| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa III ph.1 ~BB | 2008-10-20 23:21:00 Na pewno podłoga jest inna, tylne zawieszenie, skrzynia biegów i pewnie parę innych rzeczy.
Podłoga jest inna, bo gdzieś musi iść wał napędowy, no i z tyłu trzeba było wygospodarować miejsce na "dyfer". Zamiast bawić się w przeróbki lepiej kupić mkVII 1.6 4x4 i zrobić swap silnika. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-20 23:35:06
Takiego jeszcze nie widziałem - masz jakiegoś linka ? Fotki itp. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-20 23:44:08
A taka buda jest przystosowana na silnik cossa ? Chodzi mi o to czy są odpowiednie mocowania itp. |
DarasBB Sympatyk FEFK Ford Escort BB | 2008-10-20 23:57:39 BZDUUUUURA!!!!!!!!!
Dlaczego odzywają się osoby za przeproszeniem g... wiedzące ????? MK7 z FWD ma IDENTYCZNĄ podłogę co MK7 1.8 4x4 ,MK7 1.6 4x4 czy MK7 RS4x4. Silnika Coswortha nie wsadzisz do zwykłego Escorta. Cosworth to podłoga ze sierry a buda Escorta z poszerzeniami błotników. |
DarasBB Sympatyk FEFK Ford Escort BB | 2008-10-21 00:01:49 Poza tym. Przednie zawieszenie jest "raczej" identyczne jak w FWD. Piszę raczej bo jeszcze nie zagłębiłem się w temacie.
W 4x4x z tyłu nie ma belki, całe zawieszenie jest zamocowane to takiego jakby stelaża, który przykręcony jest do podłużnic. Poza tym inna skrzynia biegów, przedni i tylny transfer-box, ale to juz ktoś pisał. |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-10-21 00:02:23 Dokładnie.
Podłoga jest normalna. A Cossa nie za bardzo da się zrobić z żadnej wersji Essa. 4x4 tu niewiele zmienia, bo Ess Cosworth to już bardziej Sierra. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-21 00:05:27 A jak ma się sprawa z MK2 ? Widziałem że Polody miał takiego "dziada". Zna ktoś szczegóły budowy ?
Ostatnio szukałem na necie ale niestety nic nie znalazłem :/ PS. Do czego pije: na cosa mnie nie stać, a chciałbym coś z napędem 4x4 lub na tył, i nie ukrywam żeby to był właśnie Escort [ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-10-21 00:06:58 ] |
Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2008-10-21 01:23:06
Zacznijmy od tego ze Coss ma silnik zamontowany wzdluznie a zwykly ess poprzecznie. Podloga pochodzi w wiekszosci ze Sierry wlacznie ze sciana grodziowa.
mkI i mkII maja silnik umieszczony wzdluznie - sa konstrukcjami starymi i maja tzw "klasyczny" uklad napedowy - silnik umieszczony wzdluznie z przodu pojazdu napedza kola tylne za posrednictwem walu napedowego... |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-21 01:47:54
To wiem, ale czy oprócz silnika i skrzyni z cosa potrzebne jest coś jeszcze ? Ciekawym zagadnieniem byłoby także wspomaganie kierownicy |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-10-21 01:53:44 Potrzebna byłaby kupa samozaparcia, wiedzy i sprzętu, aby upchnąć silnik do karoserii mającej 20 lat mniej. Tu nic nie będzie pasować do siebie. Można, jak na przykładzie Polodego tu przytoczonym. Ale na to mimo wszystko trzeba mieć kupę sprzętu i samozaparcia. I duuużo wolnego czasu. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-21 01:56:25 Napisałem właśnie do niego (a raczej do kogoś z jego zespołu ), jestem ciekaw czy odpisze i poda jakieś info
[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-10-21 01:57:01 ] |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-10-21 01:58:10 Nie wiem czy Twój mail przyjmie plik txt tej długości, jeśli napiszą Ci co trzeba |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-10-21 02:05:59
Taaaak, już tam napiszą wszystko od A do Z Na wiele nie liczę, ale może coś "skrobną" |
Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2008-10-21 09:09:32
Tylny most, wal, spawarke i w chorobe samozaparcia
Trzeba to wszystko wlozyc, poprzespawywac rozne mocowania, inne usunac, potem powspawywac nowe, czasami wyspawac na nowo ksztalt komory silnika, potem zalozyc, z reguly jeszcze przynajmniej raz wyjac, nastepnie przespawac te zle wspawane mocowania, zalozyc, probowac ustawic zawieszenie (co w 80% przypadkow rowna sie wyjeciu i ponownym przespawaniu mocowan ) potem wyjac silnik, zalozyc elektryke, zalozyc silnik, spiac to wszystko i myslec o pierwszych probach odpalenia. Skapowac sie ze nie ma sie wydechu, zaprojektowac nowy, zalozyc przespawujac i dospawujac nowe mocowania. Znowu probowac odpalic.
(To taka hurra optymistyczna i po lebkach wersja uniwersalna) Co do Polodego to nie nastawialbym sie na pomocna odpowiedz a raczej na zaproszenie w ktorym zaoferuja "niezawodna pomoc" ![]() |
dino84 Sympatyk FEFK Escort MkVII Kombi Radzyń Podl. | 2008-10-21 09:57:07 Mniej wiecej w kwietniu (zaraz po moim zakupie) znajomy kupil wlasnie escorta MK7 4x4. Dokladnie nie ogladalem go ani nie rozmawialem z nim jak sie spisuje, ale z zewnatrz wyglada bardzo przyzwoicie. Zaplacil za niego cos kolo 4 tys. Silnik chyba 1,6. Trzeba bedzie kiedys zobaczyc jak to jezdzi a najlepiej zima ![]() |
Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy | 2008-10-21 11:48:40 A może wie ktoś jak wygląda sprawa napędu 1,6 4x4. Chodzi mi o to czy jest to napęd stały, czy dołączany, czy ma centralny dyfer, czy sprzęgło wiskotyczne, jakieś szpery w tym są?
Podejrzewam, że 1,6 4x4 nie był projektowany do "jazdy bokami" tylko jako samochód w góry i zaśnieżone drogi - coś jak dzisiejsza panda 4x4. Z 90 koni i czterech łapek za dużo się nie wykrzesa, pewnie na asfalcie ciężko nim nawet zapiszczeć |
Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2008-10-21 12:21:31
Tylny wózek bardzo podobny zresztą do tego jaki można spotkać w niektórych tylnonapędówkach choćby tych rodem z bawari W esim jest on jednak troszke mniej skomplikowany. |