Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-10-10 16:09:34
Nie wiem,czy gdzieś znajdziesz ciśnienie sprężania.Ale to chyba można wyliczyć matematycznie, mając średnicę cylindra i skok tłoka.Chociaż przydałaby się jeszcze objętość komory spalania ![]() W serwisówce jest podane tylko minimalne ciśnienie 689kPa. ![]() [ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-10-10 16:20:14 ] |
![]() franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-10-10 16:35:50 nie mogę zaskoczyć? Koledze chodzi o stopień sprężania ?
tylko nie wiem czy mozna to ze sobą połączyć ![]() |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-10-10 16:50:38
Stopień sprężania (wartość niemianowana) to co innego niż ciśnienie sprężania podawane w jednostka ciśnienia. Torp wyraźnie napisał,że chodzi o ciśnienie sprężania ![]() Stopień sprężania - to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania. Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu i objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Ciśnienie sprężania to pomiar ciśnienia, jakie panuje w komorze spalania podczas obracania wału korbowego silnika. Ciśnienie to zależy od czasy otwarcia zaworów. Sprawdzenie stanu ciśnienia sprężania dokonuje się za pomocą manometru. |
![]() franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-10-10 17:41:47 czarno na białym.
Lekcja zaliczona. Tak podejrzewałem, ze nie mozna tego łączyć. |
![]() mifi Klubowy Weteran było ESPERO 1,5 Warszawa | 2008-10-10 18:09:11 Może TO coś pomoże. |
![]() certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-10-10 19:28:26
W uproszczenie: stopień sprężania X 1,2 czyli np. stopień sprężania 10 x1,2= 12 bar |
![]() certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-10-10 20:49:04
Napisałem: nowy silnik ma ok 9,2X1,2=11 bar. 7 bar to graniczna wartość przy której silnik jeszcze pracuje poprawnie czytaj równomiernie (oczywiście ma mniej mocy). Istotą tego pomiaru jest kontrola równomiernego ciśnienie na każdym cylindrze. Rożnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać ok. 0,3 bar. Dobry silnik powinien mieć powyżej 10 barów na każdym cylindrze. |
![]() Torp12 Klubowy Weteran Było Daewoo Espero Warszawa | 2008-10-10 22:01:51 Certiff jestes pewien tych 11 barow?? Wiedza jakos potwierdzona, udukomentowana? |
![]() certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-10-10 22:06:55
![]() ![]() |
![]() certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-10-12 11:09:31
Tylko powinieneś się ciszyć. Nagar na denkach tłoków zmniejsza komorę spalania i zwiększa ciśnienie sprężania. Poza tym zależy jak dokładnym i sprawnym ciśnieniomierzem dokonałeś pomiaru. |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-10-12 11:30:37
ja swój silnik widziałem od srodka-i zero nagaru -wszystko szary mat ![]() zdaje sie musiałby olej silnik wczesniej brac zeby nagar powstał-z paliwa chyba sie nie tworzy? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-10-12 13:39:05 Z bogatej mieszanki też powstanie
Wystarczy jazda z padniętą lambdą, problemy z zapłonem ![]() |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2008-10-12 14:00:18 1.5 DOHC Ciśnienie sprężania:
-nominalne 1,1...1,3 Mpa -minimalne 0,69 Mpa Informacje wziołem z książki Opisy techniczne i dane regulacyjne |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-10-12 17:48:13
w sumie masz racje- osad ja teraz mam ale gdzie indziej i w innym poscie opisze o co chodzi ![]() |