie daje w profesjonalne rece gdzie czipowanie nie polega tylko na dolaniu paliwa bo sie korzysta z interfejsu z allegro za 500 zl. to nie ma problemu z odpowiednim skonstruowaniem programu do tego silnika.
  
 
Cytat:
2008-11-28 20:18:26, croma1 pisze:
kirpek kazda bema ma delikatna glowice . odpowietrzanie to może i kilka godzin zając . ale jesli sie daje w profesjonalne rece gdzie czipowanie nie polega tylko na dolaniu paliwa bo sie korzysta z interfejsu z allegro za 500 zl. to nie ma problemu z odpowiednim skonstruowaniem programu do tego silnika.




tylko tds podczas upalania zakończy swój żywot zdecydowanie wcześniej niż wersje d czy benzyniaki.

no i kwestia odpowiedniego czipa. nie twierdzę że jest problem z zaczipowaniem tylko z trwałością tego silnika. one są twarde jeśli jeżdżą nimi osoby raczej z delikatną nogą. a jeżeli ktoś zwiększa moc to nie po to aby jeździć jak emeryt.
  
 
napewno zakonczy zywot na pseudochipie kupionym na allegro. albo robionym bez weryfikacji na hamownii podwoziowej


Cytat:
2008-11-29 12:32:51, kirpek pisze:
tylko tds podczas upalania zakończy swój żywot zdecydowanie wcześniej niż wersje d czy benzyniaki. no i kwestia odpowiedniego czipa. nie twierdzę że jest problem z zaczipowaniem tylko z trwałością tego silnika. one są twarde jeśli jeżdżą nimi osoby raczej z delikatną nogą. a jeżeli ktoś zwiększa moc to nie po to aby jeździć jak emeryt.

  
 
Cytat:
2008-12-02 08:14:20, croma1 pisze:
napewno zakonczy zywot na pseudochipie kupionym na allegro. albo robionym bez weryfikacji na hamownii podwoziowej



hamownia to podstawa...

widzę sporą wiarę w tds u Ciebie
kilka tds się przewinęło, sam jeździłem, jednym.
więc jakaś praktyka jest. i z moich obserwacji jak i z rozmów
wynika nie najlepsza opinia tds jako silnika do zabawy.
nie dawał rady.
mam nadzieję że nie doceniam tego silnika.

ale oby koledze się tune powiódł i bmw latało jak na bmw przystało
pozdrowka
  
 
Sprawdziłem pomiary z pamieci kompa hamownii to faktycznie malo który tds miał ta moc i moment podawany przez producenta.
tylko to byla wina uzytkowania( serwisowania) wlaścicieli.


Cytat:
2008-12-03 14:32:48, kirpek pisze:
hamownia to podstawa... widzę sporą wiarę w tds u Ciebie kilka tds się przewinęło, sam jeździłem, jednym. więc jakaś praktyka jest. i z moich obserwacji jak i z rozmów wynika nie najlepsza opinia tds jako silnika do zabawy. nie dawał rady. mam nadzieję że nie doceniam tego silnika. ale oby koledze się tune powiódł i bmw latało jak na bmw przystało pozdrowka

  
 
jak miały 400-500 tys km przebiegu to jak mogły mieć moc i moment fabryczny? To jest główny problem silników TDS w Polsce - brak egzemplarzy w zadowalajacym stanie, z rozsądnym przebiegiem. Silnik ten sam w sobie nie jest zły, głównym problemem jest to , że 95% dostepnych na rynku egzemplarzy jest zmeczona do granic przyzwoitości.

Jesli jednak ktos ma w dobrym stanie, to chipa bym sie nie bał. Wiadomo, że na zimnym nie wolno go katować.
  
 
ostatnio na tvn turbo pokazywali e36 kombi z tds po tuningu i jak dobrze pamiętam gościu miał przeszło 220km!!
z tym że oprócz chipa miał inne turbo i kto wie co jeszcze
więc jak widać da się.