MotoNews.pl
  

Cisnienie w cylindrach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema

Przejzalem kilka ksiazek i nie moge znalezc wiec prosze o pomoc. Chodzi mi o nominalne cisnienie w cylindrach. Czyli ile mialy po wyjezdzie z fabryki albo ile powinny miec

[ wiadomość edytowana przez: Torp12 dnia 2008-10-10 13:46:21 ]
  
 
Cytat:
2008-10-10 13:45:54, Torp12 pisze:
Siema Przejzalem kilka ksiazek i nie moge znalezc wiec prosze o pomoc. Chodzi mi o nominalne cisnienie w cylindrach. Czyli ile mialy po wyjezdzie z fabryki albo ile powinny miec


Nie wiem,czy gdzieś znajdziesz ciśnienie sprężania.Ale to chyba można wyliczyć matematycznie, mając średnicę cylindra i skok tłoka.Chociaż przydałaby się jeszcze objętość komory spalania

W serwisówce jest podane tylko minimalne ciśnienie 689kPa.

[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-10-10 16:20:14 ]
  
 
nie mogę zaskoczyć? Koledze chodzi o stopień sprężania ?
tylko nie wiem czy mozna to ze sobą połączyć
  
 
Cytat:
2008-10-10 16:35:50, franko25 pisze:
nie mogę zaskoczyć? Koledze chodzi o stopień sprężania ? tylko nie wiem czy mozna to ze sobą połączyć


Stopień sprężania (wartość niemianowana) to co innego niż ciśnienie sprężania podawane w jednostka ciśnienia. Torp wyraźnie napisał,że chodzi o ciśnienie sprężania

Stopień sprężania - to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu i objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.


Ciśnienie sprężania to pomiar ciśnienia, jakie panuje w komorze spalania podczas obracania wału korbowego silnika. Ciśnienie to zależy od czasy otwarcia zaworów. Sprawdzenie stanu ciśnienia sprężania dokonuje się za pomocą manometru.
  
 
czarno na białym.
Lekcja zaliczona. Tak podejrzewałem, ze nie mozna tego łączyć.
  
 
Może TO coś pomoże.
  
 
Cytat:
2008-10-10 13:45:54, Torp12 pisze:
Siema Przejzalem kilka ksiazek i nie moge znalezc wiec prosze o pomoc. Chodzi mi o nominalne cisnienie w cylindrach. Czyli ile mialy po wyjezdzie z fabryki albo ile powinny miec [ wiadomość edytowana przez: Torp12 dnia 2008-10-10 13:46:21 ]


W uproszczenie: stopień sprężania X 1,2 czyli np. stopień sprężania 10 x1,2= 12 bar
  
 
No a mi nie chodzi o stopien sprezania tylko cisnienie sprezania.

Zeby rozjasnic oco chodzi to powiem tak: wyjmujesz swieczki wkrecasz ten manometr dokonujesz pomiaru pomiaru i fajnie co dalej? Jak zinterpretowac wynik. O ile jest nizszy od tego jaki byl przy przebiegu 0 km.

Rabbit to 692kPa tez znalazlem. TO ciekawe bo to tylko 7 barow:]
  
 
Cytat:
2008-10-10 20:29:06, Torp12 pisze:
No a mi nie chodzi o stopien sprezania tylko cisnienie sprezania. Zeby rozjasnic oco chodzi to powiem tak: wyjmujesz swieczki wkrecasz ten manometr dokonujesz pomiaru pomiaru i fajnie co dalej? Jak zinterpretowac wynik. O ile jest nizszy od tego jaki byl przy przebiegu 0 km. Rabbit to 692kPa tez znalazlem. TO ciekawe bo to tylko 7 barow:]


Napisałem: nowy silnik ma ok 9,2X1,2=11 bar. 7 bar to graniczna wartość przy której silnik jeszcze pracuje poprawnie czytaj równomiernie (oczywiście ma mniej mocy). Istotą tego pomiaru jest kontrola równomiernego ciśnienie na każdym cylindrze. Rożnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać ok. 0,3 bar. Dobry silnik powinien mieć powyżej 10 barów na każdym cylindrze.
  
 
zuzycie silnika nie postepuje wprost proporcjonalnie do przebiegu czy wieku
podczas docierania rosnie
potem długo utrzymuje sie na powiedzmy zerowym poziomie(no prawie)
nastepnie w pewnym momencie rosnie gwałtownie i koniec
wtedy to chyba jest te 7 bar

oczywiscie pomijam awarie
  
 
Certiff jestes pewien tych 11 barow?? Wiedza jakos potwierdzona, udukomentowana?
  
 
Cytat:
2008-10-10 22:01:51, Torp12 pisze:
Certiff jestes pewien tych 11 barow?? Wiedza jakos potwierdzona, udukomentowana?


Tak, jestem inż mech. 4 lata pracy w ASO Daewoo.
  
 
Cytat:
2008-10-10 22:06:55, certiif pisze:
Tak, jestem inż mech. 4 lata pracy w ASO Daewoo.


To powiedz mi czemu u mnie jest wiecej niz 11 bo 12?:]
  
 
Cytat:
2008-10-11 16:18:32, Torp12 pisze:
To powiedz mi czemu u mnie jest wiecej niz 11 bo 12?:]


Tylko powinieneś się ciszyć. Nagar na denkach tłoków zmniejsza komorę spalania i zwiększa ciśnienie sprężania. Poza tym zależy jak dokładnym i sprawnym ciśnieniomierzem dokonałeś pomiaru.
  
 
Cytat:
2008-10-12 11:09:31, certiif pisze:
Tylko powinieneś się ciszyć. Nagar na denkach tłoków zmniejsza komorę spalania i zwiększa ciśnienie sprężania. Poza tym zależy jak dokładnym i sprawnym ciśnieniomierzem dokonałeś pomiaru.


ja swój silnik widziałem od srodka-i zero nagaru -wszystko szary mat
zdaje sie musiałby olej silnik wczesniej brac zeby nagar powstał-z paliwa chyba sie nie tworzy?
  
 
Z bogatej mieszanki też powstanie

Wystarczy jazda z padniętą lambdą, problemy z zapłonem
  
 
1.5 DOHC Ciśnienie sprężania:
-nominalne 1,1...1,3 Mpa
-minimalne 0,69 Mpa
Informacje wziołem z książki Opisy techniczne i dane regulacyjne
  
 
Cytat:
2008-10-12 13:39:05, Zoltar pisze:
Z bogatej mieszanki też powstanie Wystarczy jazda z padniętą lambdą, problemy z zapłonem


w sumie masz racje- osad ja teraz mam ale gdzie indziej i w innym poscie opisze o co chodzi